Ja, Ik heb een contract met Deutschepost en verstuur mijn pakketjes dus met een ...DE tracking nummer.
Dus "deutschepost" haalt in het "voor hun buitenland" spul op om het dan "in frankfurt" op de post te gooien. Ook andere postdiensten doen dat.
De aliexpress post die met een LRxxxNL nummer naar Nederland komt is volgens mij anders: Aliexpress regelt de bulk-zending van een verzameling zendingen-voor-nederland naar schiedam. Daar gooien ze het op de postNL kar. Dat bulk-naar-schiedam komt de EU binnen in luik.
Als je snelle verzending wil, dan kan je het beste voor "choice" items gaan. Dan moet je 1.99 verzendkosten betalen of "gratis" als je totaal boven 10 euro bestelt. Ik verzamel gewoon in m'n winkelwagen dingen totdat ik boven de 10 euro zit. Bij niet-choice, kan er een (veel) langzamere verzendmethode aan hangen. Voor batterijen niet te voorkomen, maar voor de rest vaak wel.
Met choice heb je ook het voordeel dat ze niet een artikel wat normaliter 12 euro kost voor 6 aanbieden en dan 7 euro vragen voor verzending (en 14, 21, 28 als je er meer dan 1 bestelt!)