Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op de slaapkamer hebben we nog mijn UE32B7020 van juli 2009 die dagelijks uren gebruikt wordt door mijn echtgenote (kostte indertijd toch zo'n 1500€).
Ik zou graag eens exact nakijken hoeveel in het servicemenu maar elke keer dat ik dat doe valt hij achteraf terug naar fabrieksinstellingen... 
Topper die ik ooit van Samsung had gezien was een M serie van 2007?? met een slordige 60000 uur op de teller en ja, die was echt op.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Die heeft dan vast wel tussendoor een keer nieuwe elco's gehad.
Bij de B jaargang hielden die het denk ik wel weer goed vol. En denk ik nog niet de mainboardproblemen van de D jaargang.
Nope, originele elco's nog! daarom kwam de TV, die draaide zo'n 10-12 uur per dag, ik denk dat dat de redding van de lange levensduur was. gehandicapt en werkeloos persoon.. Maar het was te veel wat er vervangen moest worden.. Elco's upscale print, moederbord en voeding. Daarnaast lampen zwak, diffuser vergeeld etc. Klacht was dat de TV 1 uur moest opwarmen voor beeld/ geluid er kwam en werd steeds langer..
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op zondag 3 augustus 2025 23:24:09 schreef maartenbakker:
[...]
Bij de B jaargang hielden die het denk ik wel weer goed vol. En denk ik nog niet de mainboardproblemen van de D jaargang.
Ik meen me te herinneren dat de 'B' of 'D' geen jaargang betrof maar de serie (ze waren trouwens tegelijkertijd beschikbaar).
D was de duurste versie met (platte) subwoofer, grotere beeldformaten en nog een paar andere bijkomende opties (de D bestond niet in 32"), B was de middenmoot versie.
Ik dacht ook dat er nog een goedkopere versie bestond ('C' ?).
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De luxeklasse is bij mijn weten het getal erachter.
Ik heb een LE32D550 onder handen gehad, dat is een lagere luxeklasse model van 2011. Een van de laatste kleine toestellen met CCFL backlight.
Ik dacht dat ik een UE32D6xxxx had staan maar dat is een UE32C6xxx, hoger luxeklasse met edge-lit panel uit 2010.
Als ik bij Aswo kijk, zie ik voor de jaargang 2011, diverse modellen van UE32D40xx t/m UE32D67xx staan.
Ook had je soms modellen met 2 letters, zoals EH in plaats van E. Daar zal de S ook iets met de luxeklasse te maken hebben als ik me goed herinner.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (48%)]
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
maartenbakker
Golden Member
Twee redenen in het algemeen: 1) de paneelmaat is niet efficiënt te snijden in het huidige proces. 2) er is weinig vraag naar de wat kleinere maten. 18" en 24" komen nog voor in professionele monitoren en computers. Huiskamertelevisies beginnen tegenwoordig meestal bij 32" hoewel er traditioneel wel altijd nog een maatje tussen 24" en 32" zat. Historisch soms 26", soms 27".
Weet je eigenlijk zeker dat er geen 27" meer is? Ik denk dat er nog niet zo lang geleden wel computermonitoren van die maat waren. Als je een goede DVB- of IP-ontvanger hebt kun je daar ook prima TV op kijken.
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
Monitoren zijn er genoeg in 27 " TV's niet. 24 " zijn er wel.Het zal wel (zoals altijd) een kwestie van vraag en aanbod zijn.Ik wil in de keuken een TV plat (als een schilderij)tegen de muur.24 inch vind ik net te klein en 32 " is weer te groot.Een 27 inch monitor + een chromecast dongle zou ook kunnen maar krijg ik het scherm dan nog "plat" tegen de muur?
[Bericht gewijzigd door Hubie op (48%)]
Jahoor, die krijg je vrij vlak tegen de wand, maar moet wel opletten hoe de stekkers zitten. Over algemeen vind ik standaard HDMI video niet echt mooi uitkomen op en computer scherm..
maartenbakker
Golden Member
Je moet wel native resolutie en refresh rate aanbieden en ik denk dat je met een wat duurder VA of IPS panel het beste uitkomt. Liever een monitor die voor grafisch werk geschikt is dan voor gaming.
HDMI, DisplayPort, DVI-D, het is allemaal dezelfde digitale video content.
Zolang je native resolutie aanbiedt en de computer monitor niet hoeft of gaat scalen zit er geen zichtbaar video verschil in deze signalen.
Op dinsdag 5 augustus 2025 23:37:19 schreef Hubie:
Monitoren zijn er genoeg in 27 " TV's niet. 24 " zijn er wel.Het zal wel (zoals altijd) een kwestie van vraag en aanbod zijn.
3 stuks maar liefst.
Turbokeu
Golden Member
Op dinsdag 5 augustus 2025 20:43:08 schreef maartenbakker:
De luxeklasse is bij mijn weten het getal erachter.
Ik denk dat ik effectief één en ander verwar...('t is dan ook 15-16 jaar geleden).
Je had inderdaad de 6000-7000-8000 serie, maar je had ook de B-C-D serie... 
Hubie
Golden Member
Op dinsdag 22 juli 2025 12:11:26 schreef Hubie:
Uiteindelijk toch maar de BeNeLux versie gekocht.Die was 5 tientjes duurder dan de EU versie.
BTW,over garantie,lk heb nog nooit iets defect gehad van dat merk,geen telefoon,geen tablet en geen monitor en geen TV.Alleen 10 jaar geleden eens een slechte accu in een tablet vervangen.
Nooit iets defect gehad van dat merk...schreef ik overmoedig.
You Better Knock On Wood (Eddie Floyd)
Idd ,had ik het maar afgeklopt want na een dag of wat begon de TV telkens uit te vallen en was niet of moeilijk weer aan te krijgen.
Is inmiddels gerepareerd.
maartenbakker
Golden Member
Nette klachtomschrijving en duidelijke omschrijving van de reparatie.
Je adres kan ik trouwens gewoon lezen; bij dat soort dingen kun je er beter met irfanview of paint even een stukje uitknippen of inkleuren.
Hubie
Golden Member
Het heeft toch nog 2 weken geduurd i.v.m. wachten op onderdelen.
Ik had verwacht dat ze zo'n PSU board gewoon op voorraad hebben/hadden.
Grundig? Ahum! Vestel bedoel je? Dit zien echt niet de ouderwetse Grundigs van de Jaren '80 met eigen design en electronica. Ik heb gehoord als je 100 van die TVs afneemt dat ze ongeveer 200 Eu Pst zijn. Bulkgoed dus..
Ja ik weet dat het rotzooi is. In hotels hangen ze zelden goede schermen op. Ja het Hilton ofzo misschien wat beter, maar daar kom ik niet.
maartenbakker
Golden Member
Geen Vestel. Beko heeft zichzelf ombenoemd in Grundig, dus taaltechnisch is het een echte Grundig, maar dan uit Turkije. Binnenwerktechnisch is het een Beko.
Hoteltelevisies zijn altijd een beetje een vak apart geweest. Merken als Beko en Vestel waren er goed in omdat ze erg flexibel waren in de productie, maar Philips en Grundig hadden ze vroeger ook wel. Ik geloof dat er in het begin bij Vestel ook nog wel met een derde partij gewerkt werd die de hotelelektronica inbouwde.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (51%)]
Volgens info besteed ook Beko het nu uit bij Vestel, de grote slokop merk. Van vroeguhr was Samsung wat altijd de klok sloeg in Hotels..
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
met een code op die hotel toestellen zodat je niet alle zenders aankunt en de andere ingangen niet geactiveerd zijn.