Ja dikke kabels zijn nodig. 2 meter lang. Het is een 1.7 liter 3 cilinder diesel. Uit 1980
Maar ik weet niet of ik nu iets verkeerd doe of wat.
Ik kan elke schema lezen wat ik wil al tekent mijn kind het. Kwestie van inzet en van lijnen volgen. Waar komt het vandaan en waar gaat het heen.
Het is voor mijzelf om het aan te sluiten. Ik ga niet 2x 6 streepjes maken om een accu te tekenen. Er staat heel groot accu op. Zo staan ze in de boot als ik er op kijk dus dit is voor mij handig. Een dynamo heeft massa en B+ de d+ gaat via het originele schema waar ik niet aan kom.
Zoals het nu zit kan het niet blijven want 1 massa van de startaccu gaat naar het motorblok en die van de andere accu naar de instrumenten en koelkast etc. Hoe word die accu dus geladen? Via de instrumenten en koelkast etc.
De plussen zitten allebei apart op 2 hoodschakelaars en op de accu zijn ze weer doorverbonden met de dynamo draad.
Het originele motor gedeelte blijft zoals het is. Dat zie je ook niet in mijn schema terug en ik heb ook niet gezegd dat ik dat verander. Het enige wat ik misschien verander, maar volgens mij is dat al gedaan is voedingsdraad naar de contactslot. Want ik wil dat hij altijd en perfect de startmotor aanstuurd.
Het symbool in de de contactslot (rondje is gewoon een 2 standen schakelaar.) Deze stuurt een relais aan.
Het nieuwe contactslot mag 90watt hebben dus daar ga ik niet 6 zekering met misschien wel 20 ampere aan hangen.
Over de kwaliteit maak ik mij niet druk.
Mijn zonnepanelen liggen op mijn huis zonder inductielus met te veel dakhaken en te goed geaard. In de ogen van de zonnepaneelinstallateurs die ik er overal bezig inductielussen van 10x10meter te maken doe ik het waarschijnlijk ook fout.
Ik heb hele huizen bedraad en die staan er ook nog steeds.
Ik doe alles een beetje overgedimensioneerd daarom blijft het bij ook altijd goed.
Maar wat een is een goed tekenprogramma?