DNAT Bad Bentheim 2023

Jeroen

Moderator

Aanstaande zaterdag 26 augustus is in Bad Bentheim de DNAT radiomarkt. Open van 8:00 tot 15:00 uur.

Voor het eerst zullen we daar als Circuits Online ook een stand hebben. We zullen mooie spulletjes meenemen!

Meer info: https://www.circuitsonline.net/nieuws/249/radiomarkt-dnat-bad-bentheim…

Wie gaat er ook?

revado

Honourable Member

Ik ben ( was al) voornemens te komen kijken .
Ook heb ik dan nog iets bij mij voor een collega Co-er.
Maar het is even afhankelijk of ik het kan combineren met Oldenzaal anders is het wel een heel eind alleen voor de beurs 2 keer een dikke 200 kilometer rijden...

De trein Amsterdam-Berlijn stopt er, dus misschien combineren met een weekendtripje? In deze trein had je (voorheen althans) geen reservering nodig, dus je hoefte het stuk niet in een één keer te rijden.

blackdog

Honourable Member

Hi,

Is er al wat zekerheid over het weer?
En is het buiten of binnen wat de markt betreft?

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Sine

Moderator

Buiten en binnen zover ik weet. Wij staan in ieder geval binnen.

Over het weer krijg je verder geen zekerheid ;)

revado

Honourable Member

Op 21 augustus 2023 21:05:32 schreef Kruimel:
De trein Amsterdam-Berlijn stopt er, dus misschien combineren met een weekendtripje? In deze trein had je (voorheen althans) geen reservering nodig, dus je hoefte het stuk niet in een één keer te rijden.

Dat rijden maakt mij niet zo veel uit, ik rijd heel regelmatig op zaterdag op en neer van Den Haag naar Oldenzaal om daar aan orgels te hobbyen :)
Maar ik weet nog niet of dat as zaterdag kan, anders kan ik het mooi combineren.

revado

Honourable Member

Op 21 augustus 2023 22:27:20 schreef Sine:
Buiten en binnen zover ik weet. Wij staan in ieder geval binnen.

Over het weer krijg je verder geen zekerheid ;)

Binnen is wel mooi, dan heb je in ieder geval geen last van slecht weer.
De afgelopen 2 beurzen in Ermelo en Bladel hadden we geluk met het weer.

Het artikel meldt:

Een en ander vindt plaats in het Forum van het Burg Gymnasium in Bad Bentheim.

Nu was een forum in Romeinse tijden inderdaad buiten, maar ik denk dat het in het Duitsland van 2023 inmiddels binnen is. ;)

Op 21 augustus 2023 22:31:55 schreef revado:
[...]

Dat rijden maakt mij niet zo veel uit, ik rijd heel regelmatig op zaterdag op en neer van Den Haag naar Oldenzaal om daar aan orgels te hobbyen :)
Maar ik weet nog niet of dat as zaterdag kan, anders kan ik het mooi combineren.

Ik zag dat fatbeard nog een lift zocht (vanaf Amsterdam vermoed ik), misschien kunnen jullie samenwerken?

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 augustus 2023 22:45:48 schreef Kruimel:
Het artikel meldt:[...]Nu was een forum in Romeinse tijden inderdaad buiten, maar ik denk dat het in het Duitsland van 2023 inmiddels binnen is. ;)

Zo is de situatie:

Ben er gisteren even langs gegaan.

Of er buiten nog kleedjes met spul zullen liggen, durf ik niet te zeggen.
Wel is er in het naburig kasteelpark een grote algemene rommelmarkt. Naar zeggen de grootste in Europa.

O ja, ht ligt vlak bij het station, dus gemakkelijk te bereiken met de trein.
Mogelijk overstappen in Oldenzaal. Bootankets zullen dan wel problematisch worden…..

Opening van 8:30u tot 16:00

Tot zaterdag, groet,
T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 22 augustus 2023 00:38:05 schreef Tidak Ada:
Mogelijk overstappen in Oldenzaal.

Waar haal je dat nu weer vandaan dan? :?

Tidak Ada

Golden Member

Jij gaat uit van de IC Amsterdam - Berlijn, maar er zijn ‘meer wegen die naar Rome leiden’

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jeroen

Moderator

Op 22 augustus 2023 00:38:05 schreef Tidak Ada:
Opening van 8:30u tot 16:00

Niet volgens de site:

08:00 – 15:00: HAM-BÖRSE Geräteausstellung und Amateurfunkflohmarkt im Forum vom Burg Gymnasium und dem daneben liegenden Gelände.

