Op dinsdag 14 mei 2024 21:30:31 schreef MMSoft:
Is er een App waarmee ik de werking van de GPS sensor kan testen ?

Ik heb de app "GPS Test". Die laat naast de GPS ook alle andere sensoren zien.

Op donderdag 16 mei 2024 11:06:00 schreef rew:
[...]Ik heb de app "GPS Test". Die laat naast de GPS ook alle andere sensoren zien.

Een mooi programma, voor de plus versie moet nu betaald worden. Maar om te kijken welke sats er aan het firmament staan voldoet de niet plus versie uitstekend. Zo te zien is er geen iPhone versie van dat programma.

[-

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (100%)]

Het is misschien interessant te weten dat de VTG-informatie niét berekend wordt uit 'positie nu minus positie een tijdje geleden', maar meer rechtstreeks uit de ontvangen satellietsignalen.

Hm, zoiets had ik nogal gehoord. Maar is het altijd en overal zo? Lijkt mij implementatieafhankelijk, m.a.w. zou kunnen verschillen per chipset.

Theoretisch zou iemand een chipset kunnen maken die wél eerst de positie in de ruimte berekent, en vervolgens die positie weer gaat differentiëren om zo aan een snelheidsvector (grootte en richting) te komen.

Maar dat zou niet heel logisch zijn, omdat door de code-fasemetingen aan de ontvangen satellieten (en, in sommige proftoepassingen, de draaggolf-fasemetingen zelf), die snelheidsvector het eerst beschikbaar is.
De positieinformatie komt pas daarna door bijkomende berekeningen beschikbaar.

Hm, dat gaat een beetje boven mijn petje, maar ik denk dat ik het idee wel min of meer snap. Dank!

Veel parameters worden blijkbaar niet ondersteund door Delphi (Android).

http://docwiki.embarcadero.com/Libraries/Athens/en/System.Sensors.TCus…

En hoe ik dit zelf kan berekenen gaat helaas boven mijn pet