Als het plaatje is wat je in de aanbieding hebt is het geen Philips scoop.
Wat het wel is durf ik niet te zeggen. :-)

Pintek PS-200, Heath xxxx en waarschijnlijk nog meer merknamen.

Er zit wel een philips sticker achterop:

@deKees, Heel wonderlijk! Made in Holland. :D
Vraag me nu af via welk kanaal dat dan gegaan moet zijn, want dit is een hele vreemde eend.

flips had wel meer dingen die stiekem japans spul met een flips stickertje waren.

@Sine: Dat klopt, maar meestal moest het aan de huisstijl voldoen.
Dat was ook geen probleem als er genoeg werden ingekocht. Dit ding past ook helemaal niet in het portfolio.
Maar goed, zeg nooit nooit. ;-)
Ik ben dan wel errug benieuwd naar een typenummer mocht er ooit nog zo'n ding opduiken.

Ik weet ook niet waar hij vandaan komt, ik heb hem ooit overgenomen van mijn broer.

Ha Tom,
Ik heb hier ook wat kratjes met spul liggen.
Kom je in de buurt?

Verder kan ik mogelijk gratis aan hoogspannings isolatoen komen.
Het oude traché Borsele-Rilland wordt opgeheven. Ik was bij de open dag van het nieuwe hoogspanningsstation en heb met een man van SPIE staan kletsen. Daarbij kwamen die isolatoren ter sprake. Hij vond het welk iets om een aantal van de vele honderden te doneren. Ik dacht er 10 van te bestellen plus een voor @revado en een voor Martijn.

Naar mijn ervaring in het verleden gingen ze als warme broodjes van de stand voor € 15 á 20 (dat waren overihens maar witte porseleine isolatoren van de Belgische spoorwegen). De glazen disks zullen zeker gevraagd worden om er verlichting in te maken (á la Guido). Gewicht is wat hoog; 6,5 kg, maar ik kan ze wel meenemen naar Lichtmis en/of Rosmalen. Daarna graag bij jou in het depot.

Kan je dat Sprerry gyrokompas, wat bij jou is blijven staan meeemen?

Op donderdag 17 juli 2025 19:21:27 schreef chuckie:
@Henry 62, oei, inventariseren...als het enigzins lijkt op mijn werkplaats ga je minimaal een half jaar nodig hebben, moet ook een hoop doneren.

Dat ook, maar de scanners zitten al in een bananendoos, het zijn er 4 trouwens. Dat ander spul kan ik ook redelijk snel vinden omdat ik het al een keer verzameld heb in een andere kist.
Daarna wordt het lastiger, dat wordt inderdaad een meer maanden plan.
Op 2 aug kan ik trouwens ook niet, moeten we wat anders op verzinnen.

@Hubie:

Inderdaad Pintek PS200 lijkt er wel erg veel op.

Op woensdag 23 juli 2025 18:42:48 schreef Sine:
flips had wel meer dingen die stiekem japans spul met een flips stickertje waren.

Pintek komt uit Taiwan.

Volgens mij zijn al die 2 kanaals - 20 MHz analoge scopes allemaal varianten van 1 ontwerp maar soms zitten de knopjes op een iets andere plaats en/of is er een componententester aan toegevoegd,een ander frontkleurtje etc.
Ik heb jarenlang een Handykit 202E gebruikt,die lijkt toch verdacht veel op de scope hierboven.

Misschien moeten we dit topic een beetje zuiver houden, anders is Tom het hele overzicht kwijt.

@Tom/chuckie: zit er toevallig al een punt nabij Leiden in je route?

Ik heb misschien wat klein grut maar denk niet dat het loont om òm te rijden. Ik zal ook even de MakerSpace polsen, of daar nog iets in de weg ligt. Ik weet niet waar alle ‘schipholdisplays’ verder gebleven zijn maar dat lijkt me wel iets voor de beurs als die nog in de space ‘in de weg’ zouden liggen. Uit mijn eigen collectie heb ik er hooguit 2 of 3 ‘over’, dat loont niet.

De makerspace zit in de binnenstad, ikzelf zit buiten de singels.

Ik heb ook al een paar jaar (zeker al van voor Covid) een doos (of waren het er inmiddels 2?) met spullen klaar staan voor donatie aan CO. Zou wel fijn zijn als die opghaald kan worden.

Op donderdag 24 juli 2025 10:25:52 schreef Lucky Luke:
@Tom/chuckie: zit er toevallig al een punt nabij Leiden in je route?

Ik heb misschien wat klein grut maar denk niet dat het loont om òm te rijden. Ik zal ook even de MakerSpace polsen, of daar nog iets in de weg ligt. Ik weet niet waar alle ‘schipholdisplays’ verder gebleven zijn maar dat lijkt me wel iets voor de beurs als die nog in de space ‘in de weg’ zouden liggen. Uit mijn eigen collectie heb ik er hooguit 2 of 3 ‘over’, dat loont niet.

De makerspace zit in de binnenstad, ikzelf zit buiten de singels.

Kan eventueel via mij, ik woon in Den haag maar ben bijna dagelijks in Leiden en omgeving aan het werk.
PM even.
Makerspace is niet toevallig technolab Betaplein?

