Fout omschrijving: Hallo,
deze machine wil niet starten.
Het display is aan en de meeste bedieningen werken wel.
De deur gaat niet open.
Er staat een sleutel in het display.
Als ik de kinderbeveiliging wil uitschakelen komt er een slot op het display.
De grote ronde knop voor de instellingen werkt ook niet.
Ik heb ook nog de deuropener gebruikt onderaan waar de pomp zit, zo een rood plastic hendeltje.
Werkt ook niet!
Deur met de hand openen lukt niet.
ER is geen water in de wasmachine!
Groeten,
Robbie.

Dit al geprobeerd?

Of is dat die rode hendel....

[Bericht gewijzigd door Brightnoise op (48%)]

bovenblad losmaken en van binnenuit slot forceren of afbreken, slot is defect als deze via noodvergrendeling ook niet open wil

Hallo,
de deur met de hand openen met dat rode hendeltje is gelukt.
Nu zie ik ook dat als het wasmachine aangezet wordt dat dan in het display de indicator wasfase knippert!
Maar de machine doet niets! De grote ronde knop links geeft bij het ronddraaien ook niets!
Nog iemand een idee?
Groeten,
Robbie.

Op je foto zie ik inderdaad het symbool van een sleutel. Als het brandt is een programma actief

Wat gebeurt er als je het toestel met de knop uit en aan zet? Kun je dan wel terug programma's kiezen met de ronde knop?

Ik zou een testprogramma starten en:
1. Foutcodes uitlezen
2. Actief testprogramma starten zodat je elke component apart manueel kan testen.

De info heb ik je toegestuurd. Veel succes.

PS: dit model wasmachine heeft een uitgebeid foutregister en geeft eender welke fout weer. Dus je hoeft niet onmiddelijk veel metingen te doen. Laat het zichzelf via de service een diagnose stellen.
Wat wel roet in het eten kan gooien is een verwarmingselement. Dat kun je desnoods los leggen. Beide draden!

[Bericht gewijzigd door EricN op (27%)]

Ik zou zeggen; RTFM! Dat sleuteltje duid er gewoon op dat de deur afgesloten is en een slotje betekend kinderveiligheid aan. Als dat sleuteltje oplicht kan je de deur manueel niet openen. Bij de start of tijdens wassen gaat dat aan en kan de deur niet open. Als je de machine stopzet in het begin dan gaat het sleuteltje uit en kan de deur open. Ook als er teveel water in staat of net bezig is met opwarmen kan ze niet open. In je handleiding staat meer info.

De machine zal ook niets doen als er nog water in kuip staat omdat bvb de pomp gedeeltelijk verstopt zit. Kuis de filter van je pomp eens uit en laat eventueel restwater eerst afpompen. Staat je waterkraan wel open? Ook dan zal de machine niets doen.

Het zou zo simpel maar kunnen zijn. Desondanks moet ik wel opmerken (dat wanneer de pomp vast zit of wanneer de kraan niet gaat) dat het programma wel moet kunnen versteld worden na aan en uit zetten vh toestel. Dat kan ook niet naar ik zo kan lezen.