Op dinsdag 17 februari 2026 23:56:00 schreef Wabbit:
Hi Flash,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik zit trouwens net onder Amsterdam als dat te doen is, anders stuur ik het op?
Dringend advies: Haal dat mailadres svp snel weer weg hier, staat nu openbaar !
Leuk dat de meter bij een liefhebber terecht is gekomen.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op (8%)]
Potlood icoontje op je post klikken dan kom je in edit mode.
Revado haal jij um dan ook weg ?
Edit: Hugo heeft um al gewist...
Ik heb de meter net opgehaald bij Mick.
Hierbij de foto's van mijn nieuwe aanwinst:
Het is een zeer mooi exemplaar in nieuwstaat, zelfs de originele batterijen zitten er nog in en zijn niet uitgelopen. Boekje en de doos zit er ook nog bij, alleen moet ik de test pennen even oppoetsen en dan de bereiken testen, maar gezien het Sanwa is zal alles gewoon werken denk ik. De DC gevoeligheid is 50kΩ/V.
Dank je wel Mick
voor deze meter die in mijn verzameling komt !!
Goede middag,
Lees net dat dat het verstandig is om het e.mail adres in de aanmeld pagina te verwijderen.
Mijn vraag is;
Kan er een wat duidelijker verwijdering omschrijving beschreven worden.
Want is is mij niet duidelijk.
Alvast dank
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kun je bij je inloggegevens gewoon laten staan: daar staat het spam/copyproof (als plaatje, geen tekst)
Het ging om het posten van een email adres in een bericht. Dan staat het er in ascii op en kunnen bots deze verzamelen. Het email adres in je profiel is een plaatje en dat kunnen de meeste bots niet verzamelen, al zijn er wel bots die het kunnen met OCR.
Dat werd hier bedoeld.
Maar wat vinden jullie van deze meter ?
Goede middag,
flash2b,
Het is inderdaad een mooie meter voor de echte verzamelaar.
Maar mijn vraag is.
Hoe kan ik mijn e.mail adres verwijderen uit mijn inlog bestand.
En dan het woord :niet openbaar: plaatsen
Ga naar: https://www.circuitsonline.net/my/change
En zet het vinkje uit bij: Toon e-mailadres aan ingelogde gebruikers
Het is mij nog niet gelukt om mijn e,mail adres te verwijderen in het inlog bestand.
En daar het woord "NIET OPENBAAR " te plaatsen.
U heeft al in de gaten dat dit niet mijn sterkste kant is.
groet,
fred.
Beste flash2b,
Was weer te snel, en onzeker met de laptop.
Heb gezien op een andere Laptop dat het e,mail adres van mijn laptop vervangen is voor ": niet openbaar:
Mijn dank voor het geduld met mij.
We gaan maar weer met de handen knutselen, is de sterkere kant van mij.
Nogmaals dank voor de ondersteuning.
groet ,
fred.
Het is inderdaad een prachtige meter, showroomstaat.
Dat de batterijen nog goed zijn zegt voornamelijk iets over de huidige kwaliteit batterijen...
Op woensdag 18 februari 2026 18:51:45 schreef fred-loes:
Beste flash2b,
Was weer te snel, en onzeker met de laptop.Heb gezien op een andere Laptop dat het e,mail adres van mijn laptop vervangen is voor ": niet openbaar:
Mijn dank voor het geduld met mij.We gaan maar weer met de handen knutselen, is de sterkere kant van mij.
Nogmaals dank voor de ondersteuning.
groet ,
fred.
Misschien een nuttige aanvulling Fred,
Dat mailadres staat niet in je inlog bestand of op jouw laptop , maar in het profiel bij CO op de server.
Je zet in je profiel een mailadres en kan dan het vinkje aanzetten bij " toon email adres aan ingelogde gebruikers"
Dat betekent dat alleen de ingelogde "leden" van CO het kunnen zien.
Andere bezoekers in alle gevallen niet.
Haal je het vinkje weg dan kunnen dan kunnen wij ingelogde leden het ook niet zien.
Die keuze is aan jou verder.
Het mailadres is via het profiel niet scanbaar,dat was vandaag met een mailadres wat gewoon leesbaar in de tekst stond wel zo, dat was de "discussie".
Op dinsdag 17 februari 2026 10:56:38 schreef flash2b:
Ik zou hem graag aan mijn verzameling toevoegen.Analoge meters uit het verre oosten spaar ik het meest.
Sanwa, Kyoritsu, Hansen etc.. ze maakten mooie meters die ook nog bruikbaar waren. 
Sanwa was de meest praktische. Ik zie dat je mooie N101 al een LI en LV schaal heeft. das vroeg.
Ik ben er ook heel blij mee, hij meet nog super zuiver.
Ik moet hem alleen nog wat schoon maken, dit waren foto's direct na ophalen.
Doordat die in een doos heeft gezeten is de rode schaal verdeling nog rood.... meestal verkleurt die het snelst.
nonius
set SCE to AUX.
