Gisteren even naar Bad Bentheim geweest samen met de muziekvriend uit Oldenzaal.
Het weer was prima en er liepen veel mensen rond toen wij rond 11 uur aankwamen, een parkeerplaats vinden was een kwestie van wachten tot er iemand weg reed, zelfd de bermen stonden vol auto's.
De nodige bekenden tegengekomen en een praatje gemaakt met onder andere
Piet Plof, Fatbeard en ik heb nog een aantal bekenden zien lopen.
Uiteraard bij de CO stand met onder andere Tidak Ada staan praten.
De hele markt was niet zo heel groot al met al maar de sfeer was goed.
Na een uurtje weer naar Oldenzaal terug gereden.
Leuk er even geweest te zijn.
Hopelijk is de kas van CO weer bijgevuld met veel verkopen!
Er stonden mooie spullen bij.

Ik was er rond half 10. Het was gezellig en de bratwurst was prima. Ik heb CO nog even gesponsord met een paar aankopen, Een Philips 120 MHz countertje, Klem voor het bestücken van PCB’s en een paar kitjes met TDA2003.

Na een lange en vooral moeizame tocht vanuit de omgeving van het bodenmeer (780 km met zeker 10 ,,Baustellen" en ,,tig" omleidingen bij Kassel kwamen wij aan in een hotel redelijk dichtbij Bentheim.
Eten, slapen de volgenda dag tegen 09.30 op de radiomarkt.
Veel kleiner dan ik verwachtte maar wel een heel gemoedelijke sfeer. Die sfeer werd tijdelijk wat bedorven
door een bezoeker die pontificaal een stel van fatbeard's gevoelige tenen plette. De geuite teksten zijn niet geschikt voor onze kwetsbare lezertjes.
De CO stand was stevig gevuld met fraai materiaal.
De bemanning deskundig en zakelijk.
Diverse collegae gezien en gesproken w.o. TidakAda, blackdog, fatbeard, hewlett en nog twee waarvan mij de namen ven zijn ontschoten.
Verder botste ik op een zeer forse collega die mij vertelde dat hij luisterde naar ,,Revado".
Een kleine buit ( uiteindelijk komt Meppel en Zwolle ook vlot in zicht) dus het budget wat verdelen.
Een zeer bejaarde voeding van Delta ( D30-1) met buikkrampjes en daardoor een ietwatgereduceerde vergoeding.
Inmiddels op operatietafel gelegd en nu functioneert het ding weer.
Op naar de Lichtmis.

Geen 'buit' foto's?

Mijn score was beschaafd dit keer .... en voor een groot deel van onze eigen stand ... en van die van de buurman :)

Oh, er horen nog een paar delta 15-0-15V switchers bij, ook van onze eigen stand.

[Bericht gewijzigd door Sine op (22%)]

Daarom ging hij ook mee, de prijs van drie euro was overtuigend.

Ik moet hem nog testen, maar ik vermoed dat het een mix van snel en traag fosfor is. Blauw snel fosfor en oranje traag. Het bauw wordt grotendeels gefilterd door het glaasje en het lang nalichtende beeld blijft over.

-edit-

Inderdaad snel blauw en traag licht groen. Een 3RP7A met P7 fosfor
https://www.youtube.com/watch?v=hZumwXS4fJo

Maar helaas ERG zwaar ingebrand tot op het punt waar het midden amper nog licht geeft.

Gelukkig geen P12, want dat zou pas echt zonde zijn ... en die mis ik nog in mijn verzameling ;)

[Bericht gewijzigd door Sine op (10%)]

Zijn die Elesta buisjes nu triggrs of zijn het Z10-en (A of B)?

Zie ik het nu goed? Heb je je zelf ontworpen CO-2016 gekocht? :o

PS Mooie set potmeters. Cermet?

[Bericht gewijzigd door Kruimel op (21%)]

Ja, die is helaas van iemand geweest die heb niet heeft kunnen afbouwen.

Volgens mij geen cermet, maar daarom niet minder mooi.

Ah, vriend Giorgio ;)

Mijn BUITje is kleiner dan mijn donaties

Een fraai kristal in een glazen huisje, een antieke gelijkrichter (selenium of cuprox?) en een fraai uitziend doosje met een V/I metertje één ingang en 6 uitgangen (iets voor treintjes of laadstationetje?).

Wij blijven dingen uitwisselen Eric ;)

Dat doosje en kristal komen van mij, die was bedoeld voor 12V spul in de meterkast, 1 dikke adapter op het plugje langs de A-meter, en 6 uitgangen voor vanalles en nogwat (modem, switches, router ....)

Maar natuurlijk te misbruiken voor vanalles.

Dat kristal komt uit de kwarts oven van een overleden HP nixie counter, de LDR op keramiek modules waren opgevreten, dus dat was een total loss.

OK Guido, volgende keer weer? :D

Ook geschikt kerstverlichting? >:)

Sine; neemt mij niet kwalijk.
Een foto van een D15-01 + drie haakse piratenpluggen en ook nog een zeer fraai presentje van Tidak ( twee pulsrelais) leek mij wat overdreven.
Gezien de buit van jou is dat niet zo'n rare gedachte dunkt mij.
Maar ik wil best een fotootje maken; maar de komende dagen zijn gevuld met ziekenhuisbezoek, perikelen rond de verkoop van ons huis, verjaardav van mijn goede gravin en ons 53 jarig huwelijk.
Wellicht dinsdag.

Dat is helemaal niet vreemd Pieter, en die dingen heb ik zelfs deels gezien en/of in handen gehad.

Buiten het komende weekend lijken er dan drukke tijden in aankomst, als je jouw labje gaat verplaatsen dan is dat toch bepaald geen sinecure.

Op 30 augustus 2023 21:55:19 schreef Sine:
Daarom ging hij ook mee, de prijs van drie euro was overtuigend.

Dan denk ik dat ik de rest van die doos had. Een soort van familie kiekje.

Het ging eigenlijk alleen om de linker, een Tesla 132QP51 (wie weet info over deze?), maar moest de hele doos maar nemen voor 15 euro.

Op 30 augustus 2023 21:55:19 schreef Sine:
Gelukkig geen P12, want dat zou pas echt zonde zijn ... en die mis ik nog in mijn verzameling ;)

Dan heb je in maart dit jaar een aparte Ferranti 5X3 op V&A gemist van een mede forumlid met het "moderne" J2, amber, 50 sec. persistance.

Een tikje offtopic.
Het verhuizen van mijn huidige ,,lab" in een ruimte van 5 x 4 meter en een hoogte van 3,5 meter op de begane grond naar...
Een ruimte op de 1e bouwlaag met rechts en links schuine kanten maar zeker 4 à 5 m2 groter kun je rustig een uitdaging noemen.
En dan nog de elektrische installatie.
In de huidige situatie ongeveer 100 wcd's in de nieuwe één dubbele en één enkele.
Andere manier van stellingen bouwen en zo voort en zo verder.

@Parus,
Dat is nog eens een koopje. We waren niet al te ruim bezet op ons standje, dus ik heb pas later op de dag een 'echt' rondje kunnen maken.
15 euro is zeker geen straf, die DG7-25 had ik ook gelust ;)

Dat buisje had ik gezien op V&A, maar 1. ik wist niet dat dat een oranje pijp was. 2. Het ding heeft magnetische afbuiging, en daarom heb ik niet lang gekeken of puntje 1 wellicht het geval was ;)

@Piet,
Dat klinkt als een projectje voor de winter. Alleen het verhuizen is al een brave opgave.

[Bericht gewijzigd door Sine op (11%)]