KGE
Golden Member
Wat is de regelgeving nu?
- Verplicht voor nieuwe auto's: Sinds 2011 moeten nieuwe auto's zijn uitgerust met DRL.
- Achterlichten: Bij auto's met een typegoedkeuring na 30 januari 2015 moeten de achterlichten automatisch mee branden met het DRL.
- Wit licht: DRL's mogen alleen wit licht uitstralen.
- Automatisch aan/uit: DRL's gaan automatisch aan zodra de motor loopt en gaan uit of over in stadslicht wanneer de normale verlichting (zoals dimlicht) wordt ingeschakeld.
Op dinsdag 26 augustus 2025 17:40:51 schreef KGE:
Wat is de regelgeving nu?
- Verplicht voor nieuwe auto's: Sinds 2011 moeten nieuwe auto's zijn uitgerust met DRL.
- Achterlichten: Bij auto's met een typegoedkeuring na 30 januari 2015 moeten de achterlichten automatisch mee branden met het DRL.
- Wit licht: DRL's mogen alleen wit licht uitstralen.
- Automatisch aan/uit: DRL's gaan automatisch aan zodra de motor loopt en gaan uit of over in stadslicht wanneer de normale verlichting (zoals dimlicht) wordt ingeschakeld.
Dat klopt dan inderdaad voor mijn auto, die is van 2017.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Mijn auto, 2014 Toyota Proace (Citroen Jumpy) DRV alleen voor, maar zodra het iets donkerder wordt schakelt het automatisch op de gewone verlichting over.
Het is mij ook een keer overkomen inderdaad in een huurbusje dat ik (onbekend toen met DRV)zonder achterverlichting thuiskwam.