Goedemorgen!
Ik stel me eerst even voor. Ik ben Marieke, 46 jaar en deeltijd student aan de Pabo.
Voor een opdracht moet ik een technisch leermiddel maken waarmee ik aantoon over bepaalde technische vaardigheden te beschikken en waarbij ik laat zien dat ik bepaalde natuurkundige principes begrijp. Wat ik maak mag ik zelf weten, maar 1 van de zaken die er in moet zitten is een elektrische schakeling. Mijn idee is een splitsbakje te maken waarbij kinderen knikkers in een trechter doen en de knikkers van hieruit over twee bakjes verdeeld worden. De trechter is aan de onderkant afgesloten door een klepje. Wat ik nu zou willen is dat ik door op een knop te drukken, dit klepje kan openen en sluiten. Ik dacht zelf aan een latje of iets dergelijks dat op en neer kan bewegen met gebruik van een schakelaar. Ik heb ooit in een grijs verleden wel geleerd over schakelingen en dergelijke en ik vermoed dat ik daar wel uit zal komen, maar waar ik op vastloop zijn de onderdelen die ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Ik wil het graag zo simpel mogelijk houden, maar al mijn zoekopdrachten brengen me nergens. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (en dat mijn vraag duidelijk is)
Groetjes,
Marieke