weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
We weten niet wat die controller doet. Als die controller kortstondig (hooguit een halve seconde of zo) even een flinke stroom trekt als zelftest (lees: even flink stroom trekken en meten of de spanningsval over de meetweerstanden overeenkomt met een gekende waarde), komt die spanningsval vanzelf aan het licht, nog voordat er daadwerkelijk stroom getrokken wordt in normale gebruiks-modus.
Sowieso vermoed ik nog altijd dat 0,2 Volt verschil gewoon veel te veel is. Sterk gelijke cellen wijken amper van elkaar af, dus zelfs als je die in 2 groepen van x cellen bij elkaar zet en in het midden daarvan gaat meten, zal het spanningsverschil erg klein zijn.
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je tussen je twee accu's een weerstandsdeler maakt en dan net zolang experimenteert met waardes (of een potmeter, maar geen idee of er ook vermogen door die meetdraad loopt) tot je vrijwel op gelijke spanningen uitkomt. Als je die dan aan die meetdraad koppelt en het werkt nog steeds niet, weet je waarschijnlijk wel voldoende.
Ook al zet ik de koplamp aan waar een 6 volt lampje in zit valt hij al in die storing hahaha.
Wat ik nog kan proberen is dat ik de accu met een iets hogere spanning iets ontlaad tot die de zelfde spanning heeft als de andere.