Na veel moeite ( lees tijd en zoeken ) eindelijk iets gevonden waarbij ik een footprint en JCLPCB voorraad gevonden te hebben heb ik toch wat twijfels.

Volgens de KingHelm KH-TYPE-C-16P Datasheet zijn er 12 pinnen.

Volgens het USB type-c zouden het er 24 moeten zijn.

Is dit wel het juiste USB-type-c connector?

Op welke pinnen moet ik dan de USB_D+ en de USB_D- aansluiten?

Of als ik verkeerd zit welke in voorraad zijnde is een beter onderdeel? Ik heb er wel gevonden en had er onrigineel er al in mijn schema staan maar die zijn al weken niet in voorrraad bij JCLParts

USB-C voor USB3.x is altijd 24 pins, USB-C voor USB2.0 kan zowel 16 als 24 pins zijn, (er zijn dan onnodige pinnen weggelaten)

Maar het overzicht van de pinnen staat letterlijk in de tabel die je noemt... :?

De missende pinnen zijn voor de extra aderparen die nodig zijn voor USB3 of Thunderbolt of allerhande alternatieven.

Jullie hebben volkomen gelijk. Ik was ook knorrig ( lees honger ), hiermee in de trein bezig, en achteraf bleek ik toch een symbool met verkeerde pin aanduidingen en footprint gevonden te hebben.

Iig bedankt.
Opgelost.

Op 14 december 2023 20:20:15 schreef Arco:
USB-C voor USB3.x is altijd 24 pins, USB-C voor USB2.0 kan zowel 16 als 24 pins zijn, (er zijn dan onnodige pinnen weggelaten)

En als het voor "alleen voeding" ("USB 0" ? ) is, dan kan het met nog wat minder.

Het grote voordeel van de 16 pins versie is dat je die simpel zelf kunt solderen, met de 24 pins versie gaat dat niet lukken...

@hardbass
1 link had ik al eens/ooit gelezen, maar ga ze allebei opnieiuw doorlezen.

Merci

@rew
Het wordt gebruikt om een chip rp2040 te programmeren en ervoor te zorgen dat er 100% voeding aanwezig is. In bedrijf zijnde functioneert het via een Accupack, maar wil niet dat tijdens het programmeren dat door het programma er een relais de accupack afschakelt en de voeding uitvalt.

@Arco, vooralsnog ga ik niets solderen, probeer het te vermijden door alles te laten bestukken. Als ik de onderdelen los bestel of alles laat bestukken dan ben ik via de PCBBoer goedkoper uit.

Print Schematic.pdf