Ook bij mij werkt de oplossing van Bavelt perfect, mijn kaarten zijn nu 7 jaar nieuwer. Nogmaals dank Bavelt!

Op vrijdag 10 mei 2024 09:28:50 schreef Bavelt:
VW zegt dat ze er niks mee kunnen omdat ze "het niet in beheer hebben". Die stuurt me naar Garmin..
Ja,dat is altijd uiterst vervelend met die VW dingen. Ik heb zelf een VW Sportsvan uit 2014. Geen updates meer voor te krijgen.
Dan heb je zo'n heel duur ingebouwd 'media' apparaat voor 'langdurig plezier' en is het advies een losse TomTom op het dashboard te monteren.
De website van VW getuigt dat ze beter auto's bouwen dan software...

Is geen probleem van VW alleen. Stellantis ondersteund een Opel Insigna van 2017 niet meer. Ik heb een Ford met ingebouwde domdom. Final kaart update is van 2022. Sorry maar daar betaal ik geen 180€ meer voor.

Bij deze Garmin krijg je nog toegang tot de files. Bij de domdom niet. Een geheugenkaartje insteken en auto laten draaien tot de update is gebeurd.

Ik heb dan maar een Garmin Camper 1095 gekocht. Heb ik ook nog meer mogelijkheden zoals GPX upload. Een profiel voor de auto alleen. Met een aanhangwagen van 2t en een profiel met caravan. Houdt rekening met gewicht, breedte, lengte en hoogte.