rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op woensdag 15 mei 2024 16:12:18 schreef trix:
ik mag hoop ik wel 1x kicken
Nee!
(officieel pas na 24 uur... Nu een uurtje te vroeg... zien we door de vingers
)
Op dinsdag 14 mei 2024 17:42:09 schreef trix:
gaat dat dan met de zelfde USB verbinding als waar ik de raspberry pico mee programmeer ?
Jep!
Als jij klaar bent met programmeren, dan verdwijnt die "usb stick' wat dat ding pretendeert te zijn, toch?
Bij mij komt er dan altijd een "virtuele com poort" voor terug.
Ipv met dat boot knopje te freubelen en dan een power cycle (of reset: Draadje er aan doen, GND aantikken)... zorg ik voor een "rbl" commando die reset to bootloader doet. is gewoon een functie voor in de API. (Dat was VEEL moeilijker om te maken bij STM).
is dit nou nog ateeds voor die mysterieuze XY tafel dinges waar je al 3x van controller bent veranderd? 
Gaan we het resultaat ooit nog zien?
klopt.....je mag wel komen kijken als je dat wil (geld eigenlijk wel voor iedereen van hier) die mij regelmatig helpt.
ik werk er vaak een hele tijd niet aan, druk met andere dingen. nu dus een poosje terug de "raspberry pi pico" "ontdekt". bevalt me wel, simpele IDE zonder veel toeters en bellen, micro python is ook een simpele taal, die ruim voldoet voor de dingen die ik er mee wil doen. wat ik aan het maken ben is programmeer technisch echt niet moeilijk (maar voor mij soms wel
).
ik ben ondertussen aan het bekijken of ik de USB waarmee ik de pico programmeer ook kan gebruiken om data van de pico naar de laptop te sturen.
nu kom ik regelmatig tegen dat je dan de pico moet resetten (spanning er af en weer terug erop(kan dacht ik ook met een hardware drukknop)), omdat de USB verbinding thonny --> pico moet worden onderbroken (er kunnen ten slotte maar 2 devices op 1 USB verbinding).
de data die ik van de pico naar de laptop wil sturen, wil ik uiteindelijk in excel bekijken, en heel mischien daar berekeningen doen, en weer heel mischien de uitkomst van die berekeningen terug sturen naar de pico, dus in dat geval wel bi-directioneel (dit in tegenstelling tot wat ik eerst zei).