Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 4

Ja, Ik heb een contract met Deutschepost en verstuur mijn pakketjes dus met een ...DE tracking nummer.

Dus "deutschepost" haalt in het "voor hun buitenland" spul op om het dan "in frankfurt" op de post te gooien. Ook andere postdiensten doen dat.

De aliexpress post die met een LRxxxNL nummer naar Nederland komt is volgens mij anders: Aliexpress regelt de bulk-zending van een verzameling zendingen-voor-nederland naar schiedam. Daar gooien ze het op de postNL kar. Dat bulk-naar-schiedam komt de EU binnen in luik.

Als je snelle verzending wil, dan kan je het beste voor "choice" items gaan. Dan moet je 1.99 verzendkosten betalen of "gratis" als je totaal boven 10 euro bestelt. Ik verzamel gewoon in m'n winkelwagen dingen totdat ik boven de 10 euro zit. Bij niet-choice, kan er een (veel) langzamere verzendmethode aan hangen. Voor batterijen niet te voorkomen, maar voor de rest vaak wel.

Met choice heb je ook het voordeel dat ze niet een artikel wat normaliter 12 euro kost voor 6 aanbieden en dan 7 euro vragen voor verzending (en 14, 21, 28 als je er meer dan 1 bestelt!)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Eens met @Rew, ik ga standaard voor 'Choice" zelfs als dat wat meer kost. Meestal ben je uiteindelijk toch goedkoper zoals @Rew ook in zijn voorbeeld met verzendkosten aangeeft.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Paulinha_B

Honourable Member

Die "choice" is me onbekend, dat noteer ik voor een eventuele volgende keer.
Enne, het tracking nummer is niet LRxxxxNL waar wel LSxxxxNL; misschien waren ze met de LR aan 9999 gekomen?

@winand: nee, een NL-adres gaf ik zeker niet op want ik heb er nooit een gehad :) En ik gaf ook geen Belgisch, wat nog wel had gekund, maar ik had het dan ook gecheckt alvorens de (neven)opmerking te plaatsen.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op maandag 2 september 2024 13:21:04 (16%)

flash2b

Special Member

Sinds midden april zijn de LS nummers naar LR overgegaan. Daarvoor was het LX trouwens.....

officiële tracking https://global.cainiao.com/

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Arco

Special Member

Bij DHL is het ook niet erg klantvriendelijk met hun 24 cijferige tracking nummers... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Paulinha_B

Honourable Member

Sinds midden april zijn de LS nummers naar LR overgegaan.

Welles-nietes heeft weinig zin, maar ik heb toch echt LS*************NL voor deze recente zending, "received by logistics company" op 23 augustus.

Origin
Mainland China
Destination
Portugal
Estimated delivery by?Sep 23 - Oct 1
Mainland China / Portugal / Ansiao / Delivered
Export customs clearance complete
Carrier note: Export clearance success2024-09-01 17:01:00 GMT+8

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op maandag 2 september 2024 15:34:56 (52%)

flash2b

Special Member

@Paulinha_B : Ik geloof je hoor ! Ik meld alleen dat ze zijn overgegaan op LR nummers niks meer of minder.

Paulinha_B

Honourable Member

Okee, @flash, maar ze zijn dus NIET (algemeen en compleet en onvoorwaardelijk) overgegaan op LR.

Arco

Special Member

Ik weet niet hoe ze het geregeld hebben, maar het kan dat alles wat in verzamelzendingen wordt gestopt via Nederland gaat.
(ik weet niet in hoeveel landen ze een 'verzamelpunt' hebben...)

Hier zijn ook alle zendingen sinds 1 mei met LRxxxx nummers...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Paulinha_B

Honourable Member

Ja, het zou allemaal kunnen. Ik weet het ook helemaal niet zeker, in feite snap ik er nix van maar ik vraag het me ook niet al te zeer af. In dit concrete geval heb ik op tijd van een week drie bestellingen gedaan bij Ali, en dat zijn drie aparte zendingen geworden. Nix verzameld, dus.

flash2b

Special Member

Je kan hem door de officiële tracking https://global.cainiao.com/ gooien. Er komt dat heel veel info terug.

Ik begin altijd voor Ali pakketten op die tracking, soms krijgt het pakket een ander nummer en dan kan je hem soms op www.packageradar.com of www.17track.net (nog) niet vinden.

