Enkele weken geleden werkte plots mijn Novellife Nixie Clock niet meer. Ik kocht deze enkele jaren geleden dus geen aanspraak meer op garantie. Toch maar Novellife gecontacteerd. Men stuurde mij bestanden om de firmware van de klok te updaten, aan de hand van een .exe bestand en een hoop dll's samen met een video hoe het proces uit te voeren maar het resultaat was steeds een foutmelding. Daarna een recentere versie ontvangen maar helaas niet beter. Op mijn vraag om de gecompileerde versie van de software door te mailen wou men (ergens begrijpelijk maar anderzijds is de code zo toch niet te achterhalen) niet ingaan. Zelfs de vraag naar de pinout van de TFT IPS displays wou men niet geven. Niet getreurd, ik heb deze gemakkelijk kunnen uitmeten en zelfs het totale schema van de klok kunnen uittekenen en begrijpen.
De ESP32 werkt want ik kan hem via de Arduino IDE van een ander programma voorzien. Ik probeer nu ook de 74HC595D, de R8025 RTC, de N-Channel MOSFET en de displays aan te sturen om zeker te zijn dat deze werken.
Nu is mijn vraag of iemand die in het bezit is van de Novellife Nixie Clock het flash geheugen van de ESP32-WROVER-E zou willen dumpen en me dat via email bezorgen? Dan kan ik de ESP32 hier flashen en verwacht dat de klok het weer doet.
Om dat te kunnen doen moet Python worden geïnstalleerd op de pc. Daarna esptools.py van Espressif installeren. Via de commandline kan je dan de dump starten. Ik stuur meer details aan degene die dit voor mij wil uitvoeren.
Dit wat voor je? Kun je vanuit de browser de firmware opnieuw flashen.
Werkt alleen met Chrome browser
Ps Onder voorbehoud dat het om het zelfde klokje gaat, er zijn er zoveel die op elkaar lijken.
2N3055, mijn dank is groot, ze werkt terug!
Het is niet exact dezelfde firmware versie, zo reageert de klok niet op de drukknoppen maar is wel via wifi minimaal te configureren. Straks eens proberen de Novellife software er op los te laten.