Ik dacht dat het de bedoeling was, te weten hoeveel subcellen er in zitten. Wat wil je precies?
Ik dacht dat het de bedoeling was, te weten hoeveel subcellen er in zitten. Wat wil je precies?
Special Member
Ik moet weten welke en hoeveel cell modules erin zitten..
Het zal wel 1 van deze zijn: https://emusbms.com/product-category/cell_modules
Maar welke??
Da's inderdaad lastiger. En waar heb je ze vandaan, weten ze het daar niet?
Zo aan de vorm te zien denk ik dat ze uit een heftruck of 'hondje' o.i.d. komen.
Special Member
Ze zijn ooit bedoeld voor hybride generator sets, maar geen info daar.
Begint op een miskoop te lijken.…. Sorry!
Ik hoop oprecht dat je er uitkomt!
Wat is de spanning en KWh van die gevallen?
Is het aantal cellen via de BMS te achterhalen?
[Bericht gewijzigd door harry64 op dinsdag 12 november 2024 10:10:09 (36%)
Op dinsdag 12 november 2024 05:46:38 schreef High met Henk:
Ze zijn ooit bedoeld voor hybride generator sets, maar geen info daar.
Zijn het custom batterijen of is het toch een standaardserie?
Er moet dan in het laatste geval toch ergens een fabrieksnaam op staan (bodem?).
alles eruit hakken, zelf een BMS erop bouwen en aansluiten? die cellen op zich gaan toch niet in gegoten zitten
Special Member
De cellen zitten echt volledig ingegoten
zie ook hier:
nergens staat iets op
spanning is open klem 200 V DC
dingen zijn ongeveer 33 kWh
in het ergeste geval moet ik ze idd laten X rayen en dan kijken of ik aand e afmetingen iets kan zien wat erin zit: die G1 cell modules zijn allemaal beetje anders
hoewel fcapri in de mail ook kwam om via CAN de bus te lezen: dat idee is niet zo gek, ware het niet, dat ik niet weet of het CAN is, maar elke node moet toech wel aan te roepen zijn. Ik moet echter wel weten welk protocol op welke bus.
miskoop bestrijd ik: ik heb ze niet gekocht
Op dinsdag 12 november 2024 11:54:55 schreef High met Henk:
miskoop bestrijd ik: ik heb ze niet gekocht
Da's beter
Ik ben wel benieuwd als je er een X-ray't
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 12 november 2024 12:19:01 (11%)
Net even de zéér uitgebreide G1 user manual bekeken. Wat ik niet vat is dat de CGM022C wordt opgegeven als dat deze tot 80 cellen kan handelen, maar de voeding van het ding is 6 tot 64 volt max.
Bij jouw accupack zit deze op een bereikbare en dus servicebare plek. Wat volgens mijn logica dan weer zegt dat deze op alle individuele interne serieele devices aangesloten. Maar die zijn 200 volt en geen 64.
I.i.g. kan je op de EMUS-site ook de software e.d. vinden om je pack uit te lezen, configureren, monitoren e.d., maar da's wel een beetje complex allemaal doordat er heel veel in te stellen en uit te lezen valt.