Ontvangst signaal apparaat is stuk Philips 6000 serie

Hallo ik be er echter dat mijn ontvangst systeem kapot is van mijn Philips 6000 serie .

Is er iemand die weer waar ik zo’n ding kan bestellen of kopen

Zie foto wat ik bedoel

Hoi, het is wel een erg onduidelijke foto. Volgens mij is de connector losgescheurd? Die kun je of zo vast solderen, of als pootjers kapot zijn eenvoudig vervangen.

Maak eerst een goede detailfotos? Scherpe dus?

Kan je hen misschien nu beter zien en inzoomen ??

Als ik fotos maak kan ik de tekstopdruk van de componenten zien. Hier zie ik amper dat er componenten op de pcb zitten. Is daar aan gesoldeerd geweest?

Zorg voor een goede foto of leen ergens een andere telefoon.

Op de laatste foto lijkt het net of de connector er met geweld af gerukt is. Sporen zullen wel naar de vaantjes zijn.

Wat is het eigenlijk voor een apparaat? Ik herken het niet...

Het is van een Philips tv 6000 serie .
Voor het ontvangen van je afstandsbediening
Het lichtje onder je tv . Bij stand-by kleurt het Rood

Kan dat hij kapot is getrokken .
Is er een mogelijk dat ik zinkers kan bestellen of zo iets ??

Op maandag 20 januari 2025 00:24:45 schreef rob040:
Op de laatste foto lijkt het net of de connector er met geweld af gerukt is. Sporen zullen wel naar de vaantjes zijn.

Wat is het eigenlijk voor een apparaat? Ik herken het niet...

Lijkt er op dat er al eens eerder met een soldeerbout in gerommeld is.

Geen idee wat zinkers zijn of wat dit ding nu is. Gebruik je misschien google translate? Maar het ziet er idd uit alsof iemand een soldeerpoging heeft gedaan. Het goede nieuws is dat er nog een ongebruikte soldeerpads voor andere connector zitten. Die kun je mogelijk gebruiken en anders kun je daar draadjes aan zetten naar de huidige connector. En de huidige dan misschien met epoxy vast zetten.
Heb je ervaring met SMD solderen?

Op maandag 20 januari 2025 00:28:07 schreef Harold1984:

Kan dat hij kapot is getrokken .
Is er een mogelijk dat ik zinkers kan bestellen of zo iets ??

Ik heb er een paar jaar geleden een keer eentje besteld op eBay voor een euro of 12, mogelijk zijn ze daar nog steeds te vinden

Dit lijkt er verdraaid veel op:
https://www.plasmaonderdelen.nl/PHILIPS-49PUS6412/12-IR-715G8623-R01-0…

[Bericht gewijzigd door WillemV2 op (11%)]

Op maandag 20 januari 2025 08:14:02 schreef fred101:
Geen idee wat zinkers zijn of wat dit ding nu is. Gebruik je misschien google translate? Maar het ziet er idd uit alsof iemand een soldeerpoging heeft gedaan. Het goede nieuws is dat er nog een ongebruikte soldeerpads voor andere connector zitten. Die kun je mogelijk gebruiken en anders kun je daar draadjes aan zetten naar de huidige connector. En de huidige dan misschien met epoxy vast zetten.
Heb je ervaring met SMD solderen?

zinkers zou 'zoiets' kunnen zijn, wat door Translate is getrokken. Maar ik hoop ook op wat betere pics. De vragensteller zou volgens de gegevens uit Columbia kunnen komen. Misschien is er iemand in de buurt die er een blik op wil werpen, zo'n TV verknal je gauw zonder skills in de reparatiehoek.

@WillemV2 Mooi gevonden! Gaat zoiets via de I2C bus en plug&play?

Op maandag 20 januari 2025 10:20:59 schreef RAAF12:
[...]

zinkers zou 'zoiets' kunnen zijn, wat door Translate is getrokken. Maar ik hoop ook op wat betere pics. De vragensteller zou volgens de gegevens uit Columbia kunnen komen. Misschien is er iemand in de buurt die er een blik op wil werpen, zo'n TV verknal je gauw zonder skills in de reparatiehoek.

@WillemV2 Mooi gevonden! Gaat zoiets via de I2C bus en plug&play?

I2C weet ik niet, maar bij mij was het wel plug&play. Gewoon gegoogled op typenummer dat op PCB stond :)

Op maandag 20 januari 2025 08:24:23 schreef WillemV2:
[...]

Ik heb er een paar jaar geleden een keer eentje besteld op eBay voor een euro of 12, mogelijk zijn ze daar nog steeds te vinden

Dit lijkt er verdraaid veel op:
https://www.plasmaonderdelen.nl/PHILIPS-49PUS6412/12-IR-715G8623-R01-0…

Ja dit is er zo eentje . Dank je wel

Hmmm lijkt er op dat stekkertje was vergeten bij losnemen kap en dan trek je het er af.. Ik zou eens vragen bij Plasmaonderdelen.nl die heeft ze vaak op voorraad..

Op maandag 20 januari 2025 00:28:07 schreef Harold1984:

Bij Philips bedoelen ze met serie eigenlijk luxeklasse. Dus 6000 slaat elk jaar op een handvol compleet nieuwe modellen. Voor het vinden van het juiste onderdeel, heb je het volledige typenummer nodig.

Als het erop lijkt, heb je kans dat het past en werkt... Maar ik zou toch eerst het typenummer even opzoeken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]