Kent iemand dit bedrijf? https://elexbrno.cz/en en is het betrouwbaar?
2e hands dumpzaken moet je tegenwoordig met een lampje zoeken.De Helmuth Singers en Ypma's en Hoka's zijn allemaal weg en/of gestopt.

Helmuth Singer was ook niet bepaald goedkoop.
Overigens ken ik deze zaak niet.

Er was nog een Duitse dumpzaak,die was wat goedkoper dan Singer maar hij had ook minder aanbod.Kan even niet op de naam komen.Doet er eigenlijk niet toe want die zaak is ook al jaren weg...

Dat de prijzen stevig zijn is ergens ook wel logisch. Het kost tijd en geld om de apparatuur na te kijken en te herstellen. En de aantallen zijn laag en dan moet de winst ook de prijs zelf komen.

Er was nog een Duitse dumpzaak

Bedoel je Batronix, dat is eigenlijk de enige die ik ken maar volgens mij is die er nog en is dat voornamelijk nieuw spul.

https://www.batronix.com/shop/index.html

Nee,die was het niet,.komt mij ook niet bekend voor.

edit\ Werner?Fortig of Foertig o.i.d.

[Bericht gewijzigd door Hubie op (29%)]

Geen idee of Quqkkelstein er nog is, in Vlaardingen.Dat was vroeger mijn hofleverancier..

Deze er ook nog: https://www.htb-elektronik.com/en/

Beide staan altijd op HAM Radio in Friedrischshafen.

Op zaterdag 31 januari 2026 15:43:04 schreef mel:
Geen idee of Quqkkelstein er nog is, in Vlaardingen.Dat was vroeger mijn hofleverancier..

Nee, al lang weg, Piet is ( hoorde ik via via) ook niet meer onder ons.

Baco in IJmuiden is er nog, en heeft best nog wel eens wat.

De "dure" bedrijven zullen zich richten op de professionele markt. Dat is voor de hobby niet interessant.
Online lijkt de weg om te gaan.

In 2010 maakte ik een foto in Vlaardingen. Fijne herinneringen :)

Zijn de gangen bij Quakkelstein breder geworden? >:) Want in mijn herinnering waren ze toch veel nauwer en voller :) Erg leuk om die foto te zien!

Hij had ook nog een magazijn, een paar straten verder. Dat was nog leuker om rond te neuzen!

Destijds studeerde ik in Rotterdam, ging zowat elke vrijdagmiddag eerst nog even bij Pietje langs voor ik weer naar huis trok. En soms pak ik nu nog steeds naar onderdelen die ik decennia geleden bij hem heb gekocht. Goede herinneringen.

Quakkelstein is bij mijn weten toch al een behoorlijke tijd geleden gestopt. In 2006 stond hij nog wel op een beurs maar het was toen al een behoorlijk oude man. Was volgens mij op dezelfde beurs waar destijds Barend Hendriksen voor de laatste keer stond (Rosmalen vermoedelijk?)

Jammer om te lezen dat Quakkelstein niet meer onder ons is, maar anders zou hij toch al onderhand wel 100 zijn nu, vermoed ik?

De laatste keer dat ik bij Baco was had ik de indruk dat het meer camouflage/legerkleding/Chinese brol (Action-achtig) was dan 'echte' dump. Maar nu praat ik toch ook al weer over 15 jaar geleden. Jammer genoeg is het niet echt in de buurt, anders zou ik er nog best eens een keertje langsgaan.

Op donderdag 12 februari 2026 20:27:15 schreef nonius:
Zijn de gangen bij Quakkelstein breder geworden? >:) Want in mijn herinnering waren ze toch veel nauwer en voller :) Erg leuk om die foto te zien!

In 2006 stond hij nog wel op een beurs maar het was toen al een behoorlijk oude man. Was volgens mij op dezelfde beurs waar destijds Barend Hendriksen voor de laatste keer stond (Rosmalen vermoedelijk?)

Die was toch altijd met zijn vrouw en een hondje ?

Op donderdag 12 februari 2026 18:16:38 schreef PE1IDY:
https://www.rosenkranz-elektronik.com/en/

Dan bedoel je deze waarschijnlijk

Ik zie daar Keithley 230, €1,425.00 Ik heb die nog een paar staan. Volgens mij zijn ze veel minder waard.

Ik heb van Quakkelstein eens de ultieme dumpaankoop gedaan:een flat gekocht in het centrum van Vlaardingen. Bij overleg van de koopakte bleek dat het van Piet geweest was :)

Piet was een hele aparte man, kon het altijd goed met hem vinden.
Als hij iets niet aan iemand wide verkopen om dat de persoon hem niet lag dan was het simpel "is niet te koop".
Ik kwam er vroeger nog wel eens met mij collega, we kregen er zelfs koffie...
De pakhuizen aan de binnenkant achter de haven zaten zo vol met ( prachtig ) spul.
Daar kwamen niet zo veel mensen...

Denkend aan apart, wie herinnert zich Gerrit Stegehuis van radio twenthe nog met zijn sigaar.
Ook wel Churchill genoemd in het haagsche.
Als iemand te veel zeurde was het "heb ik niet".
Ook daar boven de zaak en het pand er naast heel veel prachtig spul.

De tijd van de dumphandelaren is niet meer.
De enige die ik nog ken zijn Baco in Ijmuiden en Elektro Dump ( Frits) in Emst.