Op zondag 20 juli 2025 20:53:38 schreef chuckie:
@Henk H. Trafo kom ik wel ophalen, of ik nu rij of de DHL...;)

Heb je even een berichtje gestuurd vanaf het (outlook) adres in mijn profiel!

Op donderdag 24 juli 2025 13:09:36 schreef revado:
[...]

Kan eventueel via mij, ik woon in Den haag maar ben bijna dagelijks in Leiden en omgeving aan het werk.
PM even.
Makerspace is niet toevallig technolab Betaplein?

Dank je, mail sent. Is een goede optie om zo wat klein grut te laten meeliften.

Nee, aan het betaplein zit ‘The Space’, MakerSpaceLeiden zit aan de volmolengracht.

EDIT: Hm. Als je gaat zoeken wordt het toch altijd meer dan je denkt.

Ik heb nu:

"Schipholdisplays"

• 3 maal 50228
  • 1 maal 50219 - met frontje
  • 2 maal 7003-asy
  • 1 maal main board met CPU opsteekmodule (geen documentatie. Maar atmel met extern ram) Documentatie. (dank aan bprosman!)
  • 4 maal een 5V voeding
  • Wat los grut (connectortjes)

Andere oude elektronica:

• Neonlampjes met fitting
  • zekeringen en zekeringhouders
  • een peltier-element
  • thermoschakelaars 60 graden en 90 graden
  • kwartsuurwerkjes
  • wat grijpertjes
  • diverse soorten schakelaars (siemens drukschakelaars DPST, een schakelaar met een touwtje, wat grote microswitches, en wat ongesorteerde SPST)
  • reedschakelaars en losse spoelen (reedrelais bouwpakket)
  • relaisspoelen van iets, staat een philipslogo op, fototje gemaakt voor in het philipstopic voor maartenbakker.
  • en ik vergeet vast nog wat, of er komt later nog wat bij.

Dat ruikt trouwens heel erg naar oude elektronica / creosoot-achtig (zoals oude philips versterkers die 'tropicalized' zijn).

Op de foto zit het al in zakken en zie je haast niks, maargoed. De neonlampjes en reedschakelaars zijn breekbaar, die zal ik even in een doosje met bubbeltjesplastic doen, dat is voor vervoer vast prettiger.

Die schipholdisplays ruiken niet naar creosoot:

50.228

50219 (By the magic of having 2 of them voor- en achterkant op dezelfde foto, maar er zit er maar 1 bij de beurs-spullen!)

7003-asy

Met Lucky Luke afgesproken.
En een ander gewaardeerd mede CO lid heeft, naast spullen die hij zelf al beschikbaar stelde en die hier al staan, een stapeltje audio spul geregeld wat bij een kerk kan worden opgehaald.
Daar zit zeker bruikbaar spul tussen voor de beurs.
Dat doe ik zaterdagochtend, dan kan alles in een keer met Tom mee, die zal hier niet in de ochtend zijn.

Op woensdag 16 juli 2025 21:12:54 schreef chuckie:
Hallo mede forum genoten
Dit jaar staan we met Circuits Online weer op de Lichtmis en waarschijnlijk ook op de dag van de radioamateur in het Autotron in Rosmalen.
Onze voorraad is redelijk uitgeput en daarom willen we weer een ophaaldag organiseren om het een en ander aan te vullen.
Als er forum leden zijn die wat spullen kunnen missen kom ik die op zaterdag 2 augustus ophalen.
Het liefst wel spullen die eventueel verkoopbaar zijn, dus geen CRT's, VGA snoeren en oude printers o.i.d..
Jullie steunen ons geliefde forum en geven ons dan wat financiële armslag om het forum in de lucht te houden.
Jullie kunnen reageren in dit topic en/of op mijn meel adres in mijn profiel.
Ik neem dan contact op i.v.m. de planning.

Met de allervriendelijkste groeten,
Chuckie (Tom)

Op vrijdag 25 juli 2025 10:40:05 schreef Lucky Luke:
[...]

[*] 1 maal main board met CPU opsteekmodule (geen documentatie. Maar atmel met extern ram)

Ik heb daar vrij compleet een schema van gemaakt.
Maar zoals de Duitsers zeggen : "Zonder geweer", en hopelijk niet teveel "labeltjes" :+

Atmel-RAM.pdf

Beste Tom,
Als je er wat aan hebt en ik op de route lig dan heb ik naast wat losse spulletjes een 'Music Maker' - zie foto - in een stevige 19 inch behuizing voor de hobbyist die het apparaat weer in ere wil herstellen (de software licentie is verlopen) of er iets anders mee wil doen. Mocht een 50 inch plasma scherm type PDP-503MXE, met o.a. VGA en RGB video input, van waarde zijn (komt van een station, treintijden zijn iets ingebrand) dan geef ik deze graag weer door voor het goede doel - het staat hier alleen maar in de weg.

Als je toch komt ,Tom, heb ik behalve 2 sets AN/GRC9 en een Philips scoop, ook nog 2 stuks UHER report 4400 ic bandrecorders staan. Als er interesse in is, hoor ik het wel.Tevens heb ik een Kenwood R300 kortegolfontvanger voor je.