Ik heb een Stella Fiore Mama (2018) via Marktplaats gekocht met de volgende specificaties:
Voorwielmotor: COBRA Pro 40D, 250W Brushless
Achterrem: Rollerbrake
Voorrem: V-brake
Rotatiesensor
9-pins motorconnector
Stella POD MOBI 3 buttons
Stella type 2 accu
Ik heb al twee probleemloze Stella’s uit 2017, vandaar de keuze voor deze fiets.
Probleem: De ondersteuning is zwakker dan verwacht. Geen "trekgevoel" zoals bij mijn andere Stella's.
Stella is moeilijk bereikbaar. en service zaak zit nu op 40KM afstand - maar repareren bij stella economisch niet rendabel
Lokale fietsenmaker kan niet helpen ivm het niet kunnen krijgen van onderdelen
Eerdere pogingen:
Voorwiel draait voluit bij optillen en trappen.
V-brakes losgekoppeld (geen verschil).
Meeloop-functie werkt inconsistent - hij laat de wiel wel draaien en zonder mijn gewicht erop komt hij vooruit, ga ik erop zitten komt hij niet vooruit.
Update:
Ik heb een origineel Stella display (Mobi MK1) geïnstalleerd. Hieruit blijkt:
Motor heeft >18.000 km gelopen.
Instellingen: bandenmaat, 3 standen (efficient, sport, hybrid).
Bij verkeerde bandenmaat (bijv. 14 inch): motor draait harder, ratelt, kilometerteller loopt op (20 km terwijl je maar 10 gaat), lichte ondersteuning bij doortrappen.
Conclusie: Ik vermoed dat de voorwielmotor defect is of zijn beste tijd heeft gehad.
Vragen:
Wat zijn mijn opties gezien de hoge kilometerstand en het vermoeden van een defecte motor?
Een nieuwe motor is moeilijk te vinden.
Ik wil de motor openmaken, maar hoe kan ik deze het beste vastklemmen om de schroeven los te krijgen?
Alle tips zijn welkom!
Of kan het toch iets anders zijn?
Teveel tekst. Opnieuw beginnen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 13 juni 2025 04:34:01 (10%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als de motorsturing werkt met 3 losse draden voor de motorsturing, check de stekkertjes eens of er geen slechte verbinding in 1 fase van die 3 dikkere draden zit. daar raak je motorkracht op kwijt. kan zowel bij de controller in een stekker zitten als bij het stuur waar de kabels meedraaien, kan een draadbreuk zitten..
Op vrijdag 13 juni 2025 08:57:36 schreef testman:
als de motorsturing werkt met 3 losse draden voor de motorsturing, check de stekkertjes eens of er geen slechte verbinding in 1 fase van die 3 dikkere draden zit. daar raak je motorkracht op kwijt. kan zowel bij de controller in een stekker zitten als bij het stuur waar de kabels meedraaien, kan een draadbreuk zitten..
Bij de voorwiel is er een 9 pins kabel verbonden met een kabel die mogelijk naar de controller loopt in de accuslede, ik ga deze vandaag open maken en bekijken. Ik heb wat fotos 1 van de motor, 1 van de kabel van de motor en 1 van de trapsensor
Op vrijdag 13 juni 2025 04:14:01 schreef RAAF12:
Teveel tekst. Opnieuw beginnen.
Heb de tekst aangepast......