Ik heb via MP een PM3050 op de kop getikt, en hem aan een signaalgenerator gehangen. Nu blijkt dat signaal A en B afwijken (B heeft een wat grotere uitslag). Hoe dit op te lossen?

Ik heb verder geen geavanceerde calibratie apparatuur dus weet ook niet of (g)een van de kanalen correct weergeeft.

Afregelen met het manual en de vereiste standaards. Daar is niet echt een omweg.

Als het alleen de amplitude is dan kun je met DC controleren of de amplitude klopt. En als je DMM een hoog frequentie bereik heeft kun je die gebruiken om je generator te meten. Echter er zijn meestal een hele rits frequentie afhankelijke afregel punten die je alleen kunt afregelen als je een generator hebt met correcte amplitude.

Maar een scoop is geen precisie meet apparaat. Als de afwijking binnen de specs zit dan zou ik het gewoon zo laten want de kans dat een afregeling lukt zonder de benodigde spullen maakt het waarschijnlijk alleen erger.

Is het niet gewoon ergens een instelling. Traditionele scopes hebben een cal. knopje op de Volts/Div schakelaar. Heeft de PM3050 daar niet een menu instelling voor?

edit: Even gegoogeld, deze scope heeft ook knopjes. Staan de VAR knopjes naast de X-pos en Y-pos knoppen wel op de cal. positie (helemaal rechtsom)

Ik zie links onder op het apparaat een test spanning aanwezig.
Probe (draadje) er aan en dan meten.
Klopt dit dan wel. ?
En natuurlijk de verticale gevoeligheid rechts om draaien (cal).
ruud