Lijkt me iets andere stekker vanwege de geleide-randjes aan de zijkant, maar dat is er wel af te vijlen denk ik. Thanks!!!

De originele stekker:

Die links zijn voor normale IDC boxheaders, die zijn 2x 2.54mm breder. (links op foto, voor de trekontlasting en beugel)
Dat kun je niet afvijlen, want dan rolt de boel uit elkaar. De rechter foto is die jij hebt, let even niet op de pincount...

https://www.circuitsonline.net/forum/file/77542/forum-post

Op zaterdag 28 juni 2025 13:21:59 schreef r-p:
Voor de 13e keer aan mijn (free)NAS project begonnen. Nu probeer ik een Proliant ML10 Gen9 G4400 moederboard in een kast uit ~2005 te krijgen (vanwege de ruimte voor 10 HDD's).

Wat voor stekker is dit? Ideeën om dit op te lossen? Is de pinout direct af te lezen? (Ga dit uitzoeken door de originele te bekijken, maar heb vooralsnog niet de schakelaar niet-destructief los kunnen halen, dus is niet goed zichtbaar).

Die pinout is geheid wel ergens gedocumenteerd.

Okee, deze dan: https://www.aliexpress.com/item/1005004223364047.html
met draadjes: https://www.aliexpress.com/item/1005004327111557.html

Die pinout is geheid wel ergens gedocumenteerd.

... en anders niet te moeilijk te achterhalen/uit te meten. Veel van die pennen zullen of aan 3.3/5V of aan GND zitten...

Nedis koopt ze dan wel niet op Aliexpress, maar waarschijnlijk wel op Alibaba. Of ze hebben een eigen importagent, maar het komt sowieso uit dezelfde fabrieken.

Er zijn een hoop chinezen die "goed spul tegen een redelijke prijs" proberen te maken. Daar kan je prima spullen bij kopen. Probleem is alleen dat er ook chinezen zijn die optimaliseren op: "moet er op de foto redelijk uitzien en eventueel ook de 1e dag overleven, verder zo goedkoop mogelijk". Als je daar een paar keer mee te maken hebt gehad, dan geef je het op. Tidak Ada zit in dat kamp. Geeft niet.

Van een site als Nedis hoop je dus dat ze de moeite hebben genomen om uit te zoeken dat ze het bij zo'n "goed spul, redelijke prijs" chinees hebben gekocht....

[Bericht gewijzigd door rew op (17%)]

Op zaterdag 28 juni 2025 16:14:06 schreef Tidak Ada:
Met "Ali en de Chinezen" doe ik niks meer

Oke,

Nedis en de Chinezen dan... :) Enige verschil is dat je meer betaalt en een simpeler metertje krijgt omdat Nedis ook genoeg moet binnenharken...

Nouja, rew maakt natuurlijk een goed punt. Hoewel Nedis ook nog wel eens een terugroepactie heeft, zijn zij wel de verantwoordelijke partij voor het CE certificaat en aanspreekpunt als er wat mis mee is.

Oke,

Hij zal waarschijnlijk wel werken, maar ik vind zo'n halve eeuw oud ontwerp met alleen 3 vlakken te onnauwkeurig voor moderne batterijen...
Het op de voorkant gedrukte CE logo en 'niet bij het grofvuil' symbool staat ook wat vreemd (nog nooit zo gezien, staat altijd achterop)

heb een dergelijke batterijtester uit de taiwan tijd nog. echter wel aangepast met een lcd ipv dat vage metertje en kleine belasting op de aansluitingen ( elk model andere waarde ) , anders is een batterij altijd vol..

De de vorige had een LCD bargraph. werkte aanvankelijk geod, aar deaassturing is waarschijnlijk. defect, dat zal je met een analoog metertje niet overkomen, vandaar deze bewuste keuze.

Ik weer het, maar Nedis is nie al te onberouwbaar en de andere waren tch 6× zo duur. Voormij voldoet het.

Het meest wat ik meet zijn alkaline cellen en voor de Litium batterijen heb toch een andere tester. Als het er echt opaan komt heb ik nog mijn DVM met batterij test. Dit is vor 'huishoudelijk gebruik'.

Op zaterdag 28 juni 2025 07:31:12 schreef Arco:
Ik heb dus eigenlijk de connector op je foto nodig, maar dan in flare i.p.v. soldeer versie? (als dat bestaat)

Met zilversoldeer solderen...

Wie weet hoe deze pinnen (met vierkante onderkant) heten bij Farnell, als die ze ueberhaupt al heeft. Ik heb van alles geprobeerd, "solder pin" , "test pin", "solder terminal" ?

Op donderdag 3 juli 2025 14:50:16 schreef flash2b:
https://nl.farnell.com/wago/243-131/solder-pin-2mm-pcb-terminal-block/…

Dat dacht ik ook, maar deze zijn om een "vrouwtjes blok" op te duwen, zo iets :

Niet deze contacten :

Maar, bij gebrek aan een betere match doe ik het er voor of ik bestel ze bij EOO-BV, die heeft ze ook

Amroh leverde indertijd die dingen. Ik kan helaas geen benaming herinneren

Dank, dan ga ik die bestellen.

Soldeernagels heten die, ze blijven mooi en stevig rechtop zitten in het ronde gaatje van de PCB ze werden ook wel gebruikt in gaatjes print zonder koper. Werkt veel sneller voor wat kleinere schakelingen dan een PCB te maken. Dat is iets voor massa productie of amateurs die vinden dat het er mooi moet uitzien. Heb ik geen boodschap aan ;-) https://www.amazon.nl/Soldeernagels-gSn-vernikkeld-galvanisch-vertind/…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (41%)]

Zo'n beetje analoog aan holnietjes....

Die werden in het gaatje gedrukt en gefelst met een puntig voorwerp.

Lastig er weer uithalen dat moest meestal met een boor. Die insteekpinnetjes trok je er zo weer uit, die zaten geklemd in de PCB. Makkelijk om draden aan die pinnen te solderen of er een mini schuif stekkertje op te zetten.

Voordat ik weer een dag bezig ben met nereenigne (reverse engineeren): heeft/weet iemand het schema van een Meanwell RS50(-48) voeding??
Het regelbereik is te klein: ik moet onder de 40V uitkomen, bij voorkeur rond de 36...

Wel van een LRS50-5, maar die had je wellicht al gevonden.
Met een beetje geluk is veel hetzelfde.

MW LRS50-5 Schema.pdf

MW LRS50-5 Layout.pdf