Ik ben opzoek naar dit kabeltje voor en Stoov warmtekussen.
Stoov zelf heeft ze niet meer. op marktplaats ook maar weinig.

Als iemand er een heeft voor rond E10,00 maak ik een schoonvader heel blij.
Van de kabel is het pinnetje naar binnen gedrukt in het midden.

@andre1973: Is dat een gewoon USB-A naar female barrel connector kabeltje?: https://www.i-mania.nl/usb-male-naar-5-5-x-2-1-mm-female-stekker-adapt…
Of zit daar nog iets van electronica in?

[Bericht gewijzigd door Arco op (25%)]

Moet de kabel er af kunnen? Kun je de kabel intern niet permanent fixen?

Yup kabel moet er af kunnen, is van een Stoov warmte deken. als het goed is heeft mijn meissie er een gevonden. Maar is ook typisch zoiets dat dat CO mensen bewaren lijkt mij (ik wel althans) als het product zelf stuk is. (en dan is de volgende generatie weer uitgevoerd met n andere stekker ... Grrr.)

Weet iemand of er een 5-aderige kabel (liefst iets YMVK-achtigs) kan krijgen, waar je 230V ac (45mA) en 12Vdc (150mA traag ) die je veilig buiten kan gebruiken. Kabel wordt binnenshuis afgezekerd met 100mA traag voor 230V en 200mA traag voor de 12V dc

Het is voor een 230V 8W LED-'vuur'lamp en een 12V LED array waarvan de voeding binnenshuis blijft. Zo dun mogelijk.
YMVK stuurstroomkabel is alleen in 1,5mm² te krijgen en daarom te dik.
Ik heb een meter of drie nodig

Op zondag 9 februari 2025 23:53:30 schreef Tidak Ada:
Weet iemand of er een 5-aderige kabel (liefst iets YMVK-achtigs) kan krijgen, waar je 230V ac (45mA) en 12Vdc (150mA traag ) die je veilig buiten kan gebruiken. Kabel wordt binnenshuis afgezekerd met 100mA traag voor 230V en 200mA traag voor de 12V dc

Het is voor een 230V 8W LED-'vuur'lamp en een 12V LED array waarvan de voeding binnenshuis blijft. Zo dun mogelijk.
YMVK stuurstroomkabel is alleen in 1,5mm² te krijgen en daarom te dik.
Ik heb een meter of drie nodig

Kan je iets met 4 x 1,5 soepel plus afscherming?
Ik heb nog een stuk Lapp stuurstroomkabel liggen wat over gebleven is van een klus.
Dat is 8 mm dik.
Deze:
https://www.elektrobode.nl/products/lapp-unitronic-liycy-4x1-5-0034904…

Ik dacht dat litze niet buiten gebruikt kon worden vanwege indringend vocht.

Zot idee: die ‘vuurlamp’ werkt intern gegarandeerd* ook op een lage dc spanning. Je zou dus met alleen die 12VDC naar buiten kunnen en daar evt nog een spanninsregelaar plaatsen.

Maar wel lastig als die lamp ooit vervangen moet worden.

*)nuja… als het een nieuwerwets led-ding is. Is het een authenteakhouten originele neonlamp, dan ligt dat anders.

Op maandag 10 februari 2025 22:15:44 schreef Tidak Ada:
Ik dacht dat litze niet buiten gebruikt kon worden vanwege indringend vocht.

Het zit ook in een Vmvk(as) kabel...
Maar ik heb ook nog wel een stukje ander stuurstroonkabel zonder afscherming liggen.
Volgens mij ook 8x0,5 , we mailen wel even, ik ben deze week in jouw regio :)
Ik weet niet hoe je " officieel" zit met 230 en 12 volt in de zelfde kabel, of dat mag.

Op maandag 10 februari 2025 22:21:44 schreef Lucky Luke:
Zot idee: die ‘vuurlamp’ werkt intern gegarandeerd* ook op een lage dc spanning. Je zou dus met alleen die 12VDC naar buiten kunnen en daar evt nog een spanninsregelaar plaatsen.

Maar wel lastig als die lamp ooit vervangen moet worden.

*)nuja… als het een nieuwerwets led-ding is. Is het een authenteakhouten originele neonlamp, dan ligt dat anders.

Weet ik. Hij is best gemakkelijk open te maken. Die blauwe ring zit tussen lamp en fitting geklemd.
Helaas moet hij met c.a. 30V gevoed worden. Dat geeft dan weer een extra voedinkje en dat wil ik ook niet, want dat zit al in de lamp >:)
En als ik ineens een ander soort lamp wil gebruiken krijg ik dán weer een 'probleem'

@revado:
Neem maar wat mee dan kunnen we makkelijker kiezen

Weet iemand of deze stekkers ergens te krijgen zijn ? Of is dit iets specifieks ? Komt van een jumpstarter.

Dit zijn connectors die in de modelbouw voor grote stromen gebruikt worden. De meest populaire zijn tegenwoordig XT60 en XT90, maar dat zijn deze niet. Even zoeken of ik kan vinden hoe deze heten....

