Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sommige oudere modellen zoals mijn C5 uit 2002 hebben een 'bijna OBD2' connector... 
(de +12v zit niet op pin 16, maar op pin 8...)
Heb de Lexia-interface op een Peugeot 208 van mijn buren getest en dit werkt wel prima.
Vermoed dat het protocol van een Peugeot 206 uit 1998 nog niet helemaal OBD2 is.
@ *Alfred*: Ik gebruik de vierkante 16-polige OBD-stekker.
@ Paul Welther => Ik heb handmatig de motorcode en type ECU geselecteerd maar dat haalde niets uit.
Ben wel heel erg benieuwd met wat voor interface de Peugeot-dealer een Peugeot 206 uit 1998 uitleest.
Op 27 december 2022 17:59:34 schreef Joentje1978:
Heb de Lexia-interface op een Peugeot 208 van mijn buren getest en dit werkt wel prima.Vermoed dat het protocol van een Peugeot 206 uit 1998 nog niet helemaal OBD2 is.
@ *Alfred*: Ik gebruik de vierkante 16-polige OBD-stekker.
@ Paul Welther => Ik heb handmatig de motorcode en type ECU geselecteerd maar dat haalde niets uit.
Ben wel heel erg benieuwd met wat voor interface de Peugeot-dealer een Peugeot 206 uit 1998 uitleest.
Mieren..k modus
OBD2 zal het zeker niet zijn want dat is voor de amerikaanse markt.
EOBD= europesche markt
OBD2= amerikaanse markt
JOBD= japanse markt
Maar als je serieus wat wilt waarom koop je dan niet een iets duurdere dan kun je meer dan alleen powertrain Pxxx code's uitlezen .
Maar ook Cxxx Bxxx Uxxx code's
Zo duur zijn die testers niet meer.