Mijn SolarEdge

Dit topic is gesloten

McAwesome

Golden Member

Op 21 mei 2023 14:04:10 schreef Tcmatik:
[...]

Best dus dat ik even een advocaat ga opzoeken.
Vragen kost niets. Buiten zijn ereloon.
Een neen heb ik, een ja kan ik krijgen.

Ook bij de OCMW's kan je gratis juridisch advies krijgen.

In principe moet dergelijke zaak voor de vrederechter komen (omdat het over beperkte bedragen gaat) en heb je daarvoor niet per se een advocaat nodig.

Je kan via de vrederechter proberen tot een minnelijke schikking te komen met je ex. Dat is gratis.
Wil je een zaak aanspannen dan kan je de gewone procedure met gezamenlijk verzoekschrift volgen (+/- 40 euro) of je ex dagvaarden (als ze niet meewerkt). Dat laatste kost wel wat duiten (+/- 300 euro) waarvan het grootste deel voor een gerechtsdeurwaarder.

Hensz

Golden Member

Mijn 10 centen: Ik begrijp (https://productencatalogus.vlaanderen.be/fiche/684) dat zo'n certificaat inhoudt dat de stroom opgewekt met de geïnstalleerde panelen 'groen' is. Dan vind ik het raar dat zo'n certificaat los van de panelen overdraagbaar is. Het is afgegeven voor díe panelen en geen andere. Of het moet zijn dat Belgische ambtenaren/politici apartere regelingen verzinnen dan Nederlandse. 8)7

Don't Panic!
Tcmatik

Golden Member

Op 21 mei 2023 14:33:37 schreef McAwesome:
[...]

Ook bij de OCMW's kan je gratis juridisch advies krijgen.

In principe moet dergelijke zaak voor de vrederechter komen (omdat het over beperkte bedragen gaat) en heb je daarvoor niet per se een advocaat nodig.

Je kan via de vrederechter proberen tot een minnelijke schikking te komen met je ex. Dat is gratis.
Wil je een zaak aanspannen dan kan je de gewone procedure met gezamenlijk verzoekschrift volgen (+/- 40 euro) of je ex dagvaarden (als ze niet meewerkt). Dat laatste kost wel wat duiten (+/- 300 euro) waarvan het grootste deel voor een gerechtsdeurwaarder.

Heel erg bedankt voor jouw bijdrage.
Men zegt meermaals: toeval bestaat niet.
Heb dus in mijn vriendenkring iemand die bij het OCMW werkt. Dit zal dan de 1ste stap zijn.

Henry S.

Moderator

Veel succes!

Ik sluit dit topic omdat het helemaal geen technische vraag is.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten