Hi Bukkum, 
Wat jij mist weet ik niet *grin*
Maar laten we het een en ander even beschouwen, dit natuurlijk aan de hand van de informatie die ik van jouw heb en mijn ervaring.
Ik hoop niet dat je zoekt naar het gene wat ik gisteren hoorde, dat was dus op 5 Mei in het Westerpark hier in Amsterdam.
Op verschillende punten waren er DJ's en het geluid was tranen met tuiten, nog nooit had ik het zo slecht gehoord.
Even voor de duidelijkheid, ik ben een liefhebber van BASS maar dan wel strak en absoluut geen HOEEEEEEEENK.
Ongelofelijk slecht geluid was het dus, maar mijn telefoon haalt alle lage frequenties weg uit de opname die ik gemaakt had en
daarom dus het heeft geen zin een kort stukje te laten horen.
Hier twee foto's waar gisteren dat bagger geluid uit kwam.
De bas kasten

.
De midden/hoog sectie

.
Waarom haal ik dit nu aan, weet je wel wat een goede bas is, dat klinkt lullig, maar dat is helemaal niet zo bedoeld!
Jouw luidspreker die je laat zien lijkt mij zeer capabel een nette bas voor te brengen in een redelijke grote luisterruimte gemonteerd in een goede behuizing en plaatsing.
De rede van de vraag of je wel weet wat een goede weergave van een bas toon is dit, omdat vele mensen absoluut geen idee hebben hoe bas frequenties beneden de zeg 50Hz aanvoelen en klinken.
Als je streeft naar effecten bejag moet je vooral luidspreker kasten gaan gebruiken met poorten.
Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op en voor bepaalde toepassing die niet direct HiFi zijn, kiest men toch vaak voor poort systemen,
zoals je al aangeeft, omdat dit een aantal DB's winst op gaat levert bij het laagste stukje frequentie gebied.
Met jouw luidspreker in een goede gesloten kast zal je een nette sub woofer kunnen maken,
als je dan een kleine lift(correctie toepast) zodat je zeg 6dB extra hebt bij 30Hz zal dat voldoende moeten zijn bij redelijk normale luisterniveau's.
Let op, ik ken jouw luisterruimte niet!
Wat ook van belang is, is het overgaan van je hoofd luidsprekers naar je sub woofer ergens rond de 75Hz is een gemiddelde.
Dan krijg je ook nog, dat je moet letten dat je sub woofer in fase moet staan en blijven met je hoofd luidsprekers.
Dus de overgang van de filters van zeg 200Hz naar de 75Hz en lager waar je hoofd luidsprekers op gefilterd worden moet fase lineair overgaan naar je sub woofer.
En dan dit nog, hoe beter je hele systeem is, hoe meer je tot de conclusie gaat komen dat ongelofelijk veel opnames heel slecht zijn!
Er zijn maar weinig opnames die echt diep laag hebben zonder dat de sukkels tijdens de productie er mee hebben zitten knoeien en als laatste natuurlijk de mastering verprutser.
Verder mag jij het van mij zo inregelen zoals jij het mooi vind, dat kan heel anders zijn dan wat ik beluistering waardig vind.
Dat heeft niet zoveel met smaak te maken, het is jouw plezier als luisteraar en natuurlijk ook je luisterruimte, jij moet er van genieten.
Maar als je iets echt beter wilt maken, dan kom je er soms achter wat je b.v. mooi vond, weinig met de realiteit te maken heeft, soms is de realiteit confronterend.
2 Cent!
Groet,
Bram