Volgens info besteed ook Beko het nu uit bij Vestel, de grote slokop merk. Van vroeguhr was Samsung wat altijd de klok sloeg in Hotels..
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
met een code op die hotel toestellen zodat je niet alle zenders aankunt en de andere ingangen niet geactiveerd zijn.
Yup en met een standaard code ff hotel mode uitzetten, "per ongeluk" gebeurde dat wel om mn chromecast aan te sluiten??
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
Op zaterdag 1 november 2025 13:15:58 schreef Hubie:
[...]Nooit iets defect gehad van dat merk...schreef ik overmoedig.
You Better Knock On Wood (Eddie Floyd)
Idd ,had ik het maar afgeklopt want na een dag of wat begon de TV telkens uit te vallen en was niet of moeilijk weer aan te krijgen.
Is inmiddels gerepareerd.
En heeft nu weer exact dezelfde klacht,a.s. woensdag komt er een reparatiedienst langs..Wat een $#%**&$#@! TV zeg.. 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op zaterdag 1 november 2025 20:56:08 schreef RAAF12:
Ik kwam dit tegen aan de linkerzijde van het apparaat[bijlage]
Dat lijkt wel een echt BEKO-nummer, iets anders opgeschreven dan ik gewend ben.
Op dinsdag 5 augustus 2025 15:06:19 schreef Turbokeu:
[...]Ik meen me te herinneren dat de 'B' of 'D' geen jaargang betrof maar de serie (ze waren trouwens tegelijkertijd beschikbaar).
D was de duurste versie met (platte) subwoofer, grotere beeldformaten en nog een paar andere bijkomende opties (de D bestond niet in 32"), B was de middenmoot versie.
Ik dacht ook dat er nog een goedkopere versie bestond ('C' ?).
Nee. De letter achter het schermformaat in het modelnummer staat wel degelijk voor het jaar van introductie!
Samsung begon daar in 2008 mee met de A-serie. Het eerste cijfer na die letter gaf het specificatie-niveau aan: 3 als echt budget en 9 als vlaggeschip.
Bij de introductie van de OLED toestellen heeft Samsung dat lettercode systeem voor jaar van introductie weer los gelaten.
RAAF12
Golden Member
Op maandag 11 mei 2026 23:30:29 schreef maartenbakker:
[...]
Dat lijkt wel een echt BEKO-nummer, iets anders opgeschreven dan ik gewend ben.
Ja dat klopt via een zoekactie pakte die dat ook op. Maar er staat (stond) wel in grote letters Gründig op het apparaat zelf in de Franse hotelkamer. @Hubie weer dezelfde fout. Weer een nieuwe print erin. Hopelijk een latere versie.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op dinsdag 5 augustus 2025 15:06:19 schreef Turbokeu:
[...]Ik meen me te herinneren dat de 'B' of 'D' geen jaargang betrof maar de serie (ze waren trouwens tegelijkertijd beschikbaar).
D was de duurste versie met (platte) subwoofer, grotere beeldformaten en nog een paar andere bijkomende opties (de D bestond niet in 32"), B was de middenmoot versie.
Ik dacht ook dat er nog een goedkopere versie bestond ('C' ?).
Op dinsdag 12 mei 2026 11:00:45 schreef MNM(tm):
[...]
Nee. De letter achter het schermformaat in het modelnummer staat wel degelijk voor het jaar van introductie!
Samsung begon daar in 2008 mee met de A-serie. Het eerste cijfer na die letter gaf het specificatie-niveau aan: 3 als echt budget en 9 als vlaggeschip.
Bij de introductie van de OLED toestellen heeft Samsung dat lettercode systeem voor jaar van introductie weer los gelaten.
Op donderdag 7 augustus 2025 13:43:33 schreef Turbokeu:
[...]Ik denk dat ik effectief één en ander verwar...('t is dan ook 15-16 jaar geleden).
Je had inderdaad de 6000-7000-8000 serie, maar je had ook de B-C-D serie...
Mijn UE32B7020 (nu op de slaapkamer voor mijn vrouw) wordt binnenkort 17 jaar (aangekocht juli 2009) en draait nog meerdere uren/dag.
Zal tegenwoordig een utopie zijn met de huidige Samsungs...(de UE32 kostte in die tijd zo'n 1500€)
Yup, maar als de B serie begeeft, word het wel lastig.. Meeste B series liggen al op de hoop door diverse storingen.. Meestal moederbord.
Beste Hubie,
Hoe is het afgelopen met de herstelling van uw Samsung TV ( Samsung QE43Q64DAUXXN )? Zou ik u mogen vragen wat er defect was en hoeveel de herstelling (ongeveer) gekost heeft?
Ik heb namelijk precies dezelfde TV als u (gekocht in november 2024) en u noemt dit een $#%**&$#@! TV
) en vandaar mijn grote interesse...
Is er iets mis met de Samsung QE43Q64DAUXXN modellen en gaan deze vaker stuk dan andere modellen? In voorkomend geval zit ik natuurlijk ook met dat probleem...
