Philips Video VR2424 - Video 2000 - Laag video niveau

Ik heb nog een paar banden die ik wil digitaliseren.
Maar helaas werkt de videorecorder niet goed.
Het loopwerk lijkt goed te zijn, drukrol is wel slecht.
Het probleem is dat het video niveau te laag is.
Zowel via de modulator uitgang als via de scart.
Ongeveer 0,5V onbelast.
Er is wel beeld te zien.
Als ik een testbeeld generator op de antenne ingang aansluit is, is het niveau ook te laag.
Dit leek mij een eenvoudige reparatie maar het valt toch tegen.
Op de printplaat kan ik wel het juiste video signaal vinden dat uit de tuner komt.
Maar als ik een band afspeel kan ik nergens een juist video signaal vinden.
Helaas kan ik ook geen schema vinden van dit apparaat.
Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.
Groeten, Jelle

Beste William,
Bedankt voor de reactie.
Deze had ik zelf ook al gevonden.
Helaas geen schema. Alleen een overzicht en een mechanische tekening.

Op het voorblad van de service documentatie van de VR2424 staat dat de documentatie van de VR2414
het zelfde is, en deze is te downloaden via;

https://freeservicemanuals.info/en/servicemanuals/viewmanual/Philips/V…

Hallo BC547A,
Hartelijk dank voor de tip.
Ik heb het schema bekeken, het lijkt idd op de VR2424.
Ik ga ermee aan de slag.
Nogmaals dank!
Groeten,
Jelle

Voordat je heel ingewikkeld gaat denken en zoeken, controleer de solderingen op de pcb's en betreffende stekkers in de betrokken circuits. Zo ook de voeding circuits en met name regelaars die warm worden cq op een koelblok zitten.

Is het alleen donker gekleurd beeld? Mogelijk zijn er sommige kleine elco's die na dik 40 jaar in sluiting liggen..

Hallo Harry en SMD,
Bedankt voor de berichten.
Met het schema weet ik nu waar ik zoeken moet.
Ja, het is idd donker gekleurd beeld....

een V2000 machine van dik 40 jaar oud. idd elco's maken beste kans. ook heb je kans dat een beeldbuis tv van die tijd beter beeld geeft met zo'n toestel. die loopwerken waren een ellende om aan te werken, bak motoren erin en relais, schakelaars wat ook nog weleens vuil is. de accu op het front wilde ook weleens goed lekken en zo het eea slopen.

Als er lichtblauwe axiale elco-tjes in zitten zijn die zeer zeker allemaal verdacht.

Trestman, jij bent in de war met de VR2024, die was vol met relais etc. Dit was al een VHS achtig mechaniek, de compacte serie van de V2000 , niet de zware bak uit 1982...

En bovendien "cost down" elektronica uit Krefeld, loopwerk generatie 2 variant 3, elektronica generatie 3. Ik heb wel eens die egaal lichtblauwe radiale elco'tjes in sluiting gehad in een VHS model uit Krefeld van een jaartje nieuwer.