Dat verzamelen proberen ze als het via dezelfde warehouses loopt. Maar dan moet het combineren wel binnen de levertijd mogelijk zijn, lukt dan niet dan worden het twee of meerdere zendingen. Ook tracking codes met LP aan het begin zijn soms lastig, die worden direct vanuit Ali warehouse verzonden en krijgen later pas een LR (of LS) nummer.

Voor het tracken van de (weinige) Ali-pakketjes die ik krijg heb ik
https://parcelsapp.com/ gevonden.
Werkt i.h.a. erg goed en 'kijkt' bij allerlei verzenddiensten.

* 2018 (begin registratie) tot mei 2020: LX. (LX47 ... LX92)
* mrt 2020 Tot dec 2021: LT. (Ik heb LT996 in dec '21! en LT004 aan het begin)
* jan 2022 tot apr 2024: LS (LS0006 ... LS900).
* apr 2024 tot nu: LR (LR049 ... LR107).

* jun 2020 tot jun 2024: LY (LY114 ... LY551 maar met -DE op het eind: Dat zijn dingen die ik ZELF verstuur)

Er zijn ook diverse andere verzendmethoden die dan uit andere series kopen. Zo is er 3SALX00000048... - 3SALX000013... mrt 2020 - nu. Vaak DHL Parcel soms postnl voor het laatste stuk.

En voor accus/batterijen wordt veel SYxxx gebruikt.

Geinig om eens uit te zoeken.

(ik heb steeds vaker dat ik helemaal niets op aliexpress "onderweg" heb. Dus ik bestel kennelijk minder daar. Dus kan best dat de LS9xx een paar maanden langer is doorgelopen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Banggood: voor het eerst een keer een probleem met de kwaliteit en een retour aangevraagd. En zo gemakkelijk als dat gaat bij AliExpress, zo moeilijk gaat het bij Banggood!

Na omschrijven van de klachten krijg je het verzoek om foto's te sturen en na weken (!) willen ze een video waarop het probleem zichtbaar is. Dat gaat in dit specifieke geval niet en het stagneert: ik krijg geen retourlabel. Kortom: voor het eerst voel ik me belazerd door Banggood.

Doe met de informatie wat je wilt. Bij twijfel zou ik voor AliExpress gaan. Daar heb ik goede en eerlijke ervaringen mee (retourformulier en geld-terug binnen 10 dagen). Bangood zou ik niet meer aanraden, ondanks eerdere goed ervaringen.

Arco

Special Member

Ik heb in het verleden veel bij Banggood besteld, nooit enig probleem.
(kwaliteit hangt ook van jezelf af: als je bijv. een soldeerbout van 1 euro bestelt weet je zelf al dat het mindere kwaliteit is en daar niet over moet zeuren)

Als er iets niet klopt aan een levering krijg je vrij makkelijk je geld terug...

@Arco

Dat was vroeger. Er is echt iets veranderd bij Banggood.

Kijk hier; dit komt overeen met mijn ervaringen.
https://www.kopeninchina.nl/chinese-webshops/banggood/ervaringen

Net als @Arco had ik geen klachten, maar nu is er wezenlijk iets veranderd!

flash2b

Special Member

Is wat actueler en meer ervaringen:
https://nl.trustpilot.com/review/www.banggood.com

Je staat er zelf ook op in deze lijst.

Arco

Special Member

Ik kan sinds vandaag niet meer met Ideal betalen op Aliexpress... :?
Kan alleen kiezen voor Paypal, Googlepay, en credit card... (?)

Net getest, kan gewoon Ideal gebruiken mits het aflever adres in NL ligt, zet ik het op Hongarije dan vervalt de Ideal optie idd.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Aflever gewoon NL, niks veranderd, maar ik kan niet met Ideal betalen... :(
(ik kan Paypal wel gebruiken maar dat is omslachtig)

Ik had dat ook een tijdje geleden. Na het wissen van alle koekjes was de optie bij mij weer terug. Heb je dat al geprobeerd?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Arco

Special Member

Ik heb uit noodzaak maar met Paypal betaald, anders moest ik mijn m=wagentje weer opnieuw vullen... :(
Toen het wagentje leeg was en ik er een nieuw item in gooide was de optie 'Ideal' weer terug... :?

Schijnbaar was er ergens een vlaggetje de verkeerde kant op gevallen...