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
@leek1984,hoi,de afloop weet ik nog niet.De TV is 19 mei opgehaald door een reparatiedienst en heeft nu de status 'wachten op onderdelen'Die melding kreeg ik bij de eerste reparatie (voeding vervangen) ook.Over de kosten kan ik ook niets zinnigs zeggen want het toestel is nog geen jaar oud en zit nog in de garantie.Of er iets mis is met dit type Samsung TV?Ik denk het niet,misschien heb ik gewoon dikke pech..
Dit toestel is nooit 100% in orde geweest,1 week na de eerste reparatie begon het toestel weer raar te doen.Telkens de software opnieuw binnenhalen ook als de laatste versie al 3 x geinst.is,Soms een week lang geen storing en dan soms 3 a 4 keer op 1 avond uitvallen,etc.etc.
Als dit toestel,weer werkend,terug komt ga ik het weggeven aan een familielid of de kringloop,ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee...

@Hubie, hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik hoop toch dat u het toestel na de herstelling in garantie (ze zouden u een andere TV moeten geven als de herstelling zo lang duurt) normaal kunt blijven gebruiken
Hopelijk zijn alle storingen die u reeds ondervond aan éénzelfde defect te wijten, en als dat laatste dan opgelost wordt... Ik heb vroeger al veel Samsung gekocht (VCR's, TV, PC monitoren) en ik ben nog nooit ontgoocheld geweest, maar kort na de aankoop van mijn QE43Q64DAUXXN (die bij mij nog probleemloos werkt) zeiden vrienden mij dat de Samsung TV's nu zeker niet meer de kwaliteit van vroeger hebben. Uw ervaringen nu deden mij daaraan terugdenken, vandaar mijn reactie hier. Mvg, An.
Hubie
Golden Member
Gisteren is uiteindelijk het aankoopbedrag van de Samsung TV teruggestort op mijn bankrekening.Na 3 weken bellen,mailen met Dynafix(het reparatiebedrijf) Samsung en Bol.com.Man o man
wat een toestanden,om gek van te worden.Een klucht in vier delen.Een eindeloze reeks van misverstanden,miscommunicatie en onwil en onbegrip.Dit is voer voor Kassa of Radar of de Consumentenbond.Even in het kort.
1.Dynafix haalt op 18 mei het toestel bij mij op.Na 1 week krijg ik bericht:wachten op onderdelen.Weer 1 week later krijg ik bericht,ja hoor,de TV is gerepareerd,we gaan een afspraak inplannen voor de bezorging.
2.Dan na 2 of 3 dagen een mail van de Samsung Omruil Service,De TV is onherstelbaar verklaard,wij kunnen u een ander (gebruikt) toestel aanbieden.Ik geef aan dat ik al een ander toestel heb gekocht en dat ik mijn geld terug wil.3.En dan begint de ellende...Voor terugbetaling aan mij heeft Bol.com een zogenaamd GRMS nummer + een creditnummer van Samsung/Dynafix nodig.Na 6 dagen mailen,bellen en dreigen met juridische stappen sturen ze mij die nummers per email door.Waarom sturen ze die nummers niet direct naar Bol.com door...? 
Dus maandagochtend (gisteren) is het bedrag overgemaakt.Mooi,einde verhaal.Maar..maandagavond om 23:51 een mail van Bol.com,zie screenshot
Hubie
Golden Member
Nee,een Philips 43 inch monitor.Ik heb (al 20 jaar) helemaal geen TV nodig,laat staan een smartTV die zeurt over een internet verbinding.Netflix,Amazon Prime,NPO Plus,videoland,youtube etc.kan allemaal via een Ziggo (kabel) of KPN (glas) router+mediaboxje.HDMI uit en HDMI in op de monitor.
Hubie
Golden Member
Dat moeten we nog maar afwachten natuurlijk...
Maar ik heb goede hoop.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard,luidt het spreekwoord,en dat klopt,het (Samsung-garantie) vertrouwen is weg.
Even een voorbeeld,zie bijlage, daar staat 'Betreft:Creditering van uw mobiele telefoon 
(mobiele telefoon van 43 inch
)
Bol.com: Ja maar...het gaat toch om een TV???
Dit soort gedoe... 
Om de ±3 jaar koop ik een nieuwe tablet,en dat is al 15 jaar altijd een Samsung tablet geweest maar door dat garantie-gelazer met die TV ga je toch even verder kijken.Heb nu een Xiaomi tablet gekocht met 1.Een snellere,krachtigere µP,2.Een beter en sneller display.En 3,voor mij belangrijk,een veel betere frontcamera.
4.Veel goedkoper en beter dan de Samsung Galaxy Tab S11 S10 Ultra.
Ik zeg...Toedeledokie Samsung.
Bij Philips moest je indertijd flink je best doen voor garantie op buitenlandse TV's. Als je een Duitse TV kocht deed je eigenlijk vrijwillig afstand van de garantie in ruil voor korting. De wet ziet dat echter anders en dus kreeg je na aandringen alsnog garantie.
Duitse TV's waren het zelfde als de Nederlandse, alleen een andere typenummer. Op papier waren ze wel richting Duitsland gegaan, maar in praktijk niet. Voor de Nederlandse modellen werd er een bedrag afgedragen aan Philips Nederland voor de garantie, eigenlijk gewoon een soort verzekering.
