Op 22 juni 2022 08:23:28 schreef patje1967: weet je toevallig niet de afstand van de electrodelen van de bougie aub
Volgens de handleiding 0,5 mm.
Link naar handleiding indien u die nog niet heeft:
https://static.stihl.com/api/BaOnline/Download/ZBA0458-572-7621-E%20%2…
Op 22 juni 2022 08:23:28 schreef patje1967:
..., en de afstand van de onsteking en het magneetwiel ,of waar ik het ergens kan terug vinden, ...
Volgens de service manual 0,2 mm.
Volgens de service manual heeft u hier een tooltje voor nodig maar ik doe dit altijd met een voelermaatje van de juiste dikte, die hele dunne zijn soepel genoeg om de kromming van het vliegwiel te volgen.
Als u deze afstand gewijzigd/ingesteld heeft: voor u probeert te starten met het koord eerst eens zonder bougie in cylinder het vliegwiel ronddraaien met de hand om te zien of het zeker nergens sleept tegen de ontstekingsmodule of elders.
Zonder bougie om de compressie te vermijden en natuurlijk ook om te vermijden dat u per ongeluk start als uw handen in de buurt van het vliegwiel zijn. Vooral dit laatste is belangrijk.
Zijn de magneten in het vliegwiel nog in orde? Het zouden er 2 moeten zijn.
Ik kan deze alleen rudimentair testen door er een schroevendraaier (niet gemagnetiseerd) naar toe te brengen, Als magneten nog goed zijn is de schroevendraaier er nog relatief ver van als hij met een duidelijk voelbare kracht er tegen getrokken wordt.
Goede magneten houden de schroevendraaier ook relatief hard vast.
Zoals u merkt aan de uitleg is dit behoorlijk natte-vinger-werk in mijn geval.
Iemand anders kent misschien een betere manier om dit te testen.
Link naar service manual als u die nog niet heeft:
https://www.manualslib.com/manual/1730754/Stihl-Ts-700-Ts-800.html?pag…
Op 22 juni 2022 08:23:28 schreef patje1967:
... mijn excuus voor de eventueele lastige vragen , alvast dank
Zo snel zijn vragen niet lastig.
Op 22 juni 2022 18:19:37 schreef patje1967:
nee deze vonkt niet de bougiekabel als ik hem tegen de massa hou , grtj
Is dit zonder de bougiekap op de kabel zoals electronono voorstelt?
Indien ja, dan is eventueel de ontstekingskabel of -module niet meer in orde.
U heeft wel geluk dat de ontstekingskabel los te maken is van de module, deze valt dus makkellijk apart te testen op continuiteit/weerstand.
In veel van deze modules is de kabel ingegoten en moet het ganse ding vervangen worden bij problemen.
In de service manual staat een stappenplan om het ontstekingssysteem te testen. (Vanaf p51, met weerstandswaarden van kabels en zo, het is best een uitgebreide service manual)
Het hele ding hier overtypen gaat te veel tijd kosten maar ik zou die handleiding eens grondig doornemen.
Als u er dan nog niet uit raakt kan u nog altijd vragen stellen.