Smarthome

revado

Honourable Member

Op 15 december 2022 17:54:58 schreef RAAF12:
Mooi dat het zo snel is gelukt. Ik ben als noob nog aan het inlezen.

Ik heb deze handleiding gevonden, wel in het duits maar metg veel duitse familie is dat niet echt een probleem...
Je kan een vmdk pakket downloaden bij HA en dat in VMware installeren.
VMware kan je ook als pakket op bv een windows pc installeren en daar dan de vmdk op activeren.
Ik heb een vmware server ( ESXI) om makkelijk software te testen en daar was het zo werkend op, zeker met de genoemde handleiding.

https://wolf-u.li/home-assistant-operating-system-in-vmware-esxi-7-ins…

Sine

Moderator

Ik geloof niet dat Raaf het in/op een VM wilt gaan draaien.

RAAF12

Golden Member

Dat klopt ik heb wel weleens mee geprutst maar dan om op een VM automotive software te draaien. Dat was geen succes.
Dus ga ik liever voor een hapklare brok, zolang ik een CV radiator kan bedienen vanaf een extern IP address evt via een VPN zou dat al mooi zijn.

Op 12 december 2022 13:10:46 schreef RAAF12:
Het lijkt mij wel leuk om er iets mee te gaan doen. Ik heb al jaren een RGB lamp van Lightwell en bedienbaar met een app op de telefoon, die kon dimmen, knipperen in allerlei kleuren. Dat lampje werd bij de Aldi verkocht.
Maar nu is die kapot en ga hem slopen.

Dat dacht ik ook eens met een "gewone" ledlamp, ik zou zweren dat het een plastic bolletje was, maar was glas, resultaat: Klauwen goed opengehaald aan die troep. Dus let op! (Ook geplaatst in het wounded in action topic in het verleden)

Henri's Law 1: De wet van behoud van ellende. Law 2: Ellende komt nooit alleen.
RAAF12

Golden Member

Deze is van plastic en met een hamer lukte het niet om die te slopen. Maar de klem aandraaien in een B&D Workmate moet lukken! Foto's volgen...

@Killian,
Daar was ik al bang voor, alle varianten die ik tot nu toe had gezien waren om een "Domme" thermostaat te vervangen door een internet verbonden systeem.
Jammer, dan moet het nog even wachten.

@EricP,
Dat is geen enkel probleem, op het moment is het -6, voor morgen is -11 als maximum voorspelt.
De zooi bevriezen is een kwestie van de ketel uitzetten :P

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II
revado

Honourable Member

@RAAF, Misschien is dit een ander idee om een of meer kranen aan te sturen.
Ik gebruik deze webrelay units bij scholen om de schoolbel te sturen voor en na de lesuren.
Maar ik stuur er ook bv de deurmagneten mee aan zodat de deur overdag open is.
Zelf gebruik ik de X410 als aanvulling voor de CV regeling ( blokverwarming) in ons gebouw voor wat extra functies.
Je kan er bv een temperatuursensor aan koppelen en dan programma's schrijven die iets moeten uitvoeren.
Omdat alles webbased is kan je( via een VPN) het apparaat via een ip adres benaderen en iets aan of uitzetten.

https://www.controlbyweb.com/x410/specs.html

RAAF12

Golden Member

Ik ga er mee aan de slag maar moet eerst nog wat reparatie's doen. In principe wil ik maar een ding, op afstand 1 kraan opendraaien op mijn tijd. Liefst met een app op iOS maar Android mag ook of in de browser intikken (ben een beetje lui) In de tijden van BBSsen draaide ik een gecompiled Telix SALT script dan kon je met een toetsaanslag inloggen en de mail ophalen en posten, via de offline Bluewave mail reader, maar dat terzijde. O ja, en via het netwerk wegens geen kabel dus via Wifi of Bluetooth. Dingen met een ingebouwde 4/5G simcard vind ik te duur en onnodig.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op 17 december 2022 13:29:45 (28%)