Zo staat het ook op de voorpagina inderdaad, maar ik zou toch al niet aanraden om aan het einde van een radiomarkt te verschijnen: dan vind je alleen kapotte multiturns en stands met restanten AliExpress rotzooi.

Op 22 augustus 2023 08:04:23 schreef Tidak Ada:
Jij gaat uit van de IC Amsterdam - Berlijn, maar er zijn ‘meer wegen die naar Rome leiden’

Klopt, want daar kan je in Hengelo op instappen en die gaat in één keer door naar Bad Bentheim. De groep mensen die makkelijker in Oldenzaal komt is op één hand te tellen denk ik. ;)

Tidak Ada

Golden Member

Naar mijn weten is/was(?) Oldenzaal het grensstation, vandaar Misschien iets te veel op het verleden gebouwd. Ik ging uit van de spoorlijn Zwolle-Oldenzaal

Op 22 augustus 2023 08:37:11 schreef Jeroen:
[...]
Niet volgens de site:
[...]

Ah, dan ben ik dus fout geinformeerd :( Ik zal ON4LEA daarover kapitelen.
In het algmeen is hij best goed geïnformeerd

Ze geven op die site ook de parkeerplaatsen aan, die ik al noemde.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 22 augustus 2023 09:56:23 (19%)

bprosman

Golden Member

Helaas , de combi: Net terug van vakantie + afstand + F1 maakt dat ik een rondje oversla.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
revado

Honourable Member

Op 21 augustus 2023 22:50:08 schreef Kruimel:
[...]Ik zag dat fatbeard nog een lift zocht (vanaf Amsterdam vermoed ik), misschien kunnen jullie samenwerken?

Vandaag gehoord dat ik toch naar Oldenzaal ga voor wat klusjes dus ik kom ook naar DNAT!
Ik zou Fatbeard gaag meenemen maar dat is niet handig ivm Oldenzaal waar ik een groot deel van de dag zal bivakkeren.

miedema

Golden Member

Ik kom niet. Véééél te ver weg....

groet, Gertjan.

revado

Honourable Member

Op 22 augustus 2023 09:40:58 schreef Tidak Ada:
Naar mijn weten is/was(?) Oldenzaal het grensstation, vandaar Misschien iets te veel op het verleden gebouwd. Ik ging uit van de spoorlijn Zwolle-Oldenzaal

[...]
Ah, dan ben ik dus fout geinformeerd :( Ik zal ON4LEA daarover kapitelen.
In het algmeen is hij best goed geïnformeerd

Ze geven op die site ook de parkeerplaatsen aan, die ik al noemde.

Er komen best wel veel (internationale?) treinen en vrachtvervoer via Oldenzaal, vaak diesels.
Ik weet dat onder andere Dusseldorf en Hannover (ook) via Oldenzaal gaan.
Wij zitten met het "orgelmuseum" op het NS terrein naast het station.
Maar ik ga toch liever met mijn eigen diesel, die ligt vol gereedschap en dat kan niet mee in de trein :)

Tidak Ada

Golden Member

Best kans dat die minder stikstof uitstoot dan die dieseltrein >:) :D

haasje93

Golden Member

Ik moet helaas verstek laten gaan wegens mijn gezondheid..

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
revado

Honourable Member

Op 24 augustus 2023 12:54:04 schreef haasje93:
Ik moet helaas verstek laten gaan wegens mijn gezondheid..

Dat is minder leuk.
Sterkte / beterschap!

Mad_Rinus

Golden Member

Ik denk dat ik ook wel even kom kijken.

Op 22 augustus 2023 08:45:11 schreef Kruimel:
Zo staat het ook op de voorpagina inderdaad, maar ik zou toch al niet aanraden om aan het einde van een radiomarkt te verschijnen: dan vind je alleen kapotte multiturns en stands met restanten AliExpress rotzooi.[...]Klopt, want daar kan je in Hengelo op instappen en die gaat in één keer door naar Bad Bentheim. De groep mensen die makkelijker in Oldenzaal komt is op één hand te tellen denk ik. ;)

Er rijdt ook een lokale trein tussen Hengelo en Bad Bentheim. Al staat deze niet bekend om zijn betrouwbaarheid. De dienst wordt uitgevoerd door een Duits railbedrijf.

Luiheid is de motor van innovatie
haasje93

Golden Member

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Op 22 augustus 2023 15:30:16 schreef miedema:
Ik kom niet. Véééél te ver weg....

groet, Gertjan.

Hoe ver is dat dan? Ben niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten. :Z