Ah! gevonden EC3! https://www.aliexpress.com/w/wholesale-ec3.html?spm=a2g0o.home.search.… . Edit: Oh! Kennelijk zijn ze er in diverse maten. Waarschijnlijk zijn de jouwe dan 5mm en EC5. Edit2: Oh, als dat raster 10mm is, dan kan het wel eens NOG een maatje groter zijn: EC8.

[Bericht gewijzigd door rew op (10%)]

Op donderdag 13 februari 2025 13:31:15 schreef rew:
Dit zijn connectors die in de modelbouw voor grote stromen gebruikt worden. De meest populaire zijn tegenwoordig XT60 en XT90, maar dat zijn deze niet. Even zoeken of ik kan vinden hoe deze heten....

Ah! gevonden EC3! https://www.aliexpress.com/w/wholesale-ec3.html?spm=a2g0o.home.search.… . Edit: Oh! Kennelijk zijn ze er in diverse maten. Waarschijnlijk zijn de jouwe dan 5mm en EC5. Edit2: Oh, als dat raster 10mm is, dan kan het wel eens NOG een maatje groter zijn: EC8.

Dank je , ik ga eens meten

Als ik (door farnell) overtuigd ben dat ik niet meer bij Farnell wil kopen, waarou zou ik Deze M2.5x12 boutjes kunnen kopen?

Dat ze "zilver" er uit zien en voor platte schroevendraaier zijn vind ik eigenlijk wel belangrijk. Liefst ook de "pan head".

Digikey lijkt alleen "nylon" te hebben. (als ik "head" asl zoekterm weglaat krijg ik zes hits waarvan 3 geen datasheet hebben (404) en 1 wel. Andere twee niet geprobeerd. ze komen van fabrikant "microplastics", en die ene is inderdaad nylon).

Ook bij Mouser kom ik op "alleen nylon" (of Polyamide = nylon) uit.

Daarnaast ben ik ook een beetje prijsgevoelig. Als het bij Farnell 2.78 per boutje kost vind ik het idioot om 10x meer te betalen.

bevestigingsmateriaal.nl heeft weinig M2.5 en degene die ik ongeveer wil hebben in 4 en 5mm lengte.

rvspaleis.nl heeft met de platte schroevendraaier alleen M3 en groter.

Hmm. Fabory lijkt een eind te komen.

Andere suggesties?

TME heeft ook wel diverse ijzerwaren.

Maarten thanks. Met verzendkosten vrijwel gelijk aan de materiaalkosten zijn ze toch nog goedkoper dan de alternatieven.

Ik denk dat ik nog even naar mijn lijstje "te leveren ijzerwaren" ga kijken of ik dan alle schroeven bij TME vandaan kan halen.

En Raaf natuurlijk ook bedankt voor het meedenken ondanks dat je niet met de winnende tip bent gekomen. Toch waardevol om even met meer ogen te kijken. :-)

[Bericht gewijzigd door rew op (24%)]

@rew: Tenzij ik de vraag verkeerd begrepen heb is dit toch bijna exact wat je zoekt?
https://nl.aliexpress.com/item/1005006662972635.html
- Stainless, dat komt aardig dicht bij zilverkleurig
- pan-head
- enkel zijn ze voor kruiskop, niet voor een platte schroevedraaier
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Dank voor het meedenken. Maar dit is niet wat volgens mij onder "pan head" verstaan wordt. Cheese is gewoon een cylinder. Pan is dat met de straal van bijna de dikte van de kop de bovenrand afgerond is.

Verder zijn ze 2x duurder per stuk dan bij TME. Voor sommige dingen ben ik dan weer "raar" dat ik de niet-chinese leverancier prefereer. Als ik met 10 of 20 genoeg zou hebben dan is de "kleinere minimum hoeveelheid" zeer aantrekkelijk. Maar ik wil er minstens een paar honderd hebben. Als ik dan voor een paar tientjes een paar jaar niet opnieuw onderdelen hoef te selecteren dan ben ik daarvoor.

Deze condenstors zitten in een Sony CRF-V21 wereld ontvanger.

Zal wss een 100uf zijn maar iemand die weet wat die 6S. ED0 will zeggen?

Panasonic
100 = 100uF
6 = 6.3V
S = Series
Dot = Lead Free
ED0 = Lotnumber

[Bericht gewijzigd door Bobosje op (22%)]

Op maandag 17 februari 2025 13:50:09 schreef Bobosje:
100 = 100uF

Soms staat er de "code" op. De code voor 100uF is 101. De code voor 10uF is 100. (1-0 met 0 extra nullen).

Maar volgens docu van panasonic zelf:

staat er gewoon de uF waarde. (de rest van je markings staan direct zo in het datasheet!)

De codering op SMD elco's is helaas niet gestandariseerd. Het is belangrijk om eerst te achterhalen wie de fabrikant van een SMD elco is om dan vervolgens de gegevens in de datasheet te raadplegen.