het is een uitklap chassis type nr zie foto

Meer foto's!!!! Er is een RC4 AB voor dat ding te koop dus is de TV van vóór 1981. Je kan tot 4 foto's opladen. Foto van de print zal voor de meesten wel voldoende zijn om te herkennen. Vergeet niet dat hier voor honderden jaren aan TV reparatie geschiedenis zit.

Een Erres 161523TK/04C. Een KT3 chassis, toestel zal lijken op de Philips 16CT3215 dus gebouwd rond 1982 (serienummer geeft uitsluitsel, staat onderaan op het etiket dus net niet op de foto) en met een 12 kanaals RC4.

De achterwanden zijn niet uitwisselbaar dus iemand heeft achterop gewoon een willekeurige sticker geplakt.

@testman 1 decennium dus eigenlijk, zo snel gaat de vooruitgang,

@raaf12 er zit wat overlap in RC4 en RC5 qua datum.

Ja dat wilde ook net schrijven, rond 1980 moest ik zonodig een nagelnieuwe K30 (RC4) 16 kanalen ombouwen naar Teletekst, met een RC5 AB met Teletekst bedieningstoetsen erop. De minder geavanceerde toestellen zonder Teletekst gebruikten nog steeds RC4. Meen dat een K30 (Aristona uitvoering) destijds 1600 kostte en een Philips K30 Teletekst 1900 gulden. het was wel lonend om om te bouwen naar Teletekst, arbeid en uitzoeken was gratis :-)
Het gefaseerd uitrollen van RC5 zal idd wel een paar jaren geduurd hebben. Misschien lag het omslagpunt toen Teletekst toestellen gemeengoed werden en er geen modellen zonder TXT meer werden gemaakt.

Gemaakt in Brugge, week 2 van 1983.

In elk geval een KT3. Je hebt nog niet bevestigd dat het een model met 12 presets en afstandsbediening is, maar dat lijkt me aan de hand van het typenummer vrij zeker.

Het waren betrouwbare en goed repareerbare toestellen.

is IDD 100% een KT 3, veel gebaseerd op de K30 /35 chassis alleen 90 Gr deflectie IPV 110gr

bedankt voor de info mannen ik heb er geen ab bij.

Ziet er nog best goed uit!! Een AB is niet een groot probleem..

De originele AB heeft misschien maar 5 of 6 knopjes, maar een 12 kanaals of 29 kanaals RC4 zal het ook wel doen.

Ik denk dat de oorspronkelijke chassis de KT3 (90 graden) en KL9 (110 graden multisystem overzees) waren en dat de K30 en later de K35 daar afgeleiden van waren.

heeft iemand nog schema van kt3?

Zelfs de complete manual van Philips, in kleur! Blijkbaar van Nederlandse origine want er staat een stempel 'schaduwarchief' op. https://elektrotanya.com/philips_chassis_kt3.pdf/download.html

Met even zoeken scoor je er ook nog een leuke afstandsbediening bij. Hint:
Philips KT3 remote control (12 kanaaltoetsen)

Een greep uit de verschillen met de K30, beeldbuis, LOPT, het afbuigjuk en een BU205/208 ipv de 2SD350A.

Waarschijnlijk een schuine afstandsbediening!!

kan best zijn dat het werkt als die modulen eens eruit gehaald worden en teruggestoken worden. die vernikkelde contacten werden er niet beter op. ook zie ik al veel slechte solderingen op de modulen.

Op dinsdag 16 april 2024 19:11:15 schreef smd:
Waarschijnlijk een schuine afstandsbediening!!

Ze liepen vaak niet synchroon die AB's bij Erres, Aristona en Philips. Het schema van de KT3 is 12 kanaals bij de Philips maar deze Aristona heeft er 40. Oude advertentie in een krant.
Wel leuk om een beetje te speuren. Die schuine AB's waren dacht ik allemaal RC5, met Teletekst toetsen..

