Ik heb een oude verzie Arduino 1.8.19 MAAR deed\doet het altijd goed!
Mijn vraag is dus hoe restet je Arduino software?
Het staat mij bij dat dat kon? Of praat ik uit mijn nek!?
.
voor mensen die meer willen weten ik heb destijds wel eens met zo’n TEA5767 radio module zitten spelen.
Ik heb er 2 hier liggen en kan mij herinneren dat ik ZONDER display een soort van bare bones (schrijf ik het goed?)
.
ik had een stukje software en dan kon je via PC-Arduino de TEA5767 op frequentie zetten en dus ontvangen.
.
en ook een dat je met een potmeter hem op frequentie kon zetten,
maar… ben het kwijt allemaal, of anders gezegd het lukt me allemaal niet meer?
.
iemand?
VrGr Rob
klopt het hier onder op het plaatje? die seting?
Een Arduino heeft vaak een speciaal drukknopje om te resetten. En anders kun je de reset pin even naar beneden trekken.
Die programmer die je aanwijst in de IDE heb je normaal nooit nodig. Die gebruik je alleen om een arduino bootloader in een lege chip te zetten. En welke je moet kiezen hangt af van de hardware die je beschikbaar hebt. Er zijn heel veel verschillende programmers in de handel.
Maar normaal kun je een arduino laden dmv een seriele verbinding, meestal via USB. Dan moet je alleen een 'board' en een 'port' instellen.
marcob
Honourable Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
De versie Arduino IDE 1.8.19 is geen oude versie, maar de laatste versie in de 1.x.x reeks. De versie 'resetten' kan niet echt, maar je kunt bijvoorbeeld alle libraries verwijderen. Of downloaden en opnieuw installeren.
Wat ik zelf doe is de 'portabel' mode gebruiken. Ik download de Arduino IDE zip file en pak die uit in een separate map, bijvoorbeeld ESP32, nog een keer in de map ESP8266 enz. Voordat je de IDE opstart maak je in de map een extra map 'portable' aan. Zo kun je werken met verschillende instellingen en libraries versies per type processor of project.
Hallo Kees en Marcob,
Nou ik krijg er nu helemaal niks meer mee gedaan! 
ik ben bang dat die software en de software in de bibliotheek niet meer kloppen.
.
1: in het begin had ik op die arduino een stukje software en dan kon je via de PC met de IDE de frequentie er in zetten.
.
daarna kreeg ik het voor elkaar via de arduino met een potmeter dat je kon draaien. ( en dat werkte in het begin daarnet nog eventjes wel! )
.
maar wat ik gedaan heb???
ja heb zitten rommelen met die bibliotheek maar wat ik nu fout gedaan heb???
.
ben ook geen kijk in dit spul!
.
VrGr Rob
benleentje
Golden Member
Nou ik krijg er nu helemaal niks meer mee gedaan!
Daar hebben we niet zoveel aan.
Beter vertellen wat er nu wel en wat er niet meer gebeurt.
En begin dan bij het begin.
Kan je de arduino ide nog wel openen.
Kan je daarna een sketch openen.
kan je de sketch nog compileren.
enz.
Dus even aangeven waar je nu precies vastloop en copu paste dan ook de foutmeldingen die je krijgt want die zijn echt heel heel erg belangrijk. Die fout meldingen vertellen je precies wat er fout gaat, gek he
. Maar die foutmeldingen begrijpen en dan en nog weten wat ze er mee bedoelen is een heel ander ding ik begrijp ze ook niet altijd maar er zitten er hier een paar die dat wel weten.
dit is wat chatgpt zegt:
The error you're encountering suggests that the Arduino IDE cannot find the `TEA5767N.h` library. This library is likely required for working with the TEA5767 FM radio module.
Here's how you can resolve this issue:
### 1. Install the TEA5767 Library
You can install the necessary library via the Arduino IDE:
- Open the Arduino IDE.
- Go to **Sketch** -> **Include Library** -> **Manage Libraries...**
- In the Library Manager, type `TEA5767` in the search bar.
- If the library appears, click **Install**.
If the library is not found via the Library Manager, you can try manually downloading it from GitHub or other sources.
### 2. Manually Download the Library
If the library is not available through the Library Manager, follow these steps:
- Go to GitHub (or another trusted source) and search for `TEA5767 Arduino library`.
- Download the repository as a ZIP file.
- In the Arduino IDE, go to **Sketch** -> **Include Library** -> **Add .ZIP Library...**
- Select the downloaded ZIP file and install it.
Once you've installed the library, restart the Arduino IDE and try compiling again.
Let me know if you run into any issues!
MAAR!
benleentje ik vraag het wel aan mijn Neef!
want ik ben voor dit niet slim genoeg, ik begrijp het niet meer. 
wat niet is... kan ook niet alles weten he! 
Bedankt!
Rob
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
De foutmelding is nochtans zeer duidelijk library TEA5767N.h is niet gevonden waar je normaal je libary's hebt staan. Je zal het terug moeten installeren.
In de IDE Hulpmiddelen => Bibliotheken beheren... => (of ctrl+shift+I) daar zoeken op TEA5767N en installeren.
Ben je zeker dat je include correct is? Kijk ik naar een voorbeeld in de TEA5767 library dan is het
#include <TEA5767Radio.h>Is Wire.h correct include?
Plaats eens je code (tussen codetags).
[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (11%)]
nonius
set SCE to AUX.
Ben je zeker dat je include correct is? Kijk ik naar een voorbeeld in de TEA5767 library dan is het
Dat is een andere library dan OP nodig heeft, nl. TEA5767N library.
De library zonder 'N' (van een zekere 'Monk') vindt m'n Arduino-software (2.3.2) zonder probleem, maar de versie met 'N' wordt niet automatisch gevonden door de Arduino library updater.
https://github.com/mroger/TEA5767/blob/master/TEA5767N.h
Voor de rest lijkt het me ook redelijk recht-toe-recht-aan: de foutmelding is duidelijk.
gradtje
Ja... en toen ?
Mischien wil je je bron even hier neer zetten, dan kan iemand wel een pakketje voor je maken die wel compileert.