Hi Paulinha_B,
Ik zou eerst maar eens goed gaan kijken wat de specificaties zijn van die ADC en dan je menig gaan herwaarderen...
En mij er op wijzen dat je ook een externe ADC kan gebruiken is net zoiets als mij vertellen dat water nat is, nou ja, in een van de aggregatie toestanden dan.
Obsessie? kom nou toch, je kan hem krijgen hoor als je dat echt wilt!
Gelukkig zijn er engeneers op deze wereld die niet denken, Ooo het is wel goed zo en die verder kijken dan hun neus lang is.
Denk je trouwens ook dat ik al mijn metingen met een HP 3458A of mijn Keithley 7510 doe, om te zien wat b.v. de spanning is van een 1,5V batterij?
Ik laat hier veel op het forum zien waarbij ik de mogelijkheden van de apparatuur die ik gebruik laat zien, samen met de kennis die ik heb opgedaan in nu bijna 60 jaar dat ik met electronica bezig ben.
Vraag daar meningen en inzichten over aan de mede forum gebruikers enz, enz.
Ik heb een naar mijn mening gezonde wil naar kennis, middelmatigheid heb ik een broertje aan dood, ik wil weten hoe, wie, wat, waar, waarom...
Dat begon al met mijn eerste radio's en versterkertjes die ik bouwde jonger dan 10 jaar.
Waar komt behalve die brom toch dat gierende geluid vandaan?
En nee, ik heb het niet over generatie verschijnselen in mijn bouwsels, maar over een natuurkundig effect: Whistlers.
Later het verbeteren van de simpele buizen versterkers met tegenkoppelingen en weer een tiental jaren later het perfect afgeregeld houden van professionele bandrecorder e.d. voor de klanten.
Ontwikkeling van IR stralers voor vertaalsystemen, zoals breedband versterker en hoe je b.v. het beste de IR diodes kan koelen om zoveel mogelijk output te krijgen enz.
De grootste IR straler die we ontwikkelde had rond de 1000 dioden, 2KW ringkern voedings trafo en gierende ventilatoren.
Daar had je geen IR camera voor nodig, je kan de IR straling ook voelen als je in de buurt stond. *grin*
Terug naar de ADC in microcontrolers, de Teensy modellen hebben een duidelijk veel betere ADC aan boord dan de ESP modellen, en die heb ik al meerdere malen uitgerust met een externe goede spanning referentie.
Ook de ADS1115 heb ik al meerdere keren gebruikt, ik ben daar dus mee op de hoogte.
Voor de duidelijkheid ik vind de ESP serie controlers niet slecht, maar een aantal specs zoals die ADC is een beetje triest.
Ik richt mij wat meer op Analoge techniek en ik kan me voorstellen dat anderen daar helemaal niet naar kijken omdat ze dit niet nodig hebben, vind ik geen enkel punt, zoals altijd ken je apparatuur en pas toe wat nodig is.
De Teensys hebben b.v. geen WiFi aan boord, dat kan voor gebruiker A of X een groot probleem zijn, voor mijn toepassingen meestal niet.
Groet,
Bram