Bij de kringloop scoorde ik voor een paar euro een mini zwart-wit TV-tje. Het ding ziet er nog helemaal gaaf uit zonder echte gebruikssporen.
Het is een grappig ding van Supertech. Geen hoogstand merk, maar toch ziet het er aardig uit.
Het heeft een echt beeldbuisje type 14SX3Y4. Compleet met hoogspanning en afbuigspoelen. Leuk om te zien.
Ik kan het ding goed gebruiken bij het testen van de oude TV's. Het heeft een VHF én UHF band.
Het beeld is haarscherp. Dat wil zeggen niet eerder dan dat ik er een coax kabel van de modulator binnen in het toestel heb aangesloten.
Het ding heeft nl alleen een sprietantenne.
Het eerste wat ik wil gaan doen is een coax-chassisdeel ergens een plekje geven.
Dat wordt dan een plugje van een oude Videorecorder-, dan wel een plug 'ombouwen'. Zoiets.
Of wellicht een andere makkelijk plugje en later zelf een verloopplug maken. Het spul is allemaal niet zo kritisch heb ik gemerkt.
Misschien heeft iemand nog een tip?
Waar ik zeker iets aan wil gaan doen is het geluid. Dat is echt blikkerig. ook als ik er even een grotere luidspreker aan hang. Misschien is het audio-versterkertje te verbeteren dan wel iets anders daar in te zetten.
Ik heb alleen geen schema van dit ding kunnen vinden. Wellicht heeft iemand die?