Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

bprosman

Golden Member

//Offtopic, zijn die Scope 10 punten ergens openbaar waarop gekeurd word ? (Checklist) ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fred101

Golden Member

Ik heb connectors gevonden van Hirose.
Arco, bedankt voor de bereken tip, de pitch is 0,6.

De afmetingen zijn wat anders maar ze hebben 100 contacten, 0.6 pitch, passen op de pads en zijn samen precies 14mm. Dus dat moet passen. De FX8C-100p-sv4 en de FX8C-100s-sv5. In de datasheet stond welke je moet combineren om de verschillende hoogtes te krijgen. Die dingen heten Receptable (voor male) en header (voor female) Toen ik wist dat het board to board connectors werden genoemd werd zoeken makkelijker. Mouser had ze gelukkig liggen. Solderen zal nog een uitdaging worden maar ik heb vaker onderdelen met zo'n soort pitch gesoldeerd.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 23 februari 2023 09:42:01 schreef bprosman:
//Offtopic, zijn die Scope 10 punten ergens openbaar waarop gekeurd word ? (Checklist) ?

Geen idee maar dit is een greep uit wat specs waar naar gerefererd word:
NEN1010, NTA8220-2017, IB22 V 1.2-2021-04, Scios Scope 10, IEC60204-1 (Machine richtlijn voor zover van toepassing), IEC61439-1
Scios: https://www.scios.nl/img/upload/pdf/IB22-Classificatie-geconstateerde-…

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 24 februari 2023 22:30:00 (13%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Lucky Luke

Golden Member

Op 23 februari 2023 12:37:26 schreef fred101:
Die dingen heten Receptable (voor male) en header (voor female)

Huh? Niet andersom?

Ik vind aanduidingen als 'pin' en 'socket' eigenlijk wel zo duidelijk en gelijk 'politiek correct'.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 24 februari 2023 22:43:02 schreef Lucky Luke:
[...]
Ik vind aanduidingen als 'pin' en 'socket' eigenlijk wel zo duidelijk en gelijk 'politiek correct'.

bleh, Dan is een IBM token ring connector dus gender-neutraal. :)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik zoek iets waarvan ik de naam niet weet: Ik zoek zoveel mogelijk 1 stekker vorm M/M M/F F/F die waterdicht zijn (IP67), en zoveel mogelijk polen hebben voor kabels van 2.5mm ongeveer.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen gebruiken en wat zo compact mogelijk is?

Hartelijk dank alvast.

benleentje

Golden Member

zoveel mogelijk polen is nogal vaag bedoel je dan 5, 10, 25 100 of meer polen?
Ik dacht aan superseal connecotren bij oa rick donkers maar dat gaat maar tot 1mm2 max 1,5mm2.

https://www.rdae.nl/multistekkers/superseal-connectors/

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Of de TE CPC connector serie, volgens mij zijn die ook in een versie met rubber afdichting te krijgen. Zijn geen IP67 volgens mij, maar misschien een startpunt om te zoeken?
Anders militaire connectoren, die zijn hier en daar ook wel te koop in enkele stuks. Het ligt eraan of het eenmalig is of echt productie moet zijn anders vallen die af.

-edit- Of een SD28 connector of iets wat er op lijkt?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Kan iemand mij vertellen waar ik een deksel voor onderstaande kabelgoot kan krijgen, of mij er anderszins aan kan helpen. Lengte 200 cm doorsenede 40×40 mm

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
buckfast_beekeeper

Golden Member

Zal moeilijk worden. Blijkbaar worden ze geleverd inclusief deksel.

Zie catalogus op blz 6-18

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 2 maart 2023 15:14:04 schreef Tidak Ada:
Kan iemand mij vertellen waar ik een deksel voor onderstaande kabelgoot kan krijgen, of mij er anderszins aan kan helpen. Lengte 200 cm doorsenede 40×40 mm

[bijlage]

[bijlage]

nieuw gootje halen, die dingen worden als 1 geheel geleverd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je hebt namelijk zelden een goot-zonder-deksel of een deksel-zonder-goot nodig.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
revado

Honourable Member

Ik zal even in mijn opslag kijken morgen, misschien heb ik er wel een.

