maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
SMD heeft al aangeboden toch? Die zit op een steenworp afstand van de andere kant van de afsluitdijk en is terzake kundig.
Anoniem
Of ik naar Den helder kan rijden geen idee wel ver weg.
Ik ben afhankelijk van bekende die rijbewijs hebben.
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Mooi toestel!
Het lijkt alsof het dunne spoortje links op foto 3 niet is doorverbonden.
Heb het schema niet bekeken dus durf niet te zeggen of dit jouw probleem veroorzaakt. Als ik jou was zou ik iemand dit printje goed laten nazien!
Edit: Ik zie net dit toestel voorbij komen. Misschien bruikbaar voor onderdelen?
https://www.marktplaats.nl/v/antiek-en-kunst/antiek-tv-s-en-audio/m208…
[Bericht gewijzigd door Piet elektro op (27%)]
Op woensdag 21 februari 2024 19:02:52 schreef Piet elektro:
Mooi toestel!Het lijkt alsof het dunne spoortje links op foto 3 niet is doorverbonden.
Die loopt naar een vonkbrug.
TS probleem is vermoedelijk een probleem met de 7kV R572 24 MOhm potmeter focus unit. Was ook een kwaal van de K40...
Nogmaals niets voor een leek...
Het schema, afregeling ect incl. alle aanvullingen staat hier
https://www.freeservicemanuals.info/en/servicemanuals/viewmanual/Phili… geen donatie alleen een paar cijfertjes invullen voor de Chapta code.
Daar staat ook een plaatje van de diverse geprinte vonkbruggen, die dienen om de beeldbuis te beschermen als er iets heel erg fout gaat.
Die moeten dus niet worden doorgesoldeerd op de plaats waar de print is beschadigd of gebroken.
Op dinsdag 20 februari 2024 10:39:54 schreef Ledlover:
Als ik zoek op 'tv reparatie leeuwarden' vind ik diverse bedrijfjes hoor.In Leeuwarden zat een Philips fabriek, in Winschoten en Stadskanaal een CRT fabriek. Allemaal lang en breed gesloten, m
En die maakten scheerapparaten. Kwam daar wel eens om hun automatisering te onderhouden/herstellen.
Philips in Drachten is nog open en daar werken 1800 mensen. En oa. de scheerapparaten worden daar ontwikkeld en geproduceerd.
De vestiging Leeuwarden deed ooit stofzuigers en later metaalwaren.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (22%)]
Ik zie slechte lassen op enkele van de beeldbuisvoetpinnetjes. Ik heb al éénmaal (!!) gehad dat één beentje van het stemvorkvormige vorkje in de beeldbuisvoet was afgebroken en aldus zo nu en dan het beeld zachtjes wegviel: het was één van de twee gloeidraad aansluitingen... Zo nu en dan slecht(er) contact en daardoor geen gloeidraadspanning meer.
[Bericht gewijzigd door Tele@ReVision op (12%)]
Anoniem
Zag dit op Marktplaats,
https://www.akkerman-electronics.nl/Particuliere-reparaties/
Doen ook beeldbuizen monitoren ect.
Was me ook opgevallen als ik een nintendo spel aandoe Mario bros / duckhunt.
Dat de kleuren licht wazig lijken maak nog wel een foto.
Dat is niet mega storrend maar wel iets wat niet helemaal zo hoort.
Maar de beeldbuis is naar mijn idee gewoon goed mooi beeld.
Mogelijk moet ik daar dan heen rijden verwegiestand.
Ik wil de tv betrouwbaar hebben en kunnen gebruiken voor hmdi video . games
Gamers choice © shango066
Ik heb 3 kleine kt3 tvs die werken prima.
Jaren 80 ook.
Veder kijk ik dagelijks op Marktplaats.
Die tv die is mooi maar niet in die staat.
Mocht er iemand nog een k35/k40 hebben staan of iets met houden kast kleur let me know
Ik neem graag over en probeer altijd iemand te vinden die de tv nakijkt en repareert mits nodig.
Ben liefhebber en heb ben ermee opgegroeid in mn leven dus nostalgie ookal ben ik vrij jong.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (28%)]
Op woensdag 21 februari 2024 19:42:10 schreef harry64:
Er staat mij vaag iets bij dat de uitgang daarvan gebruikt werd voor de G2 spanning.
G2 en G3.