Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

fred101

Golden Member

Ik zoek 8 van deze connectors:
connector, smd, 7mm dik x 14,5mm lang, 9mm hoog, 2x10 contacten.
Hierin wordt een stuk dubbelzijdig PCB gestoken van 1,7mm dik en 12mm breed.

foto is wat wazig.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
McAwesome

Golden Member

Eventueel iets in de HSEC1 (of HSEC8) reeks van Samtec, bijvoorbeeld HSEC1-020-01-L-DV-WT-K-TR.

[Bericht gewijzigd door McAwesome op woensdag 15 mei 2024 17:01:50 (98%)

fred101

Golden Member

Ik kan ze echt niet vinden, ik zit al een uur of 2 te zoeken.
Het PCB wat er in moet is 1,6mm dik. Het is SMD.

Dit is een tekening met de maten. Het zou heel fijn zijn als iemand ze kan vinden. De originele moeten vervangen worden samen met een hele berg onderdelen (die ik wel allemaal gevonden heb) ivm waterschade. Het is een draadloos laadsysteem uit een gezonken elektrische veerboot.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik denk dat ie niet 7.0mm breed is, maar slechts 6.99! :-)

Wat denk je van:
https://eu.mouser.com/ProductDetail/Samtec/MEC1-110-02-F-D-NP?qs=LW8h5…

De foto klopt niet: Dit is de NP: No polarisation.

F*** Arco is weer eens sneller. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fred101

Golden Member

Bedankt, die had ik gevonden maar daar zat op de foto zo'n schotje in. Ik zie nu in de datasheet, na REW zijn opmerking dat het partnummer correct is maar de foto fout. Dat was nata bene de eerste die ik gevonden had :-( |:( en dan zeg ik tegen anderen dat ze de datasheet moeten lezen |:(

Arco

Special Member

Bij de foto's staat altijd dat die voor een algemene indruk zijn van het type connector, je mag die niet als exact juist beschouwen...

Ja, maar waarom gebruiken jij en ik die fotos? Om snel te kunnen zien of het onderdeel bijvoorbaad al niet is wat je zoekt.

En dan heeft LCSC het gewoon beter begrepen dan Farnell, Mouser en Digikey. Die fotograferen gewoon het eerste exemplaar wat ze op voorraad krijgen, klaar is kees.

Daar waar er "3000 beschikbaar" op de website staat, dan wil het wel eens gebeuren dat je "sorry we hebben er maar 2999" te horen krijgt....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Als je alles wilt fotograferen dan kost dat waarschijnlijk 100x meer tijd en websiteruimte (of meer) zonder veel extra toevoeging.
Voor exacte gegevens raadplegen we toch altijd de datasheet? :+

benleentje

Golden Member

Als je alles wilt fotograferen dan kost dat waarschijnlijk 100x meer tijd

IK vind dat zelf altijd een verkeerd argument ;) Ja het scheelt de een veel tijd maar voor degene die iets zoeken kost het weer veel tijd.
Die foto hoeft maar 1 keer maar degene die het zoeken zijn er meer.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Dus jij vindt dat ze i.p.v. 1 foto er 200 moeten maken van een weerstand... ;) (kleuren kun je ook in een tabel opzoeken)
De onderdelen worden dan al snel duurder, omdat ze 5 of 10 mensen extra in dienst moeten nemen.

benleentje

Golden Member

Dus jij vindt dat ze i.p.v. 1 foto er 200 moeten maken van een weerstand...

Meer toch ;). E192 is er ook nog.

Maar je hebt gelijk dat is ook wel overdreven

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Henry S.

Moderator

Op vrijdag 17 mei 2024 17:16:35 schreef rew:
En dan heeft LCSC het gewoon beter begrepen dan Farnell, Mouser en Digikey. Die fotograferen gewoon het eerste exemplaar wat ze op voorraad krijgen, klaar is kees.

Bij Farnell zie je bij sommige DIL IC's gewoon een foto van een totaal ander (en niet eens van hetzelfde merk) DIL IC.

Prima zolang je dan geen typenummers en logo's toont.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
fred101

Golden Member

Ik vind niet dat ze het identieke onderdeel hoeven te tonen. Zou mooi zijn maar ik snap dat dat niet gaat. Maar gebruik dan wel een vergelijkbare foto, dus een foto van de niet gepolariseerde connector en een voor de gepolariseerde connector. Dat dan alle NP een foto van bv 60 pinnen NP hebben maakt me niet uit. Maar nu is het net zoiets als een 16 polig through hole foto bij een 8 poot SOIC IC plaatsen, dat is onhandig.

Ik heb voor de zelfde klus een 20 tal IC's opgezocht en in ieder geval klopte het soort behuizing en de hoeveelheid pootjes steeds, dat zoekt toch sneller. Dat was Mouser, ik bestelde voorheen vooral bij Farnell maar nu Farnell verzendkosten rekent en een stuk duurder is dan Mouser, bestel ik meestal bij Mouser. Hun zoek machine werkt beter, de site is sneller en volgens mij hebben ze een groter assortiment.

Op vrijdag 17 mei 2024 22:18:16 schreef fred101:
Maar gebruik dan wel een vergelijkbare foto, dus een foto van de niet gepolariseerde connector en een voor de gepolariseerde connector.

De niet-gekwalificeerde medewerkers die de fotos moeten maken weten niet wat jij een relevant detail gaat vinden op die foto. De enige manier om het goed te doen is gewoon structureel alles langs de camera halen.

pa3gws

Golden Member

Iemand enig idee waar dit display te vinden is?
Het is van een Siemon STM-8 UTP kabel tester.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Da's een bejaard beestje met maar 8 karakters en geen BL!
Deze?: https://nl.aliexpress.com/item/32812087174.html

pa3gws

Golden Member

Dat zou zomaar kunnen de afmetingen komen overeen.
Voor die paar euro kan ik er geen buil aan vallen.
En het is inderdaad een oudje maar het is een krijgertje en kan soms wel eens handig zijn.
Mmm € 8,00 verzenden is dan wel weer jammer. :(

[Bericht gewijzigd door pa3gws op zaterdag 18 mei 2024 14:09:53 (11%)

Arco

Special Member

Meestal zijn ze overal even duur, prijs + verzendkosten bij elkaar geteld... (de ene rekent meer verzendkosten, de andere maakt het artikel duurder)
Enige wat kan is dat bij het nieuwe display de contrastweerstand aan pin 3 (Vo) iets moet worden aangepast om een mooie weergave te krijgen...

(bestaande display heeft ook al iets te veel contrast, de zwarte rechthoekjes achter de digits behoor je niet te zien...)

pa3gws

Golden Member

Pin 3 zit nu met 470Ω aan GND daar kan ik natuurlijk ook een instel potje voor in de plaats zetten.

Dat is de gebruikelijke truuk.

Een truuk die ik een jaar of 15 geleden heb geprobeerd en blijkt te werken is om met een PWM signaal een "gemiddelde spanning" te maken. Maar dat is in een bestaand schema niet handig.

bprosman

Golden Member

Op dinsdag 14 mei 2024 10:29:01 schreef bprosman:
Een combinatie van "Ik zoek" en "LOLPrices" :

En dan ook nog "uitverkocht" :+
[bijlage]

Ik zoek dus eigenlijk deze, voor een beetje een normale prijs :
https://www.geldbearbeitung.at/en/Components/Pushbutton---switches/Mir…

Ik heb nu deze een paar besteld en kijken of ik die er ingefroebelt krijg. Maar misschien is 2.95,- ook wel het andere (Chinese) uiterste :

https://arcade-expert.nl/Naald-Hevel-Microswitch-Schakelaar-voor-Mecha…

De bestaande weigerde wel eens en is door mijn vader volgespoten met WD40 :-(

Uitspoelen met IPA en een beetje buigen heeft gewerkt. En dankzij een mede CO-er nu ook een reserve. Altijd handig nu het hoogseizoen voor de deur staat.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Volgens mij is het hier al eens gevraagd maar ik kan het niet meer terugvinden.

Wat zijn SMD transistoren :
2T1 en J3 ?

Volgens mij helemaal niet zulke spannende dingen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Behuizing erbij zetten is wel een must! SOT-23 neem ik aan? 2T1 MMBT4403 een van de eerste hits in gl.
J3 is lastiger zonder behuizing.

[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 30 mei 2024 11:45:03 (14%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten