Mijn miele wt745 heeft het volgende probleem
Als ik het koude was programma draai)(0 graden)
wordt het was water de eerste 10 A 15 toch warm ongeveer 60 graden.
Daarna wast hij zoals in gesteld koud
waar aan zou dat kunnen liggen ?
Het is een oud beestje maar zier er als nieuw uit
Wat doet hij op het gewone spoelprogramma?
Heb dit bij een vergelijkbare oude machine een keer gehad, dat zat hem in de besturing onderin tegen de voorwand. Die is niet meer te krijgen.
Je kunt het relais eens uitmeten, heel misschien is die defect.
Het is al een oud beestje met aan een afbeelding gevonden op het www te zien nog met een mechanische temperatuur thermostaat en dito programma timers. Voor zover ik weet is er enkel elektronica voor de motorbesturing aanwezig en wordt het verwarmingselement door die mechanische thermostaat van spanning voorzien. Als de thermostaat in de koud stand of in de nul graden stand gedraaid wordt zou het verwarmingselement niet in mogen schakelen maar omdat de thermostaat ook voor het verdere programma verloop gebruikt wordt komt er van het wasprogramma niets terecht en lost de zeep niet in het water op. In de kuip is een temperatuurvoeler opgenomen maar daar is moeilijk bij te komen maar vaak heeft die voeler een onderwaarde van 30 graden en dat maakt dat de koude was voor een minuut of tien tot een kwartier toch warm aanvoelt. M.i. niets aan repareren want toen dit model Miele op de markt kwam bestond op nul graden wassen nog helemaal niet en werd onder koud wassen de minimaal haalbare temperatuur beschouwd.
Maus0611, deze is voor jou tijd vermoed ik, maar enigste electronica wat er inzit is de motormodule .. Deze machine heeft een Crouzet timer (mechanische klok) er inzitten. Zelfs de droger is tijdgestuurd!! Zie Tekening 090/091 links droger tijdklok en rechts de Crouzet timer. De EDSTU die jij bedoelt is puur en alleen de motor en deurbeveiliging...
Gebruik je de voorwas er bij?? Die gaat IDD eerst verwarmen, dat klopt, die loopt tijdgestuurd ( dacht 10 min) over de timer heen, draai je de timer eerst naar Hoofdwas, dan zal de machine NIET mogen verwarmen! Als dat wel gebeurt, kan de thermostaat stuk zijn, maar een simpele test door de thermostaat van 0 naar 30 Graden, zou de thermostaat moeten "klikken", en doormeten met multimeter.
Je kan ook de draden van de thermostaat er afhalen en dan de machine starten op hoofdwas, verwarmt de machine dan nog steeds, is de timer defect..en dat word een lastige en tevens onveilig in gebruik.. Want dan schakelt de verwarmings element alleen nog via de pressostaat..
De temperatuurknop is toch geen thermostaat? OF hoe werkt dat dan?
Op 20 juli 2023 20:00:32 schreef smd:
Maus0611, deze is voor jou tijd vermoed ik,
De machine was eerder op de markt dan ikzelf 
Maar de temperatuurregeling is geen thermostaat maar hoe of wat wel dan?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op 20 juli 2023 20:27:06 schreef maus0611:
De temperatuurknop is toch geen thermostaat? OF hoe werkt dat dan?[...]De machine was eerder op de markt dan ikzelf
Maar de temperatuurregeling is geen thermostaat maar hoe of wat wel dan?
oude machines hebben een draaiknop zoals een frietpan waar je de temperatuur mee regelt. met een capilair naar een rubber houder in de kuip waar de temperatuur van het water word gemeten. die dingen gaan toch zelden stuk eigenlijk. 1x gehad dat een machine aan de kook was geraakt..
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik ga het feestje toch even moeten verpesten. De temperatuurregeling gaat via weerstandjes op de keuzeschijf vd temperatuurkeuzeschakelaar die gecompareerd wordt met de ntc waarde. Untra basic maar blijkbaar toch doeltreffend.
Op @smd zijn exploded view zie je duidelijk de keuzeschakelaar (middelste) staan.
Yup, je heb gelijk, feestje kan doorgaan hoor EricN! maar weet dat de klok die de programma's regelt er zeker mee te maken heeft, daar loopt een overbrugging overheen voor de voorwas..Als men voorwas kiest, gaat de machine ongeacht stand temperatuur verwarmen.. Dus dat is niet anders.. Kan een elcootje in comparator zijn als tijdens hoofdwas ook verwarmt. heeft zijn leeftijd wel voor rotte (Philips) elco's..
Ik word ook ouder, modelletje hiervoor had nog regelbare thermostaat..