gdb
Special Member
Ik heb een digitale Tally Counter, dat is een heel klein apparaatje dat je om je vinger kan doen, met een knop om te tellen, steeds als je er op drukt +1, een een reset knop, heel simpel. Dit is om ronden te tellen bijv. tijdens een hardloopwedstrijd, maar feitelijk kan je natuurlijk tellen wat je wil.
De 2e digit van links doet het maar voor een aantal segmenten. Met isopropylalcohol beide zijden van de geleiderstrip voor de verbinding tussen LCD en PCB schoongemaakt, de aansluitingen op het display schoongemaakt en de aansluitingen op de PCB. Schuiven kan het niet, maar ik krijg het niet opgelost. Ik heb eigenlijk nog nooit een elektronisch probleem met een LCD gezien.
Iemand nog een tip om dit te fiksen?
(ze kosten bijna niks, maar leuker om deze te fiksen)
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is bijna altijd de verbinding tussen LCD en PCB. (zebrastrip of kleefverbinding. De laatste is uitermate beroerd om succesvol te repareren)
Voor 71 cent is alles wat het langer als een paar maanden meegaat meegenomen... 
https://nl.aliexpress.com/item/1005004993448078.html
gdb
Special Member
Daar heb je zeker gelijk in, ze kosten bijna niets, maar repareren geeft vaak meer voldoening dan een nieuwe kopen (en vooral weggooien is moeilijk
) Maar, als die strip lastig te repareren is, dan houdt het ben ik bang op. Zowel LCD als strip zijn eigenlijk niet afwijkend te positioneren, dus dat zal het niet zijn.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
gdb
Special Member
Zebrastrip.
Aantal aansluitingen op de LCD is vrij klein, het gaat ook om 5 x 7-segment digits ("88888")
Had 'm net weer in elkaar geschroefd, maar ik verwacht dus 5 + 7 aansluitingen, geen decimale punt of iets.
Aansluitingen / geleidende delen op de zebrastrip niet goed kunnen ontdekken.