Garantie is nooit gratis, daar betaal je voor. Behalve dus bij die Duitse modellen. (Ja, in Duitsland zou er afgedragen worden aan Philips Duitsland, maar dat gebeurde dus net zo min)
Op dinsdag 23 juni 2026 00:20:28 schreef Hubie:
...Heb nu een Xiaomi tablet gekocht....
Welke? Mijn Samsung raakt ook wat sleets. Hoe lang gaan de accu's mee t.o.v. de Samsung?
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Op donderdag 17 juli 2025 12:37:51 schreef Arco:
Ik heb hele goede ervaringen met HelloTV, goede service en lage prijzen. (heb er 2 tv's gekocht)
Bij aanschaf kun je zelfs onderhandelen over de (toch al lage) prijs: vaak kun je 'm tot meer als 10% goedkoper krijgen. (geeft toch een goed gevoel...)
Ik heb er laatst nog een TV gekocht, de TCL 50C79K, met "inruilen oude TV" kreeg ik nog eens 200 euro korting, dus 600 ipv 800, en ze waren met 800 al de goedkoopste volgens Tweakers! Alleen hoefde ik uiteindelijk mijn 14 jaar oude TV niet in te ruilen omdat ze de nieuwe TV opstuurden omdat er geen voorraad meer was in de winkels. De oude TV was ook niet zo best meer (wat vage blauwe vlekken, dat had ik netjes aangegeven), dus mogelijk kost het hun te veel om deze op te laten halen.
Hubie
Golden Member
@GJ_:Een Xiaomi Pad 8 PRO,de accuduur is ongeveer gelijk aan de Samsung S10 Ultra.Het scherm van de Samsung is wel een stuk groter dan de Xiaomi maar voor mij maakt dat niet uit.
Edit\ En een Xiaomi Stylus Pro pen kost meer dan €100 ..dat dan weer wel 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op dinsdag 23 juni 2026 10:11:22 schreef GJ_:
Bij Philips moest je indertijd flink je best doen voor garantie op buitenlandse TV's. Als je een Duitse TV kocht deed je eigenlijk vrijwillig afstand van de garantie in ruil voor korting. De wet ziet dat echter anders en dus kreeg je na aandringen alsnog garantie.Duitse TV's waren het zelfde als de Nederlandse, alleen een andere typenummer. Op papier waren ze wel richting Duitsland gegaan, maar in praktijk niet.
Ik ken inderdaad een paar toestellen uit Brugge of Eindhoven met een Duits typenummer waar Acht waarschijnlijk het dichtste bij Duitsland was waar ze ooit zijn geweest, maar heel vaak kwamen ze ook echt uit de fabriek in Krefeld, Duitsland of van een meubelfabriek die daar chassis betrok zoals Liesenkötter. Als je een mooi TV-meubel wilde hebben, kwam je daar eerder bij uit dan bij een Nederlands model.
Ook waren er toestellen uit Krefeld die in Acht een Nederlands type- en serienummer kregen en hier dus waarschijnlijk wel normale garantie hadden. Vaak submerken maar ook gewoon Philips.
Hubie
Golden Member
Door dat hele gedoe met Samsung c.q.Bol.com heb ik hier een stapel uitgeprinte emails die straks de versnipperaar ingaan.Hier nog een mail waarin Samsung aan mij vraagt waar het toestel zich bevindt... 
Dus de communicatie tussen Samsung en Dynafix (het reparatiebedrijf) was euu..ook niet optimaal. (to put it mildly
)
Maar ok,opgelost,end of story,basta,finito, .
Op dinsdag 23 juni 2026 20:10:07 schreef maartenbakker:
[...]
Ik ken inderdaad een paar toestellen uit Brugge of Eindhoven met een Duits typenummer waar Acht waarschijnlijk het dichtste bij Duitsland was waar ze ooit zijn geweest, maar heel vaak kwamen ze ook echt uit de fabriek in Krefeld, Duitsland of van een meubelfabriek die daar chassis betrok zoals Liesenkötter.
In de jaren 80 en 90 was er een uitgebreide handel in Duitse Philipsen die daar nooit geweest waren. Er waren speciale bedrijven die TV inkochten voor export en ze gewoon doorverkochten naar Nederlandse winkels. Wij verkochten er tientallen per jaar.
maartenbakker
Golden Member
Interessant. Ik had een eerder tijdperk in gedachten dus kon het al niet helemaal plaatsen.
Het gaat hier dus om jaren dat er al geen televisieproductie meer in Krefeld was (die stopte rond 1982 toen ze hun handen vol kregen aan videorecorders). Dus dan inderdaad exporttoestellen uit o.a. Brugge en Eindhoven.
Typenummers die hier op zijn minst gedeeltelijk ook regulier te koop kunnen zijn geweest met uitvoeringsnummer /00 maar dan bijvoorbeeld met uitvoeringsnummer /02 die het hier prima deden maar in veel gevallen als extra'tje ook een SECAM decoder hadden omdat de Duitse markt daar om vroeg.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]

)