Ik heb een zwik printen ontworpen voor de "goedkope" en "toen verkrijgbare" ZTP7193 DCDC converter. Beschouw het als een 12V->5V DCDC converter.
Nu de volumes van de printen iets omhoog gaan wil ik een groter voorraadje aanleggen dan de eerste 50 die ik gekocht had, en... uitverkocht, "not available for backorder".
Nu kijk ik wat rond en vind ik AP62300TWU-7 . Maar zojuist kom ik er achter dat ook de AP62200 dezelfde footprint heeft. Maar ook de TPS563201DDCR....
OK. Bij "dubbelcheck" is de TSOT26 veel kleiner dan de sot23-6, dus die twee zijn niet zomaar dat ze op dezelfde print zouden passen.
Maar goed. Als ik dus een print ontwerp voor de ene of de andere, dan zou ik graag een search doen, van: "Welke andere fabrikanten hebben chips met dezelfde pinout.
(De "recommended layout" van TI heeft geen baantjes onder het chipje door dus een combined footprint zou dan mogelijk kunnen zijn.
Ik kan natuurlijk op TSOT26 of SOT23-6 filteren, maar dan moet ik met de hand gaan kijken dat b.v. HX3608 een compleet andere footprint heeft. Weet iemand een truuk om dit makkelijker te maken?