Op 13 november 2023 16:01:30 schreef hans_4:
...
1 pin is volledig verdwenen door corosie.
Even voor alle duidelijkheid: dat is internationaal afgesproken pin 3 te zijn...
Dit topic is gesloten
Honourable Member
Op 13 november 2023 16:01:30 schreef hans_4:
...
1 pin is volledig verdwenen door corosie.
Even voor alle duidelijkheid: dat is internationaal afgesproken pin 3 te zijn...
Domme vraag: Ik kan even niet op de naam komen van dit spul. (Daar waar ik wel op kan komen, krijg ik geen hits op van het juiste spul)
Ik HEB het geweten, want ik heb het hier liggen in diverse maten.
[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 15 november 2023 15:50:30 (18%)
Op 15 november 2023 15:48:58 schreef rew:
Domme vraag: Ik kan even niet op de naam komen van dit spul. (Daar waar ik wel op kan komen, krijg ik geen hits op van het juiste spul)[bijlage]
Kabelrups
Golden Member
Kabel rups - IGUS is een bekende
OK. En in het Engels? Google translate komt niet verder dan "cable caterpillar". .... Ah. Op amazon.nl op kabelrups gezocht, dan wat keywords daarvan op amazon.com ingetypt ennn.... Drag chain. (wegens "geen prijsverschil" china<->hier nu toch een kabelrups gekocht.)
Thanks! @arco hieronder: "Cable chain" werkt beter op aliexpress.
Special Member
Cable guide...
Honourable Member
beter: cable track
Cable track is meer zo'n "plint met ruimte voor een kabel".
Special Member
Het kan bijv. een R1112N481B van Ricoh zijn...
Special Member
Op 17 november 2023 09:25:05 schreef rew:
Cable track is meer zo'n "plint met ruimte voor een kabel".
Zoek eens op Cable Trunking.
Het is gewoon een Cable Chain.
In mijn SMD boek staat geen HU1E maar wel zonder de H.
Is de H mss van een andere fabrikant? Package komt ook niet overeen.
U1E 3SK252E Nec SOT143 en SOT343
op de "tot voor kort in rubber ingegoten" kant blijkt ook nog een HU1D te zitten.
twee HU-onderdelen die een amplifier blijken te zijn: zou ik raar vinden. Twee voltage regulators is dan waarschijnlijker. 100 of 150mA zou dan best kunnen.
Ik kan in het datasheet van de Ricoh geen Device marking vinden.
Special Member
OK. Dan zou deze regelaar 4.8V moeten zijn. We hebben 1.65 gemeten.... Dan werkt het niet meer
(natuurlijk is het waarschijnlijker dat er een (halve) kortsluiting in de afnemer zit).
[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 18 november 2023 17:52:14 (31%)
Ik slaag er niet in twee onderdelen afdoende te identificeren, ondanks dat de typenummers er duidelijk op staan.
1. TS20120CG
Mijn conclusie is dat het een dual Schottky diode is met gemeenschappelijke cathode, maar ik ben niet in staat een datasheet te vinden. Volgens de Onsemi merking-logica is het een 20A 1200V exemplaar, maar andere merken gebruiken deze code om een 20A 120V type aan te geven, hetgeen een te groot verschil is om mee te gokken. Op de Onsemi site vind ik niets, tevens niet bij Mouser, Digikey etc.
2. 56RJN03A
Ik vermoed een triac of een thyristor. Tussen pin 1-2 vind ik een diode met cathode op 2 met Uf=3.31V. Tussen pin 2-3 anti-parallel geschakelde diodes, een met Uf=661mV, de ander met Uf=1.03V.
Zonder datasheet (o.i.d.) zijn ze waardeloos en onbruikbaar. Degene (de eerste..) die mij een datasheet van een van deze of van alle twee opstuurt, stuur ik gratis 10 stuks op (per soort).
Bij voorbaat bedankt!
Ron Werner
Noorwegen
Golden Member
https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/ntst20120ct-d.pdf
https://www.mantech.co.za/datasheets/products/LM1117MPX.pdf
Komt die tweede van Ali, hij ziet er uit als gestraald en opnieuw gelaserd, er zit tin aan de pootjes. Als dat klopt kan het van alles zijn.
[Bericht gewijzigd door fred101 op zondag 19 november 2023 00:07:23 (38%)
Honourable Member
Die AKA vind ik verdacht, dat is doorgaans de aanduiding voor een alias...
Huuuhhhh...dan ben je een stuk slimmer dan ik...
TS20120: Ik heb mij dan te zeer blind gestaard op die "TS", maar die tekeningetjes op pag. 5 laten geen ruimte voor twijfel open. Dat moet wel kloppen.
56RJ N03A: ik kan dan nog geen wijs worden van de "56RJ", maar die "NO3A" lijkt zo goed te kloppen, dat ik er nauwelijks aan mag twijfelen dat je gelijk hebt. Een eenvoudige testschakeling zal dat binnen een paar minuten kunnen bevestigen. Morgen is er weer een dag, nu is het te laat.
Mijn epost adres staat op mijn profiel. Stuur mij svp je postadres op, dan gaan ze maandag op de post.
Ik heb er teveel van om ze allemaal ooit te kunnen gebruiken, dus ik geef er graag wat van weg.
P.S. nee, de pins zijn een JPG-artifact, in werkelijkheid zijn ze 100% schoon en nieuw!
Op 19 november 2023 00:14:37 schreef fatbeard:
Die AKA vind ik verdacht, dat is doorgaans de aanduiding voor een alias...
Ja, het is raar...zou het kunnen staan voor Also Known As...of betekent het Anode-Katode-Anode...???
Ik heb de afgelopen weken honderden electronische componenten geregistreerd, en de meeste volgen logische systemen, en waren eenvoudig te achterhalen.
Waarom Onsemi het zo moeilijk maakte precies dit componentje terug te vinden?
Special Member
Het lijkt of ze hier vandaan komen: https://www.filtrop.com/en/products/photodiodes/
Op 19 november 2023 00:29:01 schreef ronw:
Waarom Onsemi het zo moeilijk maakte precies dit componentje terug te vinden?
het is helemaal niet zo ongebruikelijk om twee van de vier letters op het device te zetten.
Golden Member
Op 19 november 2023 00:21:05 schreef ronw:
Mijn epost adres staat op mijn profiel. Stuur mij svp je postadres op, dan gaan ze maandag op de post.
Ron, bedankt maar ik heb al veel te veel onderdelen liggen.
Op 19 november 2023 07:56:45 schreef fred101:
[...]
Ron, bedankt maar ik heb al veel te veel onderdelen liggen.
Ik heb de LM1117 getest, en deze doet precies wat er van verwacht mag worden.
Indien je iemand weet die ze wel kan gebruiken, geef je maar een seintje! Ik heb er teveel om er ooit zinvol gebruik van te kunnen maken.
Dit topic is gesloten