ps: beide files geprobeerd, en beide files werken......
Ze zijn ook beide exact gelijk...
Special Member
ps: beide files geprobeerd, en beide files werken......
Op 12 oktober 2022 03:21:49 schreef Arco:
[...]
Precies, ik postte de mijne en zag daarna dat iemand me voor was. Je file gedownload en met vergelijkingstool erop los gelaten, inderdaad identiek.
Ik had verwacht ergens een 1248 te vinden en een dubbele optelling van de input, maar nee, het was een eenvoudige look-up table. In die eerste situatie zou de optelling vervangen moeten worden door een vermenigvuldiging of shift, wat een iets grotere uitdaging zou worden omdat de grootte gelijk moet blijven, anders zouden alle adressen na dat punt opschuiven. Dit was niet het geval, maar had de code stukken kleiner gemaakt. Natuurlijk is dat lastig zonder de broncode ter beschikking te hebben.
[Bericht gewijzigd door roadrunner84 op woensdag 12 oktober 2022 09:50:06 (47%)
Special Member
Waarom ze trouwens die MC14499 gebruikt hebben ontgaat me. Multiplexen van de displays kan de pic ook wel erbij doen...
Misschien werd het anders te multicomplex? Schakelingetje is alwel meer dan 20jaar oud trouwens.
Special Member
Met multiplexen erbij zou er van die 512 bytes geheugen waarschijnlijk nog niet eens de helft gebruikt worden...
Dit type pic op zich is al 40 jaar oud...
Op 12 oktober 2022 09:54:45 schreef Rkpdude:
Misschien werd het anders te multicomplex?
Het zou veel eenvoudiger geweest zijn, maar je hebt wel pic nodig met meer pinnen.
Zondag was ik begonnen met een nieuwe versie van uw programma met een pin compatibele 16F628a, het was al voor 80% klaar en toen viel het mij al op hoe makkelijk het ging zijn moest het display door de pic aangestuurd worden, die MC14499 stond eigenlijk in de weg
Maar de hex aanpassing is wel veel mooier