Goedemiddag,

Ik ben een beginnende hobbyist. Ik zoek een budget multimeter. Na wat zoekwerk en filmpjes kijken heb ik voor ruim 40 euro de AstroAi m6KOR gevonden. Lijkt mij een redelijk allround meter voor een leuke prijs die voor en beginner voldoende is. Of kan ik beter een paar honderd euro investeren. Wie weet heeft iemand een advies geven? Ga ik hief spijt van krijgen? Gr Martin

Koop een eenvoudige meter.

En kijk voor je bestelt of je niet ergens beter kunt slagen!
https://www.eyeyx.com/detail/AstroAI-M6KOR-Blue-Red-Terminal-Indicator…

De belangrijkste vraag is: wat wil je ermee gaan meten en hoe nauwkeurig moet dat zijn?

Het genoemde apparaat ken ik niet, en ik ga er dus nix over zeggen.

Alleen heel algemeen: multimeters zijn precies zoals netvoedingen, men kan er nooit teveel hebben. Voor een beginnend amateur zou ik aanbevelen om eerst een heel simpele multimeter aan te schaffen, uit de promoties van de A__i of zo, voor minstens 90% van de situaties voldoet die best. Misschien daarna zelfs nog een tweede budgetding, en pas als derde iets "degelijks". Tegen die tijd heeft men al enigszins ondervonden wat men eigenlijk verlangt.

"Een paar honderd euro" lijkt mij ook wel heel heel erg veel voor een multimeter, men moet al ver buiten de gewone paden werken vooraleer zo'n prijs verantwoord begint te lijken.

Enne, ik vergat het bijna, van harte welgekomen op dit forum!

Dank voor de snelle antwoorden. Ik ga voor een paar tientjes wat kopen. :)

Okee, het eerste tientje voor uw eerste multimeter, van de rest offreer je ons maar een rondje!

Ernstiger: uw eerste multimeter mag echt niet meer dan tien euronen mogen moeten kosten.

En een mooie link @brightnose! Tx

Mooi? Dat weet je pas nadat je de verzendkosten hebt gezien; het wordt verzonden vanuit UK denk ik.

Maar voor minder dan 20 E vind je in Nederland ook wel een meter die goed genoeg is om te beginnen.