Nog maar een update voor de liefhebber.
Na flink hard werken, heel veel uren, is één pod nu bijna klaar.
Eerst moesten die leds die daadwerkelijk voor de verlichting zorgen gemonteerd worden. De leds die hiervoor gemonteerd waren zijn eigenlijk allemaal voor de show. Die stukjes ledstrip zijn het echte werk. Dit zijn koud en warm witte ledstrips.

De grote witte cilinder die er onder ligt is een hulpstuk dat ik gemaakt heb om aan de pods te kunnen werken. Sinds er een kabel aan zit kon hij niet meer plat op mijn tafel liggen en moet hij op een verhoging liggen.

De centrale elektronica afdekken om zo het licht beter naar buiten te krijgen.

De glas cilinder heeft 4 kunststof delen gekregen die met dubbelzijdige tape tegen het glas zitten. Deze kunstdelen zijn voor de montage van de cilinder aan de centrale montageplaat. De stalen ring eronder is om alles bij elkaar te houden en functioneert later in de opbouw als iets waar magneten tegenaan kunnen.

Hier kan je plasic delen iets beter zien. Hier zie je ook de witte folie zitten wederom om het licht beter naar buiten te krijgen. Deze witte folie is overigens folie die achter de backlight van een LCD scherm zat. Enige kapotte LCD schermen zullen nodig zijn om drie pods te maken
Grappig iets om je ook nog te realiseren is dat de cilinder licht ovaal is. Deze witte folie is zo uitgeknipt dat daar ook voor corrigeert wordt. Dit was best een gedoe in CAD om te tekenen met de sheet metal functie. Dat ovaal zijn van die cilinders heeft heel veel ellende veroorzaakt in het ontwerp proces. En dit is ook nog eens anders ovaal per cilinder.......

Hierbij de led montage plaat gemonteerd op de cilinder. Hier bovenop komt uiteindelijk nog een gespoten aluminium plaat te liggen zodat je alle bouten niet meer kan zijn.

Een kijkje hoe het er intern uitziet. Als je je afvraagt wat die zwarte stift lijn markering is, dat is de ovalitijd weer. Elk onderdeel moet in de juiste oriëntatie gemonteerd worden anders past het niet.

Dan, om het af te dekken dit onderdeel. In dit onderdeel zitten 24 magneten verstopt zodat dit onderdeel zonder bouten vastgezet kon worden. Ziet er goed uit.

Weer een stukje LCD scherm. Dit is een plexiglas plaat met een filter uit de backlight van een LCD scherm. Maakt het licht mooi diffuus.

Alles gemonteerd. Wederom, dat grote witte onderdeel hoort er niet bij. Dat is puur voor montage.

De lamp ontstoken.

Lijkt wel een beetje op de render. Als ik het glas wat beter schoonmaak hoop ik de licht lekkage nog wat te verminderen waardoor het iets beter lijkt op de render.

Helaas kan ik op foto's niet goed laten zien hoeveel verschillende functies/kanalen deze lamp heeft. Het is bizar wat dit ding allemaal kan. Ik zal ook een gui moeten gaan maken om überhaupt een beetje te kunnen spelen met de lamp want dit is teveel functionaliteit om te bedienen met de afstandbediening.
Ik ben dik tevreden! Dit is mooier dan ik ooit had kunnen dromen en het werkt allemaal fantastisch. Zelfs die IR ontvanger die omringt is door al die LEDs.
Ik zal nog twee van deze pods moeten gaan bouwen. Dat zal ik hier niet gaan plaatsen want het is toch hetzelfde. De lichtbak erboven moet nog ontworpen worden. Leuk klusje voor over een half jaar denk ik zo. Voorlopig heb ik er even genoeg van
Als jullie het leuk vinden kan ik over die lichtbak tzt ook wel wat plaatsen.