Hallo, onze gaggenau inductiekookplaat CI 491 geeft op de 2 linker kookzones een melding F en 0 afwisselend. De zones zijn ook niet bereikbaar met de magnetische draaiknop.
Reset helpt niet. De kookplaat is vlak ingebouwd dus heel moeilijk bereikbaar.
Vooraleer deze volledig te demonteren had ik graag inputs hierover, heeft iemand ervaring hiermee en is dit euvel herstelbaar?
Met dank,
Willy
Hartelijk dank, is het vervangen van de igtb’s en dus wss volledige elektronische module financieel te verantwoorden op een 15 j oude kookplaat? Heb op dit ogenblik nog geen idee wat de module(s) kan kosten. Zal hier na het demonteren (na kerstdiner) beter zicht op hebben. Is hier info over beschikbaar?
Er zijn geen schema's beschikbaar gesteld.
Voor bestel nummers van modules hebben we het volledige type nr nodig.
Het zogenaamde E nummer.
Dit staat op het type plaatje .
Of je moet de Losse bijlage nog bezitten waar het type ook nog op staat.
Een powermodule zoals in deze plaat zit gemiddeld op een 250 euro ex BTW
Het was in die tijd een hele dure plaat
En als je nu weer van hetzelfde merk een kookplaat wilt dan zit je gemiddeld tussen de 2 en 3000 euro
IGBTs vervangen en wat elco’s preventief zijn de kosten niet, anders wat PE1IDY zegt is betaalbare oplossing
Hello smd, u hebt duidelijk ervaring met deze materie, kan ik u desgevallend rechtstreeks contacteren als de kookplaat eruit is en de componenten bereikbaar zijn?
Mag altijd.Je kan ook de desbetreffende print uitbouwen en opsturen naar me dan kan je rustig 2 pits doorkoken