Terug on-topic, op 3 pakketjes die ik gisteren binnen kreeg zit deze sticker, dat heb ik nog niet eerder gehad.
Op woensdag 28 februari 2024 02:39:44 schreef oxurane:
Wat betreft de "Het is me opgevallen dat er enkele CO'ers.." had dat betrekking op diverse leden in het algemeen. Het is iets waar ik persoonlijk soms wat moeite mee heb. Er komt al zoveel uit China, goede en slechte dingen. Maar om standaard een antwoord te beginnen met ...
Ik hoop het hiermee wat genuanceerd te hebben.
Die mensen hebben het vaak over zelfimport van artikelen die gevoelig zijn voor vervalsingen en dan zitten ze er statistisch net zo heel ver naast. Vaak ontbreekt dat stukje nuancering. Overigens moet je als professionele importeur ook aan kwaliteitscontrole doen. Daar staat of valt het soms mee.
Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren geleden, minister Blok massaal Chinese investeerders probeerde over te halen om in Nederlandse woningen en kantoorpanden te investeren, i.v.m. interessant rendement. De Nederlandse overheid heeft het dus niet beslist moeilijker gemaakt.
De Chinese overheid maakt dat moeilijk vanwege kapitaalvlucht. Westerse overheden hadden er tot voorkort geen problemen mee.
@fred101: in grote lijnen mee eens, maar je uitspraken over postzegels rammelen. Ze worden immers ook verzameld en dat is gewoon toegestaan. In Klaaswaal (laatste keer lag dat niet in China) kun je echte geldige postfrisse PotsNL zegels kopen voor prijzen onder de marktprijs.
-=[ kleine (off-topic) update ]=
Contact gehad met PostNL. Ze kunnen niets ondernemen, maar geven een doorverwijzing naar de Collect Club. Kan alleen gebeld worden tijdens kantoor-uren. Collect Club verstuurd geen postzegels naar het buitenland, maar geven 2 websites (WOPA+ en Nordfrim) op, waar het wel kan. Op NordFrim worden zelfs postzegel-veilingen gehouden.
Zoals Roland van Leusden terecht tussen neus en lippen opmerkt : dit onderwerp is off-topic. Beschouw dit bericht dan als mijn laatste berichtgeving op CO over deze postzegels..
Klinkt voor mij typisch als PostNL, geven antwoord op niet gestelde vragen. Of begrijp ik het nou compleet verkeerd?
Ik kan niet voor de moderatoren spreken, maar ik zou het zelf fijn vinden als je uiteindelijk nog laat weten of ze vals waren of niet - mocht je er achter komen. Het is in zoverre on-topic dat het letterlijk onder de kop van dit topic past.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 28 februari 2024 22:19:29 (12%)
Golden Member
Creatief omgaan met merknamen. Een complete motorfiets van Keweseki voor minder dan 700 dollar. Zouden ze dat ook ingepakt in bubble plastic gratis versturen (staan op Alibaba, per 5000 !!! zijn ze nog goedkoper. Ook als trike leverbaar. In Angola struikel je er over. Niet zo gek, de Chinezen hebben daar veel asfalt aangelegd. Niet iedere shop is even netjes, er zijn er ook die er Kawasaki bijzetten. Maar dat was te verwachten
[Bericht gewijzigd door fred101 op donderdag 29 februari 2024 08:14:08 (43%)
Op dinsdag 27 februari 2024 23:29:24 schreef fred101:
Als jij die postzegels gebruikt pleeg je volgens mij een strafbaar feit of in ieder geval een economisch delict. Jij importeert fakes, zelfs dat alleen al kan problemen veroorzaken.Wat denk je hiervan: <link naar nepgeld op Ali. Verwijderd>
Slechts 1,63 euro
Ik heb een paar maanden terug 3 pakjes van 100 €50 biljetten besteld op Ali. Ziet er verdomd echt uit, er staat in een hoekje "prop copy" op in kleine lettertjes maar dat is ook alles.
Zodra je het briefje echter in je vingers hebt voel je gelijk dat het nep is.
Of het legaal is, geen idee. Ik heb het gebruikt als prop in een theatervoorstelling (om een politie-inspecteur om te kopen, in welke niet-westerse landen mag je dat gewoon spelen?).
Lijkt me gevalletje "gezond verstand" gebruiken.
https://blog.reclameland.nl/namaakgeld-drukken-wat-zijn-de-regels
@fred101: motorfietsen van het merk Kwalijkzakie
Golden Member
Ik heb een 3 cilinder 2 takt Kawa gehad, dat was pas een kwalijkzaki. Ik reedt daar mee dagelijks naar de HTS in de winter toen mijn CB550 vastgelopen was. Ik stond bijna iedere dag met het ding wel een keer met pech stil. Op een gegeven moment zei een leraar, toen ik weer eens met zwarte klauwen en in mijn vetpak, te laat binnen kwam, dat als ik deze opleiding niet haalde, ik altijd nog motorfiets monteur kon worden.
Dat ik de op de motor was kon niet missen want het was de winter met 2 elfsteden tochten dus ik kwam meestal te laat, compleet in mijn motor-vetpak, binnen met een kop thee, handschoenen nog aan en mijn helm om mijn arm. Die zette ik op de vensterbak waar ik dan op de vloer tegen de verwarming ging zitten tot ik zover ontdooit was dat ik mijn pak uit kon trekken. Na een paar weken keek niemand er meer van op.
