gaat niet zoals ik zou wensen/verwachten.
Ik beland op de laatste pagina, helaas bovenaan, als ik op "Laatste" klick.

Voor het lezen van de laatste bijdrage zou ik direct onderaan die laatste pagina willen belanden.

Simpel te doen met de 'End' toets...

'Laatste' brengt je naar een overzicht met de laatste posts van een topic die maximaal in 1 pagina passen (25?)

Niet naar de laatste post.

Dat kan anders zijn dan je verwachting inderdaad, maar dat werkt op diverse fora niet anders.
Dat is ook niet heel nuttig naar mijn mening, dan zou een 'breng me na de laatste post die ik gelezen heb' een veel nuttigere toevoeging zijn wat mij betreft.

We moeten wat te willen houden ;)

Ja Arco, het lukt me heus wel om onderaan te komen. Ik heb een uitstekend scrollvliegwiel, maar die moet ik vaak meerdere zwiepers geven want op die laatste pagina soms wel 20 of 30 bijdragen.
Je moet er maar net het juiste vakantiegevoel voor hebben: dan het gaat niet om het doel, maar om de reis. ;)

@Thevel
Die vraag is in 2014 inderdaad ook al gesteld. Ook toen waren er de tips hoe je naar het eind van de pagina kon komen, c.q adviezen hoe je je kan behelpen met workarounds.
Er is ook gesteld dat de forumsoftware makkelijk aangepast kon worden om naar de laatste bijdrage op de laatste pagina te springen.
Ik vraag me werkelijk af waarom dat in bijna 10 jaar (nog steeds) niet gebeurd is. Ik kan me echt niet voorstellen dat de gebruikers de huidige instelling het meest ideaal vinden.

@Sine
"Niet naar de laatste post.
Dat kan anders zijn dan je verwachting inderdaad, maar dat werkt op diverse fora niet anders."

Bij https://www.iex.nl/Forum/Default.aspx kan ik bij een topic zo naar de laatste bijdrage springen.

[Bericht gewijzigd door Spog2 op (13%)]

Je moet ook geen scrollwheel gebruiken, maar de ' End ' toets... ;) (1 keer drukken is genoeg)

Ik vind het ook handig om dat soort toetsen (home/end) op je muis in te stellen. Zelfs vrij standaard logitech muisjes hebben ook wieltje-naar-links en rechts functies. Vaak niet gebruikt maar heel handig.

Op 13 november 2023 12:05:46 schreef Arco:
Je moet ook geen scrollwheel gebruiken, maar de ' End ' toets... ;) (1 keer drukken is genoeg)

Mijn hand/vingers zijn daar niet, die liggen op de muis.
Ik moet sowieso zoeken waar die End toets zit, en het is niet erg duidelijk te lezen.

Als we "springen naar laatste bijdrage" als default krijgen kunnen de toetsenisten even makkelijk naar het begin vd pagina springen. Met "Home" (heb ik even gecontroleerd) :)
Zo maak je iedereen blij!

Als ik het scrollwieltje van de muis even indruk, verandert de muiscursor en dan vlieg ik met een noodgang naar beneden als ik de muis een beetje naar beneden beweeg.
Misschien is dat handig voor je?

@FET: hier niet.

Ik gebruik een paar weken de end toets in mijn mailprogramma en hier ook.... Nooit te oud om te leren (Ik ben met > 99.999% zekerheid over de helft van mijn leven).

Op 13 november 2023 12:00:39 schreef Spog2:

@Sine
"Niet naar de laatste post.
Dat kan anders zijn dan je verwachting inderdaad, maar dat werkt op diverse fora niet anders."

Bij https://www.iex.nl/Forum/Default.aspx kan ik bij een topic zo naar de laatste bijdrage springen.

Dat kan ik ook ;)
Hier werkt het zoals CO het doet:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2039340/last

Verschillende fora hebben verschillende interpretaties van wat 'last' moet inhouden. Vandaar dat ik het ook over 'diverse' fora had.

Wat mij betreft zijn beide oplossingen niet ideaal. De 'hier was je gestopt met lezen' is nog steeds de mooiste wat mij betreft, maar daar heb je aan de achterkant wat meer werk mee.

[Bericht gewijzigd door Sine op (13%)]

Bij mij ( laptop) werkt een of paar keer de page down toets ook prima.
De end toets zit op het numerieke deel en dan moet ik numlock eerst weer uitzetten...

En anders een slinger aan de balk rechts met de muis.

Nu ik er dieper induik denk ik dat "Laatste" toch wel echt past in het selectierijtje van pagina's. Je kan er kiezen tussen vooruit, achteruit of direct een paginanummer kiezen. Dan is het best logisch dat je aan het begin van zo'n pagina belandt.
De betekenis van "Laatste" kan je dan niet zo maar even omgooien naar "Laatste bijdrage".

Ik denk dat "Laatste bijdrage" dan een eigen knop (bijvoorbeeld "End" of "Einde" of "LastPost" of Lastpost :r ?) nodig heeft en een aparte afhandeling.

EDIT: De betekenis van "Laatste" zou wellicht toch gewijzigd kunnen worden. Dan is er geen extra knop nodig.
We hebben immers al een symbooltje >>> met bijschrift "Laatste pagina".
Volgens mij zijn "Laatste" en >>> hier nu synoniem.

Op 13 november 2023 12:19:26 schreef Spog2:
[...]
Mijn hand/vingers zijn daar niet, die liggen op de muis.

Gelukkig hebben de meeste mensen 2 handen cq 10 vingers... ;)
Voor naar laatste post te gaan wordt vaak een toets met ' >|| ' gebruikt.