Varianten van de KT3: KT3-LA, KT3-S, KT3M Volgens de Model number survey van Philips is het gemaakt van 1979 t/m 1984.

Nog wat info https://obsoletetellyemuseum.blogspot.com/2010/10/philips-20c939-chass…

Dat is een CP90 van een paar jaar later; dit toestel is een 12 kanaals RC4. Misschien oorspronkelijk met de simpele reepvormige op-en-neer afstandsbediening want daar doet het uiterlijk me aan denken en ik probeer me te herinneren wat een 12 kanaals RC4 dan precies doet. Alleen maar de simpele functies of ook de cijfertoetsen.

Vanaf een bepaald moment rond 1980 waren de normale RC4 afstandsbedieningen ook gewoon schuin.

Schema bij Tanya zal wel van freeservicemanuals.info afkomstig zijn.

Ik zeg ook RC4 code, want vanaf de CP90 was het allemaal een lange standaard RC5, zelfs ABs van toen reageren nog steeds op huidige Philins..

Op dinsdag 16 april 2024 20:09:47 schreef maartenbakker:
Dat is een CP90 van een paar jaar later;

Zou het modelnummer dan fout zijn in de krantenadvertentie? Kan bijna niet anders....

dit toestel is een 12 kanaals RC4. Misschien oorspronkelijk met de simpele reepvormige op-en-neer afstandsbediening want daar doet het uiterlijk me aan denken en ik probeer me te herinneren wat een 12 kanaals RC4 dan precies doet. Alleen maar de simpele functies of ook de cijfertoetsen.

Die kan ik me niet meer herinneren. Bij de K30 werd een recht model 24 kanaals AB geleverd, met 12 toetsen. Er zat een knopje bij om 13-24 te kiezen.
En verder de riedel zoals contrast/kleur/geluid/mute Een videoknop aan zijkant weet ik niet meer of dat ook op RC4 AB's zat.

Het modelnummer in de advertentie klopt prima, zo weet ik dat het om een CP90 gaat. Als je het topic terugleest, zie je dat er een verkeerde sticker achterop het toestel van de TS zat.

Ik ken die 24 kanaals ook wel, dat was met oranje en witte knop geloof ik. Ik weet niet zeker of de K30 ook met TRD geleverd is, maar verder met ongeveer alle RC4 bedieningen die er maar waren en zelfs een RC5 met RC4 transcoder op een teletextmodel...

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (41%)]

Op woensdag 17 april 2024 21:10:04 schreef maartenbakker:
Het modelnummer in de advertentie klopt prima, zo weet ik dat het om een CP90 gaat. Als je het topic terugleest, zie je dat er een verkeerde sticker achterop het toestel van de TS zat.

Ik ken die 24 kanaals ook wel, dat was met oranje en witte knop geloof ik. Ik weet niet zeker of de K30 ook met TRD geleverd is, maar verder met ongeveer alle RC4 bedieningen die er maar waren en zelfs een RC5 met RC4 transcoder op een teletextmodel...

Ja, dat was die TMS1000NLP-054 Maar dat item is hier in 2016 al langs gekomen :-)

ik kan het volledige schema niet vinden in deze links , 2 voorbeeld a4 en een enkele voeding

De pdf is 28 bladzijdes op de 2 laatste staat het schema. De steekprinten staan ook in de manual.
Op de site moet je even captcha ingeven en daarna downloaden.
https://elektrotanya.com/philips_chassis_kt3.pdf/download.html

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (15%)]

Grappig dat er zelfs van de ABs nog schema's waren!!

Op woensdag 17 april 2024 22:58:20 schreef smd:
Grappig dat er zelfs van de ABs nog schema's waren!!

Local keyboard staat er maar die AB? Ik kan die zo gauw niet vinden; dat SAF IC zat ook in de afstandsbediening.

edit: Ah ik begrijp het, je keek naar die het rode plaatje met daarop de 12 toetsen.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (14%)]

bedankt raaf12 ik heb hem gevonden