Special Member
Golden Member
Onderdelen besteld bij Aliexpress,binnen 7 dagen in huis staat erbij,uit Polen...
Is dat nieuw ofzo? Ben hier al een poosje niet geweest.
Ze doen tegenwoordig ook 5 dagen vanuit china.
Het meeste uit china doet er 7-8 dagen over, nu.
Ik spaar dan wel dingetjes totdat ik gratis versturen en "samenvoegen" krijg. Als ik dat niet doe, dan gaan dingen vaak per "langzaam" en dan duurt het wel de gewone anderhalve maand o.i.d.
7 maart gekocht (aan m'n tracking db toegevoegd: Dat gaat automatisch) 13 maart laatste wijziging: Aangekomen, afgehandeld. (omdat ik 12 maart niet op kantoor was, kan ie een dag eerder afgeleverd zijn: Ik weet dat er dingen die dag afgeleverd zijn).
[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 14 maart 2024 17:34:28 (30%)
Golden Member
Kijk,dat is goed nieuws.Hoe sneller hoe beter..
Maar bestel je dus een enkel dingetje, of zoals ik nu: je hebt er 1 die "de bus mist" dan duurt het lang. 15 dagen: "Leaving origin country". Ook al is ie door de douane en "With local delivery company" dan zegt postnl nog doodleuk 2 weken lang: Pakket nog niet ingeleverd we laten je weten wanneer ie bezorgd wordt als we hem hebben.
Daarom is het ook belangrijk dat een trackingsysteem niet snel beweert
dat iets nu zo is (declaratief), maar in plaats daarvan aangeeft wat er
al is gebeurd (imperatief).
Dus niet: "is in het land van bestemming", maar: "aangeboden aan de
postdienst in het land van bestemming". En niet "ligt bij de douane"
(een klassieker van KotsNL), maar "aangeboden ter inspectie aan de
douane". En zeker niet: "nog niet door onze postdienst ontvangen", maar:
"zending vooraangemeld", en dan niets tot ze het daadwerkelijk scannen.
Zo'n systeem kan immers niet zeker weten waar het pakketje is, alleen
maar wat er al is gebeurd (gelogd). Het moet niet meer beweren dan het
weet.
Golden Member
Op donderdag 14 maart 2024 13:39:37 schreef rew:
Ze doen tegenwoordig ook 5 dagen vanuit china.
Het meeste uit china doet er 7-8 dagen over, nu.Ik spaar dan wel dingetjes totdat ik gratis versturen en "samenvoegen" krijg. Als ik dat niet doe, dan gaan dingen vaak per "langzaam" en dan duurt het wel de gewone anderhalve maand o.i.d.
7 maart gekocht (aan m'n tracking db toegevoegd: Dat gaat automatisch) 13 maart laatste wijziging: Aangekomen, afgehandeld. (omdat ik 12 maart niet op kantoor was, kan ie een dag eerder afgeleverd zijn: Ik weet dat er dingen die dag afgeleverd zijn).
12 maart 3 gitaarelementen besteld,nu 18 maart al binnen.De snelste levering ooit.
Honourable Member
"computer gevallen en torens" woehahaha lachen gieren brullen. Computer cases and towers, dus
Maar nee, ik krijg geen mail van Ali, zulke niet en andere niet, ik wijs dan ook wel systematisch alles af dat ik enigszins kan afwijzen. Ook al was ik er regelmatig klant, de laatste maanden is dat geminderd maar het komt misschien wel terug.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op dinsdag 19 maart 2024 15:38:53 (18%)
Yoepi! Ik krijg vandaag een pakketje!
(Ik kreeg gisteren een mailtje van postnl dat er een pakket op komst was. Dus ik keek in mijn tracking database en zowaar deze zou vandaag komen volgens postnl... Dat mailtje bleek te gaan over een pakket wat ik zelf verstuurde en waarvan ik het mailadres van de ontvanger niet heb, dus maar mijn eigen heb ingevuld.).
Maar goed. Die idioten roepen dus in grote letters dat het vandaag komt en je moet beter kijken om te zien dat ze het pakket niet eens in hun bezit hebben.
Golden Member
Mijn laatste bestelling is er weer een van grote tegenstellingen. Op de 23e besteld. Een deel kwam gisteren, een deel komt in principe vandaag (snel!). En een deel is in het geheel nog niet verzonden...
Golden Member
Op vrijdag 29 maart 2024 09:28:56 schreef Jeever:
Een extra-speciale aanbieding....[bijlage]
De prijs klopt niet helemaal, er is een prijswijziging en als je hem koopt betaal je slechts €10.387,71 incl verzendkosten!
Valt toch wel mee voor zo'n mooie scoop
Nee, dat is de ex BTW prijs. Op de pagina zie je de inc btw prijs.
Boven de 150 euro wordt de BTW niet door ALI geint maar bij invoer (mogelijk plus invoerrechten).
Als ik de getallen van Jeever en jou op mekaar deel krijg ik 21.13% verschil. Die 0.13 is een verandering van de dollarkoers in de tussentijd.
Golden Member
Op vrijdag 29 maart 2024 17:34:32 schreef rew:
Nee, dat is de ex BTW prijs. Op de pagina zie je de inc btw prijs.
Inderdaad, ik zie het nu ook.