Ik heb hier een Russische meter waarbij het rood compleet onleesbaar is geworden. Blijkbaar is de magneet in het aanwijsinstrument ook zwakker geworden met de tijd, want hij wijst zo'n beetje op alle bereiken 6% teveel aan....
Analoge meters uit het verre oosten spaar ik het meest.
Dankzij deze thread heb ik geleerd dat Hansen een Aziatisch merk meetinstrumenten was. Altijd gedacht dat het Scandinavisch was 
Bent u geïnteresseerd in deze reclame/brochure/flyer van Hansen meters? Heb jaren geleden zo'n meter gesloopt (was hopeloos defect) en de behuizing gebruikt voor een ander project. Zojuist, bij het sorteren en weggooien van vele Leitz-mappen met 40 jaren aan projecten, kwam ik deze documentatie ervan tegen die ooit erbij in het doosje zat:
Indien geïnteresseerd hoor ik het wel. Ik heb er ooit wel een paar gaten in gejast om het te archiveren. Volgende stap was eigenlijk archiveren in de grote papierbak die een paar keer per jaar door de lokale voetbalclub wordt geleegd 
Op maandag 23 februari 2026 23:23:41 schreef nonius:
Ik heb hier een Russische meter waarbij het rood compleet onleesbaar is geworden. Blijkbaar is de magneet in het aanwijsinstrument ook zwakker geworden met de tijd, want hij wijst zo'n beetje op alle bereiken 6% teveel aan....
Even wakker worden, Als de magneet zwakker wordt, dan gaat ie wel te weinig gaan aanduiden..( het is geen gelijkstroommotor..)
Op maandag 23 februari 2026 23:23:41 schreef nonius:
Dankzij deze thread heb ik geleerd dat Hansen een Aziatisch merk meetinstrumenten was. Altijd gedacht dat het Scandinavisch was
Hansen was idd Japans, en al héél lang foetsie (ging dat niet over in Monacor?). Berucht om hun héél complexe schalen .. voor de duidelijkheid, Ik zal eens een foto maken van een Hansen meter, een dezer dagen.
@nonius, ja leg maar apart voor me.
Zelf heb ik 2 Hansens, een SU-20 en een AT-210.
Meer Japanse merken heb ik ook
Hioki
Kyoritsu
Jemco
Kaise
Tosho
Ishi
Kamoden
Sanwa
Shimizu
Op maandag 23 februari 2026 23:36:53 schreef kris van damme:
Hansen was idd Japans, en al héél lang foetsie (ging dat niet over in Monacor?). Berucht om hun héél complexe schalen .. voor de duidelijkheid, Ik zal eens een foto maken van een Hansen meter, een dezer dagen.
Kamoden kon er ook wat van:
De AK7099 is uitgebracht door Alex Kemper KG in Duitsland, het is eigenlijk een Kamoden 360-TRCX-A (Made in Japan).
Dit is mijn uitgebreidste analoge meter in mijn verzameling. Deze is ook helemaal nieuw en ziet er dus goed uit.
nonius
set SCE to AUX.
@nonius, ja leg maar apart voor me.
Komt in orde! Ik ben a.s. zaterdag in Nieuwleusen dus kan hem dan daarnaartoe meenemen. Of anders kan het een keertje met de post mee.
Als de magneet zwakker wordt, dan gaat ie wel te weinig gaan aanduiden..
Da's eigenlijk wel logischer ja.... En magneten worden uit zichzelf niet krachtiger. Dan zal het eerder een zwakker geworden veer zijn waardoor het instrument consequent teveel aanwijst. Of hij was altijd al zo, het is per slot van rekening een Sovjet-apparaat.
V.w.b. de schaal van die Kamoden: men maakt in elk geval wel goed gebruikt van kleurtjes op de schaal; dat komt overeen met de inputconnector (blauw bijv. voor stroom) of de selectieknop (groen voor weerstand). Dus al met al best intuïtief.
Op dinsdag 24 februari 2026 13:58:44 schreef nonius:
Komt in orde! Ik ben a.s. zaterdag in Nieuwleusen dus kan hem dan daarnaartoe meenemen. Of anders kan het een keertje met de post mee.
Ben daar niet aanwezig,helaas.
Voor al deze oude meters geld, hoe minder (zon) licht hebben ze 'gezien', hoe beter de schaalverdeling leesbaar en witter is.
nonius
set SCE to AUX.
@nonius, ja leg maar apart voor me. Zelf heb ik 2 Hansens, een SU-20 en een AT-210.
Flash2b, Volgens mij staat er nu ook een Hansen te koop op Vraag & Aanbod. Niet goed te zien, maar de behuizing lijkt identiek aan die van een meter die ik ooit had (en nu heb omgebouwd naar LCR-meter). Helemaal rechtsboven op de foto, de platte grijze metalen behuizing met de bordeaux-rode kunststof bovenkant:
https://www.circuitsonline.net/aanbod/35586/overige/diverse-oude-appar…