Nadat AAN/UITtoets - programma keuze (knippert nog) - starttoets (programma knippert niet meer), zou de vaatwasser even de afvoerpomp aansturen, maar het blijft stil.
De aflooptijd blijft ongewijzigd.
De reset (3sec.) lukt ook.
Kan iemand mij hier raad over geven?

Na reset behoort er 0:01 op het display te komen. Gebeurt dat? Hoor je iets?

Heb je het witte pompafscherminkje los gehad en met de pomp gedraaid lettende op stroefheid? Indien niet: lees de handleiding.

Anders testprogramma starten.

In de linkse toetsenreeks (dus links naast display). De 2 toesten het kortst naast het display. Die moet je hebben.
1. Toestel uit
2. Houd de 2 toetsen ingedrukt.
3. Zet toestel aan
4. Als er iets van P0 op scherm komt los dan de 2 toetsen.

Met de ene toets ga je naar P1 P2... Met de andere bevestig je (start, enter...)
P1 is het testprogramma P0 de fout uitlezing.

EricN,

Inderdaad, na reset : 0:01, deze loopt af, maar het blijft muisstil.
En de afvoerpomp, dit was ook gecontroleerd met het witte kapje weg, ook ok.

Ik heb het testprogramma uitgevoerd zoals u aangaf.
De foutcode = E29

Dank je wel al voor je tip.

E29 heeft iets met te weinig netspanning te maken. Al een haardroger in het stopcontact gestoken of het toestel in een zeker werkend stopcontact?

Nu in de praktijk is het uiterst zelden dat en is het eerder een defecte print. Verliesstromen. Muizen. Lekschade. Kortsluiting in leegloopventiel.....

Open maken onderaan en de staat evalueren.

Houten paneel er af of indien een vrijstaande, de voorplaat er af. Sokkel of plint weg. Dan sokkelpaneel weg (2x torx20)

De fout in P0 kan ook doorgescrolled worden. Er zijn een 10 tal geheugenplaatsen. Er kunnen dus nog meer remanente foutcodes zijn maar E29 is al een stevige "nope".

[Bericht gewijzigd door EricN op (15%)]

Toch wel al bedankt EricN,

Ik zie ook dat het waterlabyrint al wat vetophoping heeft.
Ik ga alvast beginnen met dit eerst te reinigen.

Dank je wel!
En misschien tot later.

Is een goede start om de boel te reinigen.. Maar pomp word niet aangestuurd in de minuut reset?? kan zijn dat pomp vaststaat en gaat dan niet verder...

Beste smd,
Ik heb gecontroleerd en de afvoerpomp is vrij, ik kan die manueel ronddraaien in beide richtingen. Er is ook geen geluid te horen, ook niet na de reset van 1'.
Ik denk dat het iets electronisch zal zijn... netspanning is ok...toevoerklep voor water is gereinigd...

staat er geen water onder de kuip?

Neen, er staat geen water in de kuip.
Alle water - uitgezonderd een beetje aan de afvoerklep - maar dit is normaal, na elke vaatwasbeurt.

Kan je de printplaat er eens uithalen en bekijken op zwarte plekken / ontplofte onderdelen?? Kan je de pompwikkeling doormeten? Moeten Ohms 3 identieke wikkelingen wezen, heel soms onderbreekt er wel 1

Dank je wel, ik zal de printplaat nakijken.

Voorlopige feedback:
- Watermatrix gereinigd
- printplaat nagekeken op 'zwarte' - doorgebrande circuits of onderdelen
- de afvoerpomp gedemonteerd en een nieuwe is besteld.
tot nu toe blijft het probleem...
ik hou jullie op de hoogte, alvast bedankt voor jullie suggesties.

Laat vaatwasser draaien op een ander stopcontact??

smd, hetzelfde probleem blijft ook met een ander stopcontact.
Vaatwasserprogramma kiezen = ok / voorziene tijd aanduiding knippert = ok
Vaatwasser 'start'-knop => voorziene tijdsaanduiding knippert NIET meer - dus programma zou dan moeten starten en dan .... blijft het stil er veranderd niks en je hoort geen pomp of motor of water .... doodse stilte. Reset-knop werkt wel nog - gelukkig - tijdsaanduiding springt op 1minuut - niks te horen in de vaatwasser maar na 1 minuut loopt het programma af.

De vervanging van de afvoerpomp is geen succes...
De situatie blijft hetzelfde....
Misschien de circulatiemotor???

En hoe zit het met de P1? Ondertussen al wat tijd over gegaan. Al gedaan?

Ik heb de 'foutprocedure' nog eens uitgevoerd met de 2 uiterst linkse toetsen links van het display.... E29 blijft...
Deurslot is ok.

Het testprogramma. Niet de foutuitlezing...

Heb je de downlight projector al eens uitgetrokken? Zeer belangrijk. Dat ding dat op de vloer licht geeft.

Testprogramma sequentieel monitoren en vergelijken met het tabel. Op welk punt slaat het vast? S00 tot S63....

Waterpomp heeft niets met E29 te maken. Verloren kosten.

[Bericht gewijzigd door EricN op (10%)]

Testprogramma uitgevoerd en in het display van H M : P1: 5 00 of S 00 en P2: alle leds branden en in het display allemaal 8-en

Bij S:00 moet je uiteraard nog dat testprogramma bevestigen (starten). Dat doe je met de toets die je niet gebruikt om te scrollen.
Ter verduidelijking: je drukt op 2 toetsen tegelijk om in de service te geraken. Met 1 vd 2 scroll je van P0 naar P1...P2... Dat is de scroll toets. Met de andere bevestig je (zoal enter op computer ). Dat is dus niet de starttoets die je bij normaal gebruik gebruikt. Die 2de daar moet je dus ook eens op drukken. Ik weet niet vanbuiten welke de scroll of de enter toets is maar het zijn de 2 vd service mode.

[Bericht gewijzigd door EricN op (15%)]

Dus : In serviceprogramma (2toetsen links van display + aanzetten):
...scrollen met linkse toets - enter=rechtse toets
-P0 : led rechts knippert (= entertoets) ik selecteer >> display : E29

-P1 : entertoets knippert - ik selecteer enter >> E29 en regenereer-led
knippert 2/3 keer en dan gedaan

-P2: entertoets knippert - ik selecteer : alle leds branden en op display 8:88

-P3: bij entertoets : 'P3" blijft staan - verder niks

-P4: bij entertoets : even op display 0:18 - selecteer ik de 'scrolltoets' 0:17 even op op display ....
selecteer ik de echte'START'-toets dan op display : 1:62

Ik weet niet of u er wijs uit raakt - ik alleszins niet :-)

Je krijgt dus nooit S:00 te zien?

Downlight los gelegd?

[Bericht gewijzigd door EricN op (27%)]

De vaatwasser heeft geen downlights.
Heel even krijg ik S 00 te zien...

Ah. Op het schema stond eentje. Op de exploded view niet blijkbaar.

Dat E29 direct te zien is en s:00 maar even, wil zeggen dat de print de fout actueel vaststeld (op dat ogenblik)

3 mogelijkheden:
-De print heeft gelijk en er is iets mis met je stopkontakt.
-De print liegt omdat een onderdeel een verstoring veroorzaakt. Bv een downlight (heb je dus niet). Een ventiel in sluiting. Een verwarming dat een zeer kleine verliesstroom geeft.
- De print liegt omdat ze stuk is. De spanningsdetectie stuk bv.

Allemaal vrij technisch verregaand. Een print bestellen op de gok is te onzeker.