Beste,

Met bovenstaande Plc kan ik zowel geprogrammeerde software up- en downloaden. Enkel krijg de Plc niet in runmode. Er is ook geen fysische knop aanwezig om van programmeermode naar run mode te gaan (of misschien ergens verborgen dat ik deze niet vind. De batterij is leeg en er is ondertussen een nieuwe besteld.
Kan dit mogelijk de oorzaak zijn ?

groeten
jp

Bij de oudere zat er een RUN ingang op. Bij deze weet ik het niet zeker, maar ik weet bijna zeker dat tussen de S/S en de X0 een RUN ingang zit.

EDIT:
als het deze is heb je wel serieus poep in je ogen ;-)

run.bmp

Gewoon aan de 24Vdc hangen. Eventueel met een schakelaartje.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (33%)]

Ik zie op youtube ook filmpjes met bijna dezelfde plc met een knop voor van progrmmeermode naar runmode over te gaan. Bij deze zie ik geen knop
Kan de oorzaak een lege batterij zijn ??

Beetje vlug geweest. Je hebt volkomen gelijk er zit inderdaad een run contact tussen de 24v en x1. Moet deze worden aangesloten op de 24v of moet
er een schakelaar tussen ?

Ah, ik was nog aan het editten.
Gewoon aan de 24Vdc. Schakelaar mag.

Wat een service. Zijn dingen waar je uren naar zoekt en er steeds over heen kijkt. Nogmaals hartelijk dank Gerrit-Jan voor het juiste en snelle antwoord
Weet wel niet hoe ik dit topic moet afsluiten

Op zaterdag 14 september 2024 16:48:31 schreef ma1:
Weet wel niet hoe ik dit topic moet afsluiten

Dat laten we open. Misschien heeft iemand nog iets heeeeeel belangrijks te melden over die ingang (betwijfel het, maar je weet het nooit)