Hallo iedereen,

In EPLAN heb ik een project dat uit groepen bestaat.
Als ik op de structuurcodeoverzicht pagina handmatig een tekst toevoeg (zie afbeelding, tekst in het geel, al het groene wordt automatisch geplaatst) en later deze pagina opnieuw actualiseer worden de handmatig ingevoegde teksten verwijderd.

Is het mogelijk dat deze teksten blijven staan na actualiseren van de pagina?

EPLAN Electric P8
versie: 2023

Als de tekst er altijd mag staan kun je het sjabloon veranderen.
Wil het variabel dan moet je het sjabloon uitvoeren dynamische links naar bv een tekening waar je de teksten neerzet.

Een klemmenstrook wordt ook opgebouwd uit de in de tekening gebruikte klemmen. Vraag mij niet hoe dat moet.

De extra tekst is per groep anders en de teksten zijn ook project gebonden.

Ik ga eens kijken hoe ze dat doen bij een formulier voor een klemmenstrook.

Op 21 juli 2023 12:06:24 schreef Wipol:
Hallo iedereen,

In EPLAN heb ik een project dat uit groepen bestaat.
Als ik op de structuurcodeoverzicht pagina handmatig een tekst toevoeg (zie afbeelding, tekst in het geel, al het groene wordt automatisch geplaatst) en later deze pagina opnieuw actualiseer worden de handmatig ingevoegde teksten verwijderd.

Is het mogelijk dat deze teksten blijven staan na actualiseren van de pagina?

EPLAN Electric P8
versie: 2023

De structuurcodeoverzicht wordt gegenereerd. Daar kan je met de hand iets bij plaatsen maar bij actualiseren of opnieuw genereren wordt die pagina weer overschreven. Ook wel logisch.
Je zou een van de extra velden van die groep in de structuurcode kunnen gebruiken en dat veld ook toevoegen aan het formulier van de structuurcodeoverzicht. Dan wordt het ook mee gegenereerd.

Succes,
Den.

Als het niet te veel tekst is dan is de volgende truuk een optie:
Selecteer al de handmatig ingevoerde teksten
Kopieer deze via CTRL + C
Genereer je pagina
Gebruik CTRL + V om de teksten weer terug te zetten

Leuk, een keer een Eplan vraag. Ik twijfel of dit rechtstreeks kan en heb geen eplan installatie bij de hand om het uit te zoeken. Kun je een enter teken(alt+enter of ctrl+enter, is automatisme, weet t even niet) invullen bij Hoofdgroep (omschrijving)?

Als ik t zo vanuit mijn luie stoel zonder experimenteren in Eplan moet bedenken: Dit werkt als je in elke groep een vast terugkerend blad hebt (Titelblad, inhoudsopgave binnenkomende voeding etc): Het structuurcode overzicht ombouwen naar en inhoudsopgave waar je in de tabel de eigenschapsplaatsingen Hoofdgroep een Hoofdgroep (omschrijving) weergeeft. Daarnaast zet je eronder bijvoorbeeld Extra veld[1]. Bij je verwerkingen maak je een nieuwe inhoudsopgave verwerking aan met dit nieuwe sjabloon waarbij je een filter instelt dat alleen dat vaste terugkerende blade doorlaat. Nu werkt krijg je in principe dezelfde bladen uit je verwerking als eerst, maar je kan nu in dat terugkerende blad bij Extra veld[1] een extra toelichting invullen. Verwerking actualiseren en het is gelukt!