Op 28 februari 2023 23:08:17 schreef benleentje:
zoveel mogelijk polen is nogal vaag bedoel je dan 5, 10, 25 100 of meer polen?
Ik dacht aan superseal connecotren bij oa rick donkers maar dat gaat maar tot 1mm2 max 1,5mm2.

https://www.rdae.nl/multistekkers/superseal-connectors/

Super, werkt voor mij (ook ideaal dat er afsluitdoppen zijn).
Hartelijk dank.

Tidak Ada

Golden Member

Op 2 maart 2023 17:47:30 schreef buckfast_beekeeper:
Zal moeilijk worden. Blijkbaar worden ze geleverd inclusief deksel.

Zie catalogus op blz 6-18

Was ik al bang voor ;(
Ik heb deze goot ooit ergens gekocht met de belofte dat er een deksel nageleverd zou worden. Nooit meer wat van gehoord, daarom dus ook nooit betaald. Toch vond ik het zonde om hem weg te gooien.

Ik had hem nu willen gebruiken om een gasleiding weg te moffelen, die hier kort geleden is geplaatst, na installatie van een 'slimme'(?) meter.
Bestaande leiding zou iets 'te veel drukverlies' hebben :?. Ben toen niet kritisch kunnen zijn, omdat het de koudste dagen van de winter waren en pas de 16e gebelde installateur genegen was een en ander zo snel te fixen.
Bedankt Stedin :( :( (Zo, dat lucht op)

@revado;
"k Ben benieuwd ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 2 maart 2023 22:56:51 schreef Tidak Ada:
[...]

Was ik al bang voor ;(
Ik heb deze goot ooit ergens gekocht met de belofte dat er een deksel nageleverd zou worden. Nooit meer wat van gehoord, daarom dus ook nooit betaald. Toch vond ik het zonde om hem weg te gooien.

Ik had hem nu willen gebruiken om een gasleiding weg te moffelen, die hier kort geleden is geplaatst, na installatie van een 'slimme'(?) meter.
Bestaande leiding zou iets 'te veel drukverlies' hebben :?. Ben toen niet kritisch kunnen zijn, omdat het de koudste dagen van de winter waren en pas de 16e gebelde installateur genegen was een en ander zo snel te fixen.
Bedankt Stedin :( :( (Zo, dat lucht op)

goot andersom zetten en wat polymax eronder?

dit is een bekend verhaal overigens, hun testen met vervangen van de meter de leidingen in huis op drukverlies, liggen er nog stalen leidingen in het zand onder het huis heb je best kans op lekkage. mee van de reden dat mensen met dit probleem bij alleen een lekke gasleiding naar de keuken naar inductie koken overgaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Zitten (standaard) gaten onderin die goot. Dat is ook niet fraai....

Inderdaad hing hier een gefitte leiding de oude meter. Daar is een gele 'slang' naast gelgd. Het stuk dat ik wil bedekken is weliswaar van koper, maar ligt akelig in het zicht. Het loopt naar de kookplaat. De leiding, die ik indertijd zelf daarvoor had gelegd (koper) had ik té goed weggmoffeld, zodat die niet meer kon worden gebruikt.... "Kassa".

Dat gele 'slang' is trouwens schier onmogelijk om netjes aan te leggen; het ligt als een liaan. Gelukkig wel uit het zicht. Zou het ook H2 dicht zijn?

Bljft overigens de vraag waar ik zo'n goot kan krijgen. De leveranciers hier in de buurt zijn zo langzamerhand allemaal door de 'grote jongens' opgslokt en particulir niet meer bereid (zoies als Mossel die, alle autodealers aan het opeten is.... :( )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 2 maart 2023 23:21:02 schreef Tidak Ada:
Zitten (standaard) gaten onderin die goot. Dat is ook niet fraai....

Inderdaad hing hier een gefitte leiding de oude meter. Daar is een gele 'slang' naast gelgd. Het stuk dat ik wil bedekken is weliswaar van koper, maar ligt akelig in het zicht. Het loopt naar de kookplaat. De leiding, die ik indertijd zelf daarvoor had gelegd (koper) had ik té goed weggmoffeld, zodat die niet meer kon worden gebruikt.... "Kassa".

Dat gele 'slang' is trouwens schier onmogelijk om netjes aan te leggen; het ligt als een liaan. Gelukkig wel uit het zicht. Zou het ook H2 dicht zijn?

Bljft overigens de vraag waar ik zo'n goot kan krijgen. De leveranciers hier in de buurt zijn zo langzamerhand allemaal door de 'grote jongens' opgslokt en particulir niet meer bereid (zoies als Mossel die, alle autodealers aan het opeten is.... :( )

de gele slang is mantelbuis als het goed is, de gasslang die daar weer in zit kan niet tegen UV straling.

wat je zoekt is kk40 van attema bijv:

https://www.elektrobode.nl/products/attema-kk-40x40-kabelkoker-wit-ral…

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

'Buitenpost' is 'een beetje' uit de buurt....

'k Wist niet dat methaan UV uitstraalt :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
benleentje

Golden Member

Onder een ander merk en type K40 is wel gewoon een losse deksel te krijgen
Ik denk wel dat hij past

https://www.attema.com/nl_NL/producten/connectivity/k40-plintsysteem/k…

Bekende namen voor 40 x 40 goten zijn KK40, K40 of P40

Oeps ik zie nu dat ze per 10 gaan maar als je zelf verder zoekt misschien wel ergens te vinden.

Ander een leuk stukje werk voor een 3D printer 8)7 . Zal denk net zoveel kosten uiteindelijk als een nieuwe goot.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 2 maart 2023 18:26:24 schreef rew:
Je hebt namelijk zelden een goot-zonder-deksel of een deksel-zonder-goot nodig.

De TU heeft altijd voor de meeste goten gewoon losse deksels geleverd.
Dat komt practisch echt wel voor dat je alleen een nieuw deksel nodig hebt.

Zo heb ik ook nog een 100mm breede deksel nodig voor een Rehau (tegewoordig OBO dacht ik). Nergens te vinden of je moet er 20 afnemen, dat slaat dan weer helemaal nergens op.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
revado

Honourable Member

Opgelost!
Ik heb de deksel inderdaad liggen en nog wat extra goot voor @Tidak Ada.

revado

Honourable Member

Ik heb een vraag over kabel.
Al een tijdje ben ik op zoek naar de volgende kabel om bewegingsmelders aan te sluiten.
Ik gebruik de bekende Philips occuswitch ter vervanging van de isolectra sensoren die met bosjes sneuvelen.
Vaak moet de sensor dan ook meteen een stuk verplaatst worden.
Daar heb ik soepel kabel voor nodig 3x1,5 mm maar dan met bruin-blauw-zwart.
4 aderig mag ook , maar daar zit standaard ook geen blauw in.
Natuurlijk kan ik omtapen of een krimpkousje om de ader gebruiken maar liever netjes de juiste kabel.
Er zijn verlengkabels te koop met de bruine Wieland GS18 connector ( in het gebouw zitten ook Wieland koppeldozen op de goten met 1 x bruine GS18 voor de sensor en 4 x zwart voor de verlichting).
Die kabel heeft wel de juiste 3 kleuren maar daar zijn de prijzen absurd van...
Wie heeft er een tip?

Lucky Luke

Golden Member

Misschien de onlinekabelshop mailen/bellen? https://www.onlinekabelshop.nl/over-ons/de-winkel
Ik zie het op hun site zo snel niet, maar misschien kunnen ze